اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بیانیه سازمان ملل درباره مأموریت «فلتمن» در تهران



بیانیه سازمان ملل درباره مأموریت «فلتمن» در تهران

بیانیه سازمان ملل درباره مأموریت فلتمن در تهران، تحلیل یک روزنامه انگلیسی از وزارت خارجه ظریف، بازتاب انتصاب نماینده جدید ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی و تصمیم وزارت خارجه برای به کار گیری زنان در مشاغل مهم دیپلماتیک و تصمیم شرکت اپل برای کاهش محدودیت های صادرات به ایران، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

به نوشته «رویترز»، فرحان حق، سخنگوی سازمان ملل اظهار داشته فلتمن در سفر خود از مقامات ایرانی درخواست کرده از نفوذ خود بر دولت سوریه، برای متقاعد کردن این دولت به شرکت در مذاکرات صلح ژنو استفاده کنند. به گفته وی، معاون سازمان ملل همچنین در دیدارهای خود با مقامات ایرانی درباره وضعیت وخیم میدانی در سوریه، از جمله نگرانی های موجود درباره استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور گفت و گو کرده است. فلتمن با اشاره به «نفوذ و رهبری ایران در منطقه»، خواستار ایفای نقش ایران در این زمینه شده است.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

اما دیگر مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران نیز به مسائل مربوط به سیاست خارجی اختصاص دارد. از این جمله می توان مطلبی اشاره کرد که روزنامه «ایندیپندنت» درباره محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران منتشر کرده و در آن، از احتمال بهبود روابط ایران با غرب به واسطه نقش وی سخن گفته است. از جمله نشانه هایی که از دید ایندیپندنت می تواند به تلاش ایران برای تغییر رویه در مقابل غرب تعبیر شود، سفر فلتمن به تهران است. این روزنامه می نویسد: «اگر بپذیریم که یک عکس به اندازه هزار واژه حرف برای گفتن دارد، بنابراین تصویر وزیر خارجه جدید ایران در کنار یک دیپلمات سابق آمریکایی، می تواند نشانه مسیری جدید در روابط ایران با غرب باشد که بر سر برنامه هسته ای به تیرگی گرویده است».

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

روزنامه «دیلی استار» لبنان یکی از مطالب خود را به تعیین نماینده جدید ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی اختصاص داده است. این روزنامه می نویسد ایران یک کارشناس خلع سلاح را به عنوان نماینده خود در آژانس منصوب کرده و این جدیدترین مورد از تغییرات انجام گرفته در تیم مربوط به برنامه هسته ای این کشور است. این روزنامه اشاره می کند که رضا نجفی، نماینده جدید ایران در آژانس، پیش از این در وزارت خارجه ایران بر روی موضوعات مربوط به خلع سلاح کار کرده است. دیلی استار می افزاید هنوز همگان منتظر هستند تا حسن روحانی درباره مهمترین پست مربوط به موضوع هسته ای، یعنی مذاکره کننده ارشد این کشور تصمیم گیری نماید.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

خبر به کارگیری زنان در پست های مهم دیپلماتیک در جمهوری اسلامی ایران، موضوع دیگری است که در شماری از مطبوعات بین المللی، از جمله «گالف تودی» بازتاب یافته است. این روزنامه با اشاره به اخبار منتشره در این زمینه می نویسد ایران برای نخستین بار طی 34 سال گذشته، زنان را در مشاغل کلیدی سیاست خارجی به کار می گیرد. بر این اساس، قرار است هفته آینده نام یک زن به عنوان سخنگوی جدید وزارت خارجه و یک زن دیگر نیز به عنوان سفیر در کشوری که هنوز مشخص نشده، اعلام شود. گالف تودی اشاره می کند که رئیس جمهور ایران، پیش از این نیز الهام امین زاده را به عنوان معاون حقوقی خود معرفی کرده بود.

 

اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

در نهایت، در خبری مربوط به حوزه تجارت فناوری، روزنامه «وال استریت ژورنال» از تصمیم شرکت «اپل» برای کاهش محدودیت صادرات تولیدات خود به ایران خبر داده است. این روزنامه می نویسد پس از تصمیم دولت آمریکا مبنی بر کاهش تحریم های مرتبط با حوزه فناوری علیه ایران، شرکت اپل تصمیم گرفته فروش محصولات خود را به افرادی که قصد دارند این محصولات را به ایران انتقال دهند، از سر بگیرد. سخنگوی این شرکت اعلام کرده در پی تصمیم روز 30 مه وزارت خزانه داری آمریکا مبنی بر کاهش تحریم های حوزه فناوری، شرکت اپل نیز تصمیم به کاهش محدودیت های خود در قبال ایران گرفته است./تابناک

 

 


ویدیو مرتبط :
نمایندگان سازمان های غیردولتی در سازمان ملل در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ساعت ‌٢٠:۳۰ پنجشنبه به‌ وقت تهران؛ احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می كند



 

 

ساعت ‌٢٠:۳۰ پنجشنبه به‌ وقت تهران؛ احمدی نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی می كند

رئیس جمهور كشورمان شامگاه پنجشنبه در مجمع عمومی سازمان ملل متحد سخنرانی خواهد كرد.

 

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر محمود احمدی نژاد که به منظور شرکت در شصت و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است، شامگاه پنجشنبه ـ ۳۱ شهریورماه ـ به وقت تهران برای هفتمین سال پیاپی در این نشست سخنرانی خواهد کرد.

سخنان رئیس جمهوری اسلامی ایران به عنوان ششمین سخنران نوبت صبح نشست پنجشنبه در فاصله ساعت ۱۲ تا ۱۳ به وقت محلی برابر با ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به وقت تهران به صورت زنده از شبکه های پرس تی وی و العالم و شبکه های اول و خبر سیمای جمهوری اسلامی ایران پخش خواهد شد..../ایسنا