اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

به جای شرکت‌های پالم فروش، ماست‌بندی‌ها تهدید به تعطیلی شدند!



اخبار,اخبار اجتماعی ,روغن پالم در لبنیات

وقتی بدانیم ماجرای پر سر و صدای افزودن روغن پالم به برخی محصولات لبنی در ماه های گذشته، به هیچ نتیجه محسوسی ختم نشده، دور از انصاف نخواهد بود اگر قضاوت کنیم مسئولان وقتی دیدند زورشان به شرکت های متخلف لبنی نمی‌رسد، ترجیح داده‌اند با ضرب شست نشان دادن به ماست بندی ها، قدرت خود را به رخ بکشند!

ماجرای افزودن روغن پالم به لبنیات را به یاد دارید؟ پایان ماجرا را چه؟ اگر پایان داستان یادتان نمی‌آید، این خبر را بخوانید تا از برخوردی که با شرکت های متخلف نشد و برخوردی که وعده انجامش به ماست بندان داده می‌شود، شگفت زده شوید!

به گزارش تابناک، رئیس سازمان دامپزشکی که در هفته های گذشته با اظهار نظر درباره واردات گوشت بوفالوهای هندی در بطن اخبار حضور داشت و مطرح شده بود، امروز در حاشیه همایش هفته سلامت سخنانی بر زبان آورد که احتمالا در روزهای آتی بار دیگر نام وی را در صدر اخبار نگاه خواهد داشت.

البته این بار نه داستان مربوط به گوشت های وارداتی و کم چربی یا پرچربی بودن آنهاست و نه کاربردهای این گوشت های وارداتی برای تولید سوسیس و کالباس یا غیره بلکه سخنان مهدی خلج مخاطبانی دارد که کیلومترها با این مقوله فاصله دارند و اگر تازگی توجهی به ایشان جلب شده، ناشی از قصور دیگران است!

ماجرا به عرضه کنندگان محصولات لبنی به صورت فله بر می‌گردد که با عنوان «ماست بند» معرف حضور همه هستند و از قضا با برملا شدن داستان افزودن پالم به محصولات لبنی در کارخانه های لبنی، شنیده می‌شود که کمی کسب و کارشان رونق گرفته چراکه ماجرای پالم به شدت به اعتماد عمومی لطمه وارد آورد.

خلج در این باره به فارس گفت: مراکز عرضه فله لبنیات از شهرداری مجوز لازم را می‌گیرند و در این ارتباط هم ما به عنوان دامپزشکی و هم وزارت بهداشت مخالف فعالیتشان هستیم. در پی آن هستیم تا با کمک دستگاه‌های مختلف، عرضه لبنیات فله را متوقف کنیم و لبنیاتی‌ها یا باید محصولات فراوری شده عرضه کنند یا تعطیل شوند.

رئیس سازمان دامپزشکی افزود: متأسفانه مردم همچنان تمایل دارند تا از محصولات فله استفاده کنند. باید برای ایشان کار آموزشی کرد تا از سمت خرید محصولات فله و سنتی به خرید محصولات فراوری شده گرایش پیدا کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه برای مقابله با عرضه محصولات فله جلساتی در استانداری تهران تشکیل شده، گفت: کمیته‌هایی در استانداری تشکیل شده تا بتوانیم با کمک دستگاه‌های مختلف از جمله شهرداری‌ها جلوی عرضه محصولات لبنی به صورت فله را بگیریم، اگرچه این کار کوچکی نیست.

بدین ترتیب بی آنکه اشاره‌ای به اشکالات کار این مراکز شده یا دست کم آمار و ارقامی درباره سلامت یا عدم سلامت محصولاتی که لبنیاتی ها و ماست بندی ها عرضه می‌کنند، ارائه شود، وعده تعطیلی این مراکز داده می‌شود و حتی راهکاری برای نظارت بر این مراکز معرفی نمی‌شود، الا اینکه مجبورند فله فروشی را جمع کرده و محصولات فرآوری شده بفروشند!

این سختگیری از این روز جالب توجه تر به نظر می‌رسد که همزمان با هفته سلامت مطرح شده و از سوی دیگر شاهدیم که ماجرای پر سر و صدای افزودن روغن پالم به برخی محصولات لبنی در ماه های گذشته، به هیچ نتیجه محسوسی ختم نشده است؛ گویی مسئولان وقتی دیدند زورشان به شرکت های متخلف لبنی نمی‌رسد، ترجیح داده‌اند با ضرب شست نشان دادن به ماست بندی ها، قدرت خود را به رخ بکشند.

این گزاره زمانی تقویت می‌شود که می‌بینیم پس از برملا شدن داستان افزودن پالم (به جای روغن حیوانی) به محصولات فرآوری شده پرچرب و آسیب دیدن اعتماد مردم به این شرکت ها، تقاضا برای خرید برخی محصولات لبنی بسته بندی شده کاهش یافت و اخباری درباره استقبال مردم از محصولات لبنی سنتی و فله منتشر شد که حالا تهدید ماست بندی ها به تعطیلی می‌تواند جبران کننده ضرر ناشی از آن برای شرکت های لبنیاتی باشد!

اینجاست که تهدید امروز رئیس سازمان دامپزشکی رنگ و بویی خاص خواهد یافت و به شدتابهام آفرین خواهد بود!

 

اخبار اجتماعی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
از خواص تهیه ماست خانگی می توان به نداشتن روغن پالم و شیر خشک اشاره کرد.

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خرید و فروش پست ها در شرکت های خودرو سازی



 


 

خرید و فروش پست ها در شرکت های خودرو سازی

 

در شرایطی که مسئولان اقتصادی دولت هنوز درگیر پاسخگویی به مجلس و قوه قضائیه در راستای اختلاس 3 هزار میلیاردی هستند،اختلاس شگفت آوری در بخش دیگری ازدولت رو نمایی شد.

اختلاسی که به گفته سلیمان جعفرزاده ۱۰۰۰میلیارد برآور شد و به نظر می‌رسد باید کم کم به رقم‌های بالای اختلاس دولتی‌ها عادت کرد!

سلیمان جعفرزاده ضمن اعلام این خبر  گفت: "اگر هیات رییسه مجلس از ادامه کار جلوگیری نمی‌کرد، می‌توانستیم بیش از سه‌هزار میلیارد تومان اسناد و مدارک تخلف در این شرکت‌ها را اثبات کنیم. "

جعفرزاده در مورد دلایل تاخیر ارایه گزارش کمیته تحقیق و تفحص مجلس از سازمان تامین‌اجتماعی اظهار داشت: "چالش‌های پیش‌رو در این پرونده آنقدر زیاد است که بنده با وجود اینکه دو دوره نماینده مجلس شورای اسلامی بوده‌ام در این هشت سال هیچ موردی مانند تحقیق و تفحص از سازمان تامین‌اجتماعی اینچنین سیاسی نشده بود. "

اما در حالی که مجلس سعی دارد از رسانه ای شدن ابعاد این اختلاس میلیاردی جلوگیری کند،یک منبع آگاهدر تایید سخنان جعفر زاده به شفاف گفت: "رقم اختلاس در سازمان تامین اجتماعی بیش از این ارقام و بزرگتر از فساد مالی اخیراست و این اختلاس از 5 هزار تا 10 هزار میلیارد تومان است."

وی با تاکید بر وجود اسناد بسیار از تخلف در این بخش تصریح کرد:" از برخی افرادی که مسئول  تحقیق  تفحص از تامین اجتماعی هستند عنوان می کنند که به حدی سند تخلف داریم که وقتی کسانی می گویند، سند تخلف جدید داریم می گوییم نمی خواهد چرا که اسناد بسیاری در کمیسیون اجتماعی وجود دارد."

خرید و فروش پست‌ها

اما تخلفات دولتی تنها مربوط به اختلاس نیست.در حالی که پیش از این غلامحسین الهام سخنگوی پیشین دولت از خرید و فروش پست ها در برخی ادارات دولتی خبر داده بود و عنوان کرده بود که چندی قبل کسی به یک نفر گفته ، شما 250 میلیون بدهید تا مسئول فلان بخش شوید و تاکید کرده بود:" این امر یعنی آن حوزه مدیریتی آنقدر فساد مالی و درآمدهای نامشروع دارد که یک نفر می‌گوید اینقدر به من بدهید تا به آن سمت برسید." اخبار رسیده حاکی از تایید سخنان الهام است که بعد از عضویت در جبهه پایداری، دست از انتقاد از دولت برداشته است.

درهمین  راستا منبع آگاه به شفاف گفت : " پست‌ها در این کشور خرید و فروش می‌شود و برای مثال در زیر مجموعه‌های یکی از شرکتهای خودروسازی پست‌ها به صورت سالی فروخته می‌شود."

وی در خصوص مبالغ خرید و فروش پست گفت: "مبلغ خرید پست بستگی به آن پست دارد و در پست های مهم از 400-500 میلیون تومان شروع می شود و به میلیارد هم می رسد."

وی تاکید کرد: "آقای خ.ا"که در حال حاضر مسئول ایمیدرو  شده و قبلا معاون وزیر صنعت و مدیر عامل شرکت‌های صنعتی کشور بود یک بخش کوچکی از بیمه شهرک‌های صنعتی را به شخصی داد و آن شخص برای خدا مراد یک دفتر ۲۰۰-۲۵۰ متری در خیابان اشرفی اصفهانی خرید و اگر پست وی در ایمیدرو را 10 میلیارد تومان هم بفروشند می خرند."

به نظر می رسد، جریان انحرافی برای بدست آوردن منابع مالی برای پیروزی در انتخابات از مدت ها پیش تلاش ها را آغاز کرده است.../شفاف