اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بودجه ۲۲۵ میلیون دلاری آمریکا برای گنبد آهنین



اخبار,اخباربین الملل,کمک آمریکا به بودجه سامانه موشکی اسرئیل


 اخبار بین الملل - بودجه ۲۲۵ میلیون دلاری آمریکا برای گنبد آهنین

هم زمان با موج جدید حملات اسرائیل علیه فلسطینی‌ها، سنای آمریکا با طرحی که ۲۲۵ میلیون دلار برای کمک به بودجه سامانه موشکی گنبد آهنین رژیم تل آویو اختصاص می‌دهد موافقت کرد.

به گزارش تسنیم، نمایندگان مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه 225 میلیون دلار اعتبار برای کمک به سامانه گنبد آهنین اسرائیل تخصیص دادند. اختصاص این مبلغ در قالب یک طرح بودجه اضطراری صورت گرفت که به موجب آن 1 میلیارد دلار هم از درخواست 3.7 میلیارد دلاری باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا برای رسیدگی به پرونده‌های ثبت نشده هزاران کودک مهاجر کسر شد.

سناتور باربارا میکالسکی، نماینده دموکرات مریلند و رئیس کمیته تخصیص اعتبارات مجلس سنا در بیانیه‌ای اظهار کرد: «اسرائیلی یکی از متحدان اصلی آمریکا است که برای دفاع از خودش به منابع مالی نیاز دارد.»

تهاجم رژیم صهیونیستی به نوار غزه که از دو هفته پیش آغاز شده کماکان ادامه دارد و به کشته شدن صدها فلسطینی که بخش زیادی از آنها زنان و کودکان هستند منجر شده است. اقدامات ارتش اسرائیل در غزه با واکنش‌های مردم سرتاسرجهان روبرو شده، اما مقامات آمریکا این حملات را حق اسرائیل برای دفاع از خودش می‌دانند.

این طرح برای بایستی به مجلس نمایندگان آمریکا برود و پس از امضای رئیس جمهور به صورت قانون درآید.

گنبد آهنین، سامانه موشکی در برابر راکت‌های کوتاه برد است که با هدف ردیابی راکت‌ها و گلوله‌های توپی که از فاصله چهار تا 70 کیلومتر پرتاب می‌شوند طراحی شده است.

رژیم اسرائیل در حال حاضر میلیاردها دلار از محل پول مالیات دهندگان آمریکایی دریافت می کند. بنابر توافقنامه 10 ساله فعلی میان واشنگتن و تل اویو که در سال 2007 میلادی امضا شد، 30 میلیارد دلار از پول مالیات دهندگان آمریکایی به اسرائیل سرازیر می شود.

بنابر توافقنامه موجود کمک نظامی سالانه آمریکا به اسرائیل از 2.4 میلیارد دلار به 3.1 میلیارد دلار تا سال 2017 میلادی افزایش یافته است.
 اخبار بین الملل - تسنیم


ویدیو مرتبط :
گنبد آهنین سوراخ بود(گنبد آهنینشون موشک نم میدهه باید گچش بگیرن)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویب بودجه یک تریلیون دلاری کاخ‌ سفید در مجلس نمایندگان آمریکا



اخبار,اخباربین الملل,لایحه بودجه آمریکا

 

 اخبار بین الملل -  تصویب بودجه یک تریلیون دلاری کاخ‌ سفید در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا در آخرین ساعات باقی‌مانده تا پایان مهلت مقرر، بودجه دولت به ارزش یک تریلیون و ۱۰۰ میلیارد دلار را تصویب کرد.

به گزارش  ایسنا ، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، تصویب بودجه در مجلس نمایندگان که جمهوری‌خواهان در آن از اکثریت برخوردارند با ۲۱۹ رای موافق در برابر ۲۰۶ مخالف انجام شد. این بودجه مصوب، بخش غالب هزینه‌های دولت آمریکا را تا سپتامبر ۲۰۱۵ تامین می‌کند اما برخی بخش‌های دولتی به شکل موقت تنها بودجه‌ای اضطراری دریافت می‌کنند.

جمهوری‌خواهان که ماه قبل در انتخابات میان‌دوره‌ای کنگره پیروزی گسترده‌ای کسب کردند، قرار است در ژانویه ۲۰۱۵ اکثریت هر دو مجلس کنگره (مجلس نمایندگان و سنا) را در دست گیرند.

حزب جمهوری‌خواه که پیشتر با طرح باراک اوباما برای اصلاح قانون مهاجرت مخالفت کرده، پنج‌شنبه شب در مجلس نمایندگان پذیرفت که بودجه وزارت کشور را تنها تا ماه فوریه تامین کند. جمهوری‌خواهان امیدوارند هنگامی که ماه آینده زمام کنگره را در دست می‌گیرند بتوانند رئیس‌جمهوری آمریکا را مجبور کنند که طرح اصلاح قانون مهاجرت را تعدیل کند.

به گزارش شبکه خبری بی.بی.سی،‌ لایحه بودجه آمریکا پس از تصویب در مجلس نمایندگان باید از تایید مجلس سنا بگذرد و بعد از امضای رئیس‌جمهوری به قانون تبدیل شود. این لایحه بودجه ۱۶۰۰ صفحه‌ای، هزینه‌های دولت آمریکا را در همان حد سال قبل تامین می‌کند. اما مجلس نمایندگان همچنین با بخش‌هایی از لایحه که در آن باراک اوباما برای مبارزه با ابولا در غرب آفریقا و انجام حملات هوایی به مواضع داعش در عراق و سوریه تقاضای بودجه اضطراری کرده بود، موافقت کرد.

در صورتی که مجلس نمایندگان از تصویب لایحه بودجه طفره می‌رفت، دولت آمریکا بار دیگر در آستانه تعطیلی قرار داشت.


 اخبا ر بین الملل  - ایسنا