اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهمنی: ارزها را از خانه به بازار بیاورید



 

 

 

رئیس‌كل بانك مركزی از تزریق هفته‌ای بیش از یك میلیارد دلار ارز در بازار خبر داد و تاكید كرد اگر در مقاطعی كه نرخ بالا می‌رود، ارز به مقداری اضافه‌تری به بازار تزریق می‌شود در مقطع زمانی بعدی كنترل خواهد شد.

وی همچنین از مردم خواست ارزی را كه در خانه نگهداری می‌كنند در حساب‌های ارزی بكار گیرند و خیال‌شان راحت باشد كه اصل و سود پول‌شان را به صورت ارزی دریافت خواهند كرد.

"محمود بهمنی" در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بخشنامه بانك مركزی مبنی بر ارائه سودهای جذاب به حساب‌های ارزی اظهار كرد: بسیاری از مردم ممكن است در طول این مدت ارز تهیه كرده باشند و در حال حاضر در خانه نگهداری می‌كنند. اگر این ارز را به سپرده‌های ارزی منتقل كنند بانك به آن‌ها سود مناسبی می‌دهد.

به گفته او در حالی كه پیش از این سود حساب ارزی نیم تا دو درصد بود، حالا به چهار درصد رسیده و اوراق مشاركت ارزی هم شش درصد سود دارد.

رئیس‌كل بانك مركزی درباره اقدام برخی بانك‌ها در زمینه ارائه سود یا اصل سپرده ارزی به صورت ریال به سپرده‌گذاران ارزی گفت: بانك مركزی این امر را اصلاح كرده است و هر كس كه سپرده ارزی دارد موقع دریافت اصل و سود سپرده اگر آن را به صورت ارزی درخواست كند باید به همان صورت در اختیارش قرار بگیرد.

وی گفت: بانك مركزی به میزان كافی بانك‌ها را شارژ می‌كند و اگر آن‌ها ارز ندارند ما حتما در اختیارشان قرار خواهیم داد.

بهمنی درباره اینكه با چه میزان تزریق ارز در هفته‌های گذشته نرخ ارز كنترل شد، گفت: ما هفته‌ای بیش از یك میلیارد دلار در بازار تزریق می‌كنیم. شما در نظر بگیرید كه سال گذشته 57 میلیارد دلار درآمد نفتی وجود داشت و با توجه به اینكه هر سال 52 هفته است باید هفته‌ای بیش از یك میلیارد دلار در بازار بفروشیم تا پولش را به صورت ریال به حساب خزانه دولت واریز كنیم.

وی ادامه داد: ‌در واقع اگر هفته‌ای یك میلیارد دلار در بازار بریزیم تازه بودجه‌ای كه باید به دولت بدهیم را تامین كرده‌ایم و اگر در یك مقطع زمانی مثل چند هفته پیش ارز به مقداری اضافه‌تری به بازار تزریق شود در مقطع زمانی بعدی كنترل خواهد شد.

وی این امر را نشان‌دهنده قدرت دولت در كنترل بازار دانست و گفت: بانك مركزی می‌تواند 57 میلیارد دلار را در طول یك سال تبدیل به ریال كند و به همین دلیل خیال ما به هنگام بالا رفتن نرخ ارز راحت است چون به راحتی می‌توانیم بازار را كنترل كنیم..../تحلیل:تابناک


ویدیو مرتبط :
ماه را به خانه بیاورید

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

این طرح ها و رنگ ها را به خانه تان بیاورید


خیلی از ما در زندگی روزمره از رنگ‌ها ترس داریم اما فقط كافی است كمی جسور باشیم و رنگ و طرح‌های عجیب را به خانه‌مان بیاوریم.