اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

به فكر مسافران جزیره سرگردانی هم باشید!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

سال 84 و روی كار آمدن دولت احمدی نژاد نه تنها سیاست داخلی را با رخداد های ویژه روبه رو كرد، بلكه به دلیل سیاست های نادرست در برقراری ارتباط با دیگر كشور ها سبب شد تا بسیاری از دولت های منطقه و جهان كه موضع خنثی نسبت به ایران داشتند در صف مقابل بایستند و رویكردهای خصمانه با تهران را دستور كار خود قرار دهند.

استرالیا كه وزیر امور خارجه اش بعد از سال ها امروز وارد تهران می شود یكی از آن كشورهاست كه به دلیل مواضع نا صحیح در دولت قبل روابطش را با ایران محدود كرده بود و در سال 91رسمابه صف تحریم کنندگان ما پیوسته است.با شروع به كار دولت یازدهم  وسیاست تعاملی این دولت با جهان و نیز روند مثبت مذاكرات هسته ای، كشورهای مختلف جهان و منطقه در صدد هستند تا رابطه آسیب دیده خود را با ایران ترمیم كنند.


 حل معضل پناهندگان ایرانی
بهبود روابط ایران و استرالیا گذشته از مناسبات اقتصادی و دیپلماتیك از لحاظ حل مشكلات پناهنده های ایرانی راه گشاست. تونی بورک وزیر گردشگری استرالیا در گزارشی وضعیت پناهجویانی که قصد وارد شدن به استرالیا را دارند، در برخی از کمپ‌ها از جمله گینه نو بسیار ناگوار اعلام كرده بود و با مخوف خواندن وضعیت پناهجویانی که مورد شکنجه و آزار جنسی قرار می‌گیرند، از وضعیت نامناسب پناهجویان خبر داد.

 

یکی دیگر از مقامات ارشد مهاجرت استرالیا نیز گفت: شرایط به گونه‌ای است که روزانه گزارش‌هایی از خودزنی و تلاش برای خودکشی پناهجویان ارائه می‌شود. شرایط ناگوار و بحرانی حاکم بر پناهجویان در کمپ‌ها، بعد از تصمیم نخست وزیر استرالیا مبنی بر عدم پذیرش آنان در استرالیا و فرستادن پناهجویان به گینه نو گزارش شده است.


 جان مهاجران ایران در خطر است
البته این پایان ماجرا نیست و تسهیلات اولیه در گینه نو در اصل برای ۶۰۰ نفر فراهم شده بود که بر اساس تصمیم جدید دولت استرالیا سه هزار پناهجو باید در این کمپ‌ها اسکان داده شوند. بر اساس سیاست جدید دولت استرالیا در قبال پناهجویان، مهاجران غیرقانونی که وارد استرالیا می‌شوند برای ارزیابی به گینه نو، جزیره مانوس و یا اماکن دیگر در منطقه اقیانوسیه فرستاده می‌شوند.

 

پناهجویانی که به این کمپ‌ها فرستاده می‌شوند در محیطی کاملا فقیر و فاقد قانون زندگی می‌کنند و سپس به یک کشور سوم و یا کشور خود بازگردانده می‌شوند. ناگفته نمانداین روند برای آن دسته از افرادی است كه از چنگال قاچاقچیان انسان و سوانح دریایی جان سالم به در می برند و از سویی غرق شدن قایق‌های حامل پناهجویان برای اینكه فاقد استاندارد ایمنی هستند و از طرفی نیز شمار زیادی از پناهجویان را حمل می‌کنند، همواره در صدر اخبار رسانه‌های استرالیا و جنوب شرق آسیا قرار دارد.


 بهبود روابط دیپلماتیك و موضع هسته ای استرالیا
این نزدیكی روابط ایران واسترالیا می توانند مواضع دولت استرالیا را در قبال مسئله هسته ای ایران نیز معتدل كند. سال 91 نخست وزیر استرالیا دلیل تحریم های كشورش علیه ایران را برای تحت فشار گذاردن ایران بر سر مسئله هسته‌ای اعلام كرد و به جمع تحریم کنندگان ایران پیوسته و اقدام به اعمال تحریم‌هایی علیه ایران درباره مراودات و تجارت در حوزه نفت و گاز، خدمات مالی و همچنین معاملات فلزات گرانبها پیوست.


 دیپلماسی در خدمت اقتصاد
با وجود مشكلاتی اقتصادی كه كشور برای كاهش قیمت نفت با آن مواجه است،حل مناقشات اقتصادی به وسیله دیپلماسی می تواند كمك شایانی به معیشت ایران كند و استرالیا به عنوان كشوری كه اقلام عمده صادراتی اش محصولاتی از جمله زغال سنگ، سنگ آهن، نفت خام، طلای غیرپولی، گوشت، نفت تصفیه شده، انواع محصولات لبنی، سنگ مس، وسایل حمل و نقل، آلومینا و سنگ آلومینیوم، گاز طبیعی، پشم و گندم است و در آخرین آمار موجود،

 

اقلام صادراتی ایران به استرالیا، آمونیاک بدون آب، پروپان مایع شده، فرش و سایر کف پوش‌های پشمی از موی حیوان، پسته، خرما، تیزابی، سنگ مرمر، تراورتن و کف‌پوش‌های غیر مخملی باف مصنوعی است می تواند دولت روحانی را برای بهبود روند مدیریت كشور كمك كند. در آخر باید ذكر كرد كه سیاست خارجی در این روزها یك تنه جور كل دولت را می كشد و در همه زمینه های سیاست داخلی و اقتصاد نیز نقش غیر قابل انكاری دارد.

 

اخبار اجتماعی - روزنامه قانون


ویدیو مرتبط :
"بازگشت به جزیره دایناسور"شاهد دموی تکنیکیCrytek باشید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سرگردانی 17 ساعته مسافران ایرانی در بغداد!



اخبار,اخباراجتماعی,شرکتهای زیارتی

 
 اخبار اجتماعی - سرگردانی 17 ساعته مسافران ایرانی در بغداد!

مسافران ایرانی که با تاخیر پرواز 3414 شرکت ایران ایر مواجه شده‌اند از عصر شنبه در فرودگاه بغداد سرگردان شده و مسئولان زمان مشخصی را برای این پرواز مشخص نمی‌کنند.

به گزارش مهر، قرار بود پرواز شماره 3414 شرکت هواپیمایی ایران ایر مسافران یکی از شرکتهای زیارتی را عصر دیروز شنبه از مقصد فرودگاه بغداد به ایران منتقل کند اما با کنسل شدن این پرواز مسافران ایرانی در اطراف فرودگاه سرگردان شده‌اند و زمان مشخصی را برای رفع این مشخص نکرده‌اند.

نکته قابل توجه برخورد نه چندان مناسب مسئولان فرودگاه بغداد با این مسافران است به طوری‌که از مسافران خواسته اند سالن انتظار را ترک کنند و از حضور آنها در سالن فرودگاه جلوگیری شده است. در حال حاضر با گذشت نزدیک به 17 ساعت از لغو شدن این پرواز اما مسافران هنوز در انتظار تعیین زمان برگشت هستند.

گرمای هوای این روزهای بغداد و عدم همکاری مسئولان برای مشخص کردن پرواز جایگزین، موجب نارضایتی مسافران شده است اما همچنان مسئولان، زمان دقیق پرواز را اعلام نمی‌کنند.

یکی از مسافران در گفتگویی تلفنی با خبرنگار مهر گفت: پرواز شماره 3414 شرکت هواپیمایی ایران ایر که قرار بود در ساعت 16 و 50 دقیقه به سمت ایران پرواز کند، در حال حاضر هنوز انجام نشده و مسافران این پرواز در فرودگاه بغداد سرگردان هستند.

سجاد مقدمی افزود: 255 مسافر این پرواز در فرودگاه بغداد سرگردان بوده و مسئولان زیارتی شمسا و شرکت هواپیمایی ایران ایر پاسخگو نیستند. وی با اشاره به برخورد نامناسب مسئولان فرودگاه بغداد از مسئولان خواست نسبت به رفع مشکل پیش آمده اقدام کنند.

وی گفت: مسئولان زمان‌های مختلف را برای پرواز اعلام کرده اند و به رغم اعلام ساعات مختلف برای پرواز هنوز این امر محقق نشده است. به گفته مقدمی، برخی مسئولان فرودگاه بغداد نیز مانع از اقامت مسافران ایرانی در داخل ترمینال فرودگاه می‌شوند و آنها را مجبور به اقامت در بیرون از سالن انتظار فرودگاه کرده اند.

تا زمان ارسال این خبر، هنوز زمان قطعی برای پرواز شرکت هواپیمایی ایران ایر اعلام نشده است.
 
 حداکثر تا بیستم ژوئیه آینده به توافق نهایی دست یابند، هر چند مهلت توافق می‌تواند شش ماه بعد از این تاریخ تمدید شود.

وزیر امور خارجۀ آلمان در اظهارات امروزش گفته است که قرار است گفتگوهای جاری تا مهلت تعیین شده به نتیجه برسند، اما، نشانه ای هم در دست نیست که یکی از طرفین قصد داشته باشد از مهلت تعیین شده فراتر برود.
 اخباراجتماعی - مهر