اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بولتون: ایران به همه اهدافش رسید


نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه تاکید کرد که ایران به تمامی اهداف خود در توافق هسته ای رسیده است.

خبرگزاری ایرنا: نماینده سابق آمریکا در سازمان ملل روز پنجشنبه تاکید کرد که ایران به تمامی اهداف خود در توافق هسته ای رسیده است.

جان بولتون در مصاحبه با رادیو Deutschlandfunk (دویچه لند فونک) آلمان اذعان کرد که قدریتهای غربی در مذاکراتشان با ایران ناکام بوده اند.

سرلابی رژیم صهیونیستی در آمریکا عنوان کرد که سه قدرت اروپایی در روند مذاکرات هسته ای ایران 'ضعیف النفس' بودند.

این مقام نومحافظه کار سابق آمریکا در ادامه ایران را به دنبال روی از یک برنامه هسته ای مخفیانه بدون ارائه شواهد و مدارک عینی و ملموس در مورد آن متهم کرد.

بولتون درعین حال ادعا کرد که توافق هسته ای با ایران صلح جهانی را تهدید می کند و توافق هسته ای با ایران مسیر را برای این کشور در ساخت تسلیحات هسته ای هموار می کند.
وی افزود: زمانیکه این توافق اجرایی شود، دنیا بیشتر از قبل خطرناک تر خواهد شد. آزاد شدن دارایی های مالی بلوکه شده و لغو تحریم ها علیه تهران بدین معناست که ایران می تواند برنامه هسته ای خود را ادامه دهد.

جان بولتون همچنین پیش بینی کرد که یک رئیس جمهوری جمهوری خواه احتمالی در عرصه سیاست آینده آمریکا زمانیکه به قدرت برسد، توافق هسته ای با ایران را لغو خواهد کرد.
بولتون که دارای مواضع جنگ طلبانه و سیاست های همسو با جمهوریخواهان است، درگذشته بارها با وارد آوردن اتهاماتی علیه ایران و برنامه هسته ای کشورمان، خواستار مقابله جدی با تهران شده بود.


ویدیو مرتبط :
شیطان و اهدافش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جان بولتون: نگرانم اسرائیل فرصت حمله به ایران...



 

جان بولتون: نگرانم اسرائیل فرصت حمله به ایران

 

سفیر اسبق آمریکا در سازمان ملل متحد گفت: اسرائیل برای حمله به نیروگاه اتمی بوشهر تنها هشت روز وقت دارد.

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، جان بولتون دیروز سه شنبه اظهار داشت: در غیر این صورت، اسرائیل فرصت حمله به این تاسیسات هسته ای را از دست می دهد زیرا حمله به نیروگاه بوشهر پس از آغاز به کار آن، منجر به آلودگی رادیواکتیوی می شود.

این چهره افراطی حزب جمهوری خواه آمریکا اضافه کرد: اسرائیل می بایست تا قبل از کار گذاشتن سوخت هسته ای در نیروگاه بوشهر، به این تاسیسات حمله کند.

وی همچنین در پاسخ به سوالی درباره چگونگی حمله نظامی اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران نیز گفت: از این نگرانم که اسرائیل فرصت چنین اقدامی را از دست داده باشد.

سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد تاکید کرد: به محض اینکه سوخت هسته ای در نیروگاه اتمی بوشهر کار گذاشته شود ؛ حمله به این نیروگاه به معنی نشت و آلودگی رادیواکتیوی است .

وی در عین حال گفت: اگر اسرائیل می خواهد به نیروگاه اتمی بوشهر حمله کند تنها چند روز فرصت دارد.

بولتون تاکید کرد: در صورت حمله نکردن اسرائیل به ایران ، این یعنی اینکه ایران پیشرفتی را رقم زده که هیچ دشمن دیگر اسرائیل و آمریکا در خاورمیانه آن را انجام نداده است و این پیشرفت ، فعال کردن نیروگاه اتمی است.

وی همچنین با انتقاد از نقش روسیه در توسعه نیروگاه اتمی بوشهر گفت: روس ها همیشه با دو طرف بازی می کنند.

براساس اعلام مقامات ایران و روسیه، سوخت هسته ای در روز 21 ماه اوت جاری در نیروگاه اتمی بوشهر کار گذاشته می شود و نیروگاه فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.../عصر ایران