اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بسته تشویقی جدیدی در بافت فرسوده نداریم




 

اخبار,اخباراقتصادی,بافت فرسوده

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران گفت: بسته های تشویقی جدیدی در بافت فرسوده وجود نداشته و تنها تخفیف های گذشته هدفمند شده است.

به گزارش مهر، محمد سالاری با بیان اینکه بر اساس مصوبه قبلی شورای شهر تهران قرار بود از مجموع اراضی و املاک موجود در بافت های فرسوده عوارضی دریافت نشود، گفت: بر اساس پیشنهاد شهرداری قرار شد این تخفیف ها هدفمند شود یعنی دیگر از صفر تا ۱۰۰ اراضی از دریافت عوارض معاف نباشند یعنی چون هدف ما در بافت فرسوده تجمیع ریزدانه هاست به ریزدانه های بسیار ریز بسته تشویقی ارائه نشود و یا بافت های فرسوده بزرگ مقیاس نیز کاملا از پرداخت عوارض معاف نباشند.

وی اضافه کرد: تخفیف صددرصدی عوارض در بافت های فرسوده به مساحت جامعه هدف ارائه خواهد شد که مساحت های بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ متر مربع است.

سالاری با تاکید بر اینکه بسته های تشویقی و سیاست های تخفیف در عوارض تاثیری در روند نوسازی بافت های فرسوده ندارد، گفت: ما برای نوسازی و بهسازی این بافت ها نیاز به عزم ملی داریم. باید مجموع نظام به این نتیجه برسند که بافت فرسوده تهدید ملی برای کشور به حساب می آید.

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران با بیان اینکه با توجه به زلزله خیز بودن کلانشهری مانند تهران، تراکم وجود نهادهای حاکمیتی و گستردگی بافت فرسوده یک تهدید ملی امنیتی و حاکمیتی است، گفت: مسئولان باید این موضوع را باور داشته باشند نه اینکه تنها در همایش ها و جلسات تنها آن را به عنوان یک دغدغه مطرح کنند.

وی معتقد است شورا و شهرداری بیش از وظایف شان در حوزه بافت های فرسوده عمل کرده اند و دولت باید در این زمینه به وظیفه خودش عمل کند. متاسفانه دولت های گذشته در این زمینه کم کاری کرده و وزیر راه و شهرسازی دولت کنونی نیز با وجود اینکه ایده های خوبی در این زمینه دارد به دلیل فضای بودجه ای کشور امکان تحقق آن را ندارد.


 اخبار اقتصادی  -  مهر 
 


ویدیو مرتبط :
فرسودگی وام بافت های فرسوده

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیشگیری از خسارات بافت‌های فرسوده



 

پیشگیری و جلوگیری از خسارات بافت‌های فرسوده

 

با رای مجلس وزارت كشور مكلف شد:

پیشگیری و جلوگیری از خسارات بافت‌های فرسوده


وزارت كشور (سازمان مدیریت بحران كشور) نیز از سوی مجلس مكلف شد جهت جلوگیری از خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه در بافت‌های فرسوده و ناكارآمد پیشگیری لازم را با اولویت بافت‌های مذكور به عمل آورد.

مجلس وزارت كشور را مكلف كرد تا جهت جلوگیری از حوادث ناشی از بافت‌های فرسوده پیشگیری‌های لازم را در نظر بگیرد.
به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه علنی امروز مجلس، نمایندگان در بررسی جزییات طرح حمایت از بازسازی بافت‌های فرسوده موادی از آن را تصویب كردند.
براین اساس مجریان طرح‌های احیاء، بهسازی و نوسازی (وزارت مسكن‏ شهرداری‌ها، شهرداری‌ها و بخش غیر دولتی) می‌توانند تمام و یا قسمتی از اختیارات خود را به شركت‌ها و یا سازمان‌های وابسته به خود و یا اشخاص حقیقی و حقوقی غیر دولتی صاحب صلاحیت واگذار كنند. البته صلاحیت اشخاص حقیقی و حقوقی را وزارت مسكن و شهرسازی تعیین می‌كند.
وزارت كشور (سازمان مدیریت بحران كشور) نیز از سوی مجلس مكلف شد جهت جلوگیری از خسارات ناشی از حوادث غیر مترقبه در بافت‌های فرسوده و ناكارآمد پیشگیری لازم را با اولویت بافت‌های مذكور به عمل آورد...../تحلیل:ایلنا