اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانیه پنتاگون درباره عملیات نیروهای ویژه ارتش در شمال عراق



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

پنتاگون اعلام کرد در عملیات آزادسازی گروگان‌ها در شمال عراق، نیروهای ویژه ارتش آمریکا ۵ عضو داعش را بازداشت کردند.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که در عملیات ویژه ارتش این کشور برای آزادی گروگانها در شمال عراق، چند عضو داعش دستگیر شدند.

شبکه سی‌ان‌ان روز پنج‌شنبه به نقل از مقامات نظامی آمریکا گزارش داد که نیروهای ویژه ارتش این کشور شب گذشته در یک عملیات آزادسازی گروگان در عراق شرکت کرده‌اند.

بنا بر این گزارش، در این عملیات که به صورت مشترک با ارتش عراق و پیشمرگه‌های کرد انجام شده، یک نظامی آمریکایی جان خود را از دست داده است.

 

اخبار بین الملل - فارس

 


ویدیو مرتبط :
عملیات نیروهای ویژه ارتش عراق در استان صلاح الدین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اعزام نیروهای ویژه امریکا و انگلیس به عراق



اخبار ,اخبار بین الملل ,اعزام نیروهای ویژه امریکا و انگلیس به عراق

 

اخبار بین الملل - اعزام نیروهای ویژه امریکا و انگلیس به عراق

انگلیس و آمریکا یک گروه نظامی مشترک برای تعیین اهداف داعش در عراق به منظور مقدمه سازی حملات هوایی احتمالی به مواضع این سازمان تروریستی، عازم بغداد شدند.

به گزارش تسنیم به نقل از روزنامه "ساندی تایمز"، انگلیس و آمریکا یک گروه نظامی مشترک نیروهای ویژه برای جمع آوری اطلاعات لازم برای حمله احتمالی هوایی به مواضع داعش در عراق به این کشور اعزام کردند.


این روزنامه انگلیسی در ادامه گزارش خود نوشت: افسران نیروی هوایی ویژه انگلیس برای مقدمه سازی عملیات هوایی احتمال به مواضع عناصر ترویستی سازمان "دولت اسلامی عراق و شام" راهی عراق شدند و در گروه نظامی مشترک انگلیس- آمریکا برای مبارزه با تروریسم فعالیت می کنند.


بر اساس این گزارش، این گروه نظامی مشترک در مناطق مختلف عراق از جمله موصل که دومین شهر بزرگ عراق محسوب می شود، وارد عمل می شوند.


رئیس جمهور آمریکا هر چند جمعه شب گذشته صراحتا اعلام کرد که واشنگتن اقدام به اعزام نیروی نظامی به عراق نمی کند اما با این حال راه هایی را برای کمک به دولت "نوری المالکی" ترسیم کرد که یکی از آنها حمله هوایی به مواضع داعش است.


اوباما با اظهار اینکه آمریکا قصد ندارد نیروهای نظامی خود را بار دیگر به عراق بفرستد٬ گفت: مسئله عراق یک مسئله کاملا نظامی نیست. در یک دهه گذشته آمریکایی ها تلاش کردند تا به عراقی ها فرصت بدهند تا آینده خود را تعیین کنند٬ اما متاسفانه رهبران عراق نتوانسته اند اختلافات فرقه ای را از بین ببرند و این باعث آسیب پذیری دولت عراق و نیروهای امنیتی این کشور شده است.


این در حالی است که ویلیام هیگ وزیر خارجه انگلیس در مصاحبه با شبکه آی تی وی نیوز گفته بود که علی رغم نگرانی انگلیس نسبت به اقدامات شبه نظامیان در شهرهای موصل و تکریت، لندن هیچ تصمیمی برای دخالت در عراق ندارد.


هیگ افزود: این مساله اهمیت زیادی دارد که عراقی ها رهبری و مسئولیت حل و فصل این بحران را بر عهده بگیرند و با کشورهای منطقه همکاری کنند. ما هر کاری را لازم باشد برای ارسال کمک های انسان دوستانه و البته حل و فصل بحران طولانی سوریه انجام خواهیم داد. ولی اوضاع امنیتی عراق چیزی است که عراقی ها برای رویارویی با آن تجهیز شده‌اند.
اخبار بین الملل - تسنیم