اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بهترین و بدترین کشور جهان برای مادر شدن


«صندوق نجات کودکان» در رتبه‌بندی سالانه خود اعلام کرد که نروژ برای مادر شدن بهترین کشور دنیا است.

خبرگزاری ایسنا: «صندوق نجات کودکان» در رتبه‌بندی سالانه خود اعلام کرد که نروژ برای مادر شدن بهترین کشور دنیا است.

در این رتبه‌بندی ایالات متحده تا جایگاه سی‌وسوم تنزل کرده است. همچنین سومالی درست پس از کنگو و آفریقای مرکزی به عنوان بدترین کشور دنیا برای مادر شدن معرفی شده است.
 
«صندوق نجات کودکان» شانزدهمین گزارش سالانه خود با عنوان «شاخص مادران» را که به بررسی ۱۷۹ کشور جهان پرداخته بر اساس پنج شاخص مرتبط با سلامت مادران، آموزش، سطح درآمد و وضعیت سلامت و زندگی مادران منتشر کرده است.
 
براساس این رتبه‌بندی در آمریکا از هر ۱۸۰۰ مادر باردار یک نفر با خطر مرگ مواجه است و با توجه به آمار فوق این کشور بدترین رتبه را در بین کشورهای توسعه یافته دارد. کشورهای اسکاندیناوی امسال نیز همچنان رتبه‌های اول را در گزارش «شاخص مادران» به خود اختصاص داده‌اند.
 
به گزارش خبرگزاری فرانسه، از بین ۱۰ کشور اول، استرالیا با کسب رتبه نهم تنها کشور غیراروپایی در این رتبه‌بندی است. همچنین ۱۰ کشوری که بدترین وضعیت را در این رتبه‌بندی دارند همگی از منطقه آفریقای سیاه هستند.


ویدیو مرتبط :
معرفی کشور چین؛ ملقب به کشور آسمانی و پرجمعیت ترین کشور جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بدترین کشور جهان برای توریست ها


چین ازنظر وضعیت توالت در محیط های عمومی بدترین کشور در فهرست کشورهای توریستی برتر در سراسر جهان است.

چین ازنظر وضعیت توالت در محیط های عمومی بدترین کشور در فهرست کشورهای توریستی برتر در سراسر جهان است.

طبق بررسی‌های انجام شده از سوی سازمان جهانی توالت ، کشور چین که به دلیل نبود توالت‌های مناسب و تمیز طی سال‌ها در فهرست کشورهای آسیایی بدترین کشور شناخته شده، اخیرا تلاش های جدی برای بهبود شرایط در استان های مختلف آغاز کرده است.

بخشی از کمپین ارتقای توریسم که از سوی دولت چین دردستور کار قرار گرفته، به افزایش بودجه برای ساخت توالت‌های عمومی با کیفیت و تمیز اختصاص دارد.

 دولت محلی در استان "هاینان" تا کنون میلیون‌ها یوان صرف احداث این توالت های عمومی با کیفیت بالا اختصاص داده است.

شهر هایکو مرکز استان هاینان سال گذشته نزدیک به 40 میلیون یوان برابر با 6.28 میلیون دلار امریکا در این زمینه اختصاص داده است که قرار است تا سال 2012 صرف احداث بیش از 200 توالت عمومی شود.

این سرمایه گذاری‌ها بخشی از تلاش های دولت چین برای جذب توریست خارجی بیشتر به کشور است.

این کشور از سال 2010 و پس از این که از سوی سازمان جهانی توالت، بدترین کشور توریستی دنیا از نظر دسترسی به توالت های بهداشتی و مناسب اعلام شد، این تلاش ها را آغاز کرده است. پس از چین کشور فرانسه از نظر وضعیت توالت های عمومی در کشورهای توریستی دنیا قرار دارد.


منبع: تابناک