اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانیه وزارت امور خارجه روسیه: نشست ایران و گروه ۱+۵ سودمند و سازنده بود



اخبار,نشست ایران و گروه ۱+۵

روسیه: نشست ایران و گروه ۱+۵ سودمند و سازنده بود

وزارت امور خارجه روسیه روز پنجشنبه با انتشار بیانیه ای نشست و مذاكرات دو روزه ایران و گروه ۱+۵ را بسیار سودمند و سازنده خواند.

در این بیانیه با اشاره به شركت سرگئی ریابكوف معاون وزیر امور خارجه و مذاكره كننده ارشد هسته ای روسیه به عنوان نماینده این كشور در مذاكرات ژنو آمده است: نشست ژنو در روزهای ۱۵ و ۱۶ ماه اكتبر جاری (۲۳ و ۲۴ مهر ماه) نخستین نشست ایران و مدیران سیاسی وزارتخانه های خارجه كشورهای عضو گروه ۱+۵ پس از انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس جمهوری جدید ایران بود.


در این بیانیه یادآوری شده است: نشست ژنو تحت سرپرستی خانم كاترین اشتون نماینده سیاسی اتحادیه اروپا برگزار شد و ریاست هیات ایرانی را هم محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه این كشور برعهده داشت.


وزارت خارجه روسیه در بیانیه خود خاطر نشان كرد: طرف های شركت كننده در نشست ژنو در باره همه مسایل مربوط به برنامه هسته ای ایران بر اساس پیشنهادهای گروه ۱+۵ و ایده های جدید هیات ایرانی مذاكرات بسیار سودمند و سازنده، مشروح و پرمحتوایی داشتند.


دو طرف توافق كردند به تلاش های خود برای یافتن راهكارهای قابل قبول در جریان دور آینده مذاكرات كه روزهای هفتم و هشتم ماه نوامبر آینده در ژنو برگزار خواهد شد، ادامه دهند.


در پایان بیانیه وزارت امور خارجه روسیه یادآوری شده است: ریابكوف در حاشیه نشست ژنو دیدارهای جداگانه ای با مجید تخت روانچی و عباس عراقچی معاونین وزیر امور خارجه ایران، وندی شرمان دستیار وزیر امور خارجه آمریكا و مدیران سیاسی وزارتخانه های خارجه انگلیس، آلمان و فرانسه داشته است. /ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
نشست پایانی اعضای گروه 1+5 و وزیر امور خارجه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بیانیه وزارت امور خارجه ایران پیرامون قطع رابطه دیپلماتیک سنگال



 

 

بیانیه وزارت امور خارجه ایران پیرامون قطع رابطه دیپلماتیک سنگال

 

در پی انتشار خبری مبنی بر قطع روابط دیپلماتیک سنگال با ایران، وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه ای صادر کرد.

متن بیانیه وزارت خارجه ایران درخصوص خبر قطع روابط دیپلماتیک سنگال با ایران به این شرح است:

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران بیانیه قطع رابطه دیپلماتیک سنگال با کشورمان را با کمال تعجب مشاهده نمود.

انتشار این بیانیه در حالی صورت  میگیرد که پس از رفت و آمدهای اخیر منجر به مذاکرات داکار ، مقامات سیاسی و نظامی دو کشور بر پایان تمامی سوء تفاهمات موجود و لزوم گسترش روابط فیمابین تاکید نمودند. در این راستا توافقات جدیدی نیز بین دو کشور بمنظور توسعه هر چه بیشتر روابط بعمل آمد.

در پرتو مذاکرات صریح و شفاف صورت گرفته در سفر آذر ماه سالجاری جناب آقای دکتر صالحی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با عالی ترین مقامات سنگالی از جمله شخص رئیس جمهور آن کشور ، کلیه ابهامات فیمابین رفع شده و احترام به امنیت داخلی یکدیگر ، وجود اراده جدی طرفین مبنی بر ارتقاء سطح متاسبات در تمامی زمینه ها مورد تاکید قرار گرفت .

صدور بیانیه هیات دولت سنگال مبنی بر رفع سوء تفاهمات و عادی شدن روابط و تصریح شخص آقای عبداله واد رئیس جمهور این کشور در خصوص گشوده شدن فصل جدیدی در روابط دو کشور و بدنبال آن بازگشت سفیر سنگال به تهران دلیلی بر عادی شدن روابط دو کشور تلقی گردید.

بر این اساس اقدام اخیر دولت سنگال از نظر جمهوری اسلامی ایران هیچ دلیل و توجیه منطقی نداشته و به نظر می رسد تحت تاثیر عوامل دیگری صورت گرفته است .

جمهوری اسلامی ایران بار دیگر بر اولویت توسعه مناسبات همه جانبه با تمامی کشورهای آفریقایی بعنوان یک اصل خدشه ناپذیر در سیاست خارجی خود تاکید نموده و پایبندی خود را به کلیه تعهدات و توافقات قبلی بر اساس روابط مبتنی بر اصل احترام متقابل احترام متقابل با همه کشورهای آفریقایی اعلام می نماید...../تحلیل:عصرایران