اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برگه های رای در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه (+عکس)




اخبار بین الملل - برگه های رای در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه (+عکس)

مردم ترکیه روز یکشنبه (19 مرداد) برای برگزیدن رییس جمهور آتی این کشور برای نخستین بار به شیوه مستقیم پای صندوق های رای می روند.

رقابت انتخابات ریاست جمهوری ترکیه بین سه نامزد است. رجب طیب اردوغان نخست وزیر و رهبر حزب حاکم عدالت و توسعه ، اکمل الدین احسان اوغلو رییس سابق سازمان همکاری های اسلامی و نامزد مورد حمایت مخالفان حکومت ترکیه و صلاح الدین دمیر تاش رهبر حزب کردی  صلح و دموکراسی در این مرحله از انتخابات با یکدیگر رقابت می کنند.

در برگه های رای تصویر و نام سه نامزد قید شده است و مردمی که برای حضور در انتخابات ثبت نام کرده و روز یکشنبه در حوزه های رای گیری حاضر خواهند شد فقط کافی است با زدن علامت ضربدر زیر نام و تصویر کاندیدای مورد حمایت شان، برگه آرا را در صندوق بیندازند. آرا انتخابات مخفی خواهد بود.

بیش از 50 میلیون نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات هستند. بر اساس نظر سنجی های انجام شده به احتمال فراوان اردوغان در مرحله نخست انتخابات با کسب اندکی بیش از 50 درصد آرا پیروز خواهد شد. 

 

اخباررقابت انتخابات ریاست جمهوری ترکیه

 

اخبار بین الملل - عصرایران

(منبع عکس : خبرگزاری آناتولی)

 

 


ویدیو مرتبط :
‫انتخابات ریاست جمهوری 96 در رم: رای دهندگان چه می گویند‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس: برگه رای انتخابات ریاست جمهوری


برگه رای انتخابات ریاست جمهوری 92  تابناک: