اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برگی دیگر از دولت عدالت‌محور احمدی‌نژاد



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

برگی دیگر از دولت عدالت‌محور احمدی‌نژاد

محمود احمدی‌نژاد در دوران ریاست‌جمهوری‌اش مدعی بود: روزنامه‌هایی كه منتقد دولت باشند، یارانه و آگهی دولتی بیشتری می‌گیرند اما دیروز با انتشار جزئیات آگهی‌های دولتی داده شده به روزنامه‌ها طی 6ماهه نخست امسال، بی‌اساس بودن ادعای رئیس دولت دهم بیش از پیش آشكار و اثبات شد.

معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد آمار توزیع آگهی‌های دولتی در روزنامه‌های سراسری طی 6 ماه اول 92 را اعلام كرد.

 

از مقایسه مقدار آگهی اختصاص داده شده به آنها و مشی سیاسی روزنامه‌ها، نتایج جالبی می‌توان استخراج كرد؛ اینکه دولت دهم براساس دیدگاه‌های خود در اختصاص آگهی‌های دولتی كه منبع مالی آن بودجه دولت و در واقع بیت‌المال است، سلیقه‌ای و سیاسی عمل کرد.

 

سال‌هاست كه در اداره كل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی، اداره‌ای با نام «تمركز و توزیع آگهی‌های دولتی» وجود دارد. به منظور شفافیت، فهرست آگهی‌هایی كه در 6ماهه نخست سال92 در بین روزنامه‌های سراسری توزیع شده، برای نخستین بار توسط معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد منتشر شده است.

 

با نگاهی به این فهرست در‌می‌یابیم روزنامه اطلاعات كه در دوران دولت دهم همواره مشی همراهی نسبی با دولت را دنبال می‌كرد 7,376,519,952ریال، روزنامه كیهان كه مدافع تمام‌قد دولت‌های نهم و دهم به حساب می‌آمد مبلغ 5,949,299,170ریال و روزنامه جمهوری اسلامی كه موضعی انتقادی بر مبنای اصول انقلاب در قبال دولت داشت مبلغ 602,109,684ریال آگهی دولتی دریافت كرده‌اند.

 

روزنامه اطلاعات بیش از 10برابر و روزنامه كیهان حدود 10برابر بیشتر از روزنامه جمهوری اسلامی آگهی دولتی دریافت كرده‌اند. این در حالی است كه بنا بر اطلاعات موثق، شمارگان این روزنامه‌ها تفاوتی متناسب با اختلاف در مبلغ آگهی‌های اعطا شده ندارد.

 

آمارهای دیگر نیز در نوع خود جالب و گویای عدالت‌محوری دولت دهم است! بنابر این گزارش در این میان روزنامه‌های دولتی همچون کیهان با بیش از ۵میلیارد ریال، اطلاعات با بیش از ۷میلیارد ریال، ایران با بیش از ۱۷میلیارد ریال، جوان با بیش از ۲میلیارد ریال، جام‌جم با بیش از ۹میلیارد ریال، وطن‌امروز با بیش از یک‌میلیارد ریال، دنیای اقتصاد با بیش از ۳‌میلیارد ریال، اعتماد با بیش از یک‌میلیارد ریال، ابرار با بیش از یک‌میلیارد ریال بیشترین و روزنامه‌های آرمان با ۳۳۵میلیون ریال، بهار با ۳۷۶میلیون ریال، کار و کارگر با ۵۳۷میلیون ریال، همشهری با ۱۵۰میلیون ریال، تماشا با ۲۲میلیون ریال و بانی فیلم با ۳۳میلیون ریال کمترین سهم را از آگهی‌های دولتی داشته‌اند.

 

این در حالی است که کارشناسان رسانه و خود پرسنل معاونت مطبوعاتی به خوبی واقفند که در دوره گذشته به برخی از روزنامه‌ها و به ویژه روزنامه آرمان بی‌عدالتی روا داشته شده و اگر فهرست واریز یارانه‌های دولتی در زمان محمود احمدی‌نژاد نیز انتشار یابد درخواهیم یافت معنی عدالت از دید دولتمردان دهم چه بوده و فرق بین روزنامه‌های همسو با روزنامه‌های غیرهمسو و منتقد چقدر است.

 

چندی پیش معاونت مطبوعاتی اظهار داشت که اساسا دادن یارانه دولتی به نشریات صحیح نیست که اگر این موضوع در زمان دولت یازدهم عملی شود به نظر می‌رسد انتشار نشریات منتسب به طیف اصولگرایی با اما و اگرهای بسیاری روبرو خواهد شد.

/آرمان

 


ویدیو مرتبط :
بی ثباتی مدیریتی در دولت احمدی نژاد بیداد می کند! (مناظره رضایی با احمدی نژاد)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

میرکاظمی:پیاده شدن از قطار عدالت دولت احمدی نژاد را توفیق می دانم



میرکاظمی:پیاده شدن از قطار عدالت دولت احمدی نژاد را توفیق می دانم

 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: پیاده شدن از قطار عدالت دولت احمدی‌نژاد که مغایر با اصول و ارزش‌هایی بود که به آن اعتقاد داشتم را توفیق می‌دانم.

 

 

میرکاظمی

 

 

خبرگزاری فارس: میرکاظمی:پیاده شدن از قطار عدالت دولت احمدی نژاد را توفیق می دانم

 

مسعود میرکاظمی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس درباره یادداشت اخیر رئیس جمهور که در وبلاگ‌‌شخصی وی مبنی بر اینکه علت جدایی دوستان سابق عدالت عنوان شده است گفت: براین باورم کسانی که از مجموعه دولت کنار رفتند به این نتیجه رسیدند که در دولت احمدی نژاد عدالت حکم نمی‌شود و مسیری که دولت پی‌گرفته به طور کلی با آرمان‌ها و ارزش‌های گفتمان اولیه متفاوت است.

 

وی با اشاره به اینکه خدمت کردن به مردم یک توفیق الهی است افزود: پیاده شدن از قطار عدالت دولت احمدی‌نژاد که مغایر با اصول و ارزش‌هایی بود که به آن اعتقاد داشتم را توفیق می‌دانم و خوشحالم که از این قطار خارج شدم.

میرکاظمی درباره نقش یکی از نزدیکان دولت در پرونده فساد بیمه و اذعان روزنامه دولتی ایران به این موضوع اظهار داشت: از حضور وی در این پرونده اطلاع خاصی ندارم ولی قوه قضاییه باید در برخورد با متهمان پرونده‌های فساد مالی برخورد جدی نماید و بدون توجه به پست و مقام سیاسی این آفراد با آنها برخورد کند.

 

وی تصریح کرد: هر کسی در هر مقامی اگر متهم باشد باید از سوی قوه قضاییه محاکمه شود.

قابل ذکر است سید مسعود میرکاظمی در کابینه نهم وزیر بازرگانی دولت احمدی نژاد بود و در کابینه دهم به عنوان وزیر نفت منصوب و مدتی بعد از سوی رئیس‌جمهور عزل شد.../خبرگزاری فارس