اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بررسی یک طرح تحریم غیرمستقیم ایران در کنگره آمریکا



اخبار,اخبار سیاست خارجی,برنامه هسته‌ای ایران

 

 اخبار سیاست خارجی - بررسی یک طرح تحریم غیرمستقیم ایران در کنگره آمریکا

مواضع تندتر مقامات غربی درباره توافق هسته‌ای با ایران، بررسی یک طرح جدید تحریم در کنگره آمریکا که به طور غیر مستقیم ایران را هدف قرار خواهد داد، بررسی سفر وزیر دفاع آمریکا به عربستان و گزارشی از مصرف ماده مخدر شیشه در ایران از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

مواضع جدید مقامات غربی در آستانه دور جدید مذاکرات هسته‌ای در وین مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است. لوران فابیوس وزیر خارجه فرانسه که توافق موقت ژنو را تقریبا یک ماه به تاخیر انداخت، روز سه‌شنبه در جمع برگزیده‌ای از خبرنگاران آمریکایی گفت توافق 1+5 با ایران، تنها در صورت کاهش تعداد سانتریفیوژها و توضیح در خصوص سوابق «جنبه‌های نظامی» برنامه هسته‌ای ایران در سال‌های گذشته امکان پذیر است. وی «جامع بودن، شفافیت در خصوص سابقه گذشته برنامه هسته‌ای و حل کردن موضوع زمان گریز» را سه شرط لازم برای انعقاد توافق جامع هسته‌ای میان ایران و 1+5 عنوان کرد.

المانیتور نیز سخنان یک مقام آمریکایی را مورد توجه قرار داده است که گفته اگر چه طرفین نگارش توافق را شروع خواهند کرد ولی رسیدن به توافق بسیار بسیار سخت خواهد یود و نمی‌توان انتظار داشت که چنین توافقی فورا حاصل شود.

موضوع مهم مورد اشاره این مقام آمریکایی ضرورت توافق همزمان بر سر همه مسائل است. از نگاه وی توافق تنها زمانی به دست خواهد آمد که صد در صد مسائل بین دو طرف در یک بسته جامع حل شده باشد.

المانیتور در خبری دیگر به بررسی طرحی در سنای آمریکا برای تحریم حامیان حزب‌الله پرداخته است. این طرح که Hezbollah International Financing Prevention Act of 2014 نام دارد، تامین مالی حزب‌الله لبنان را هدف قرار داده است. طرح توسط سناتور دموکرات ژان شاهین و سناتور جمهوری‌خواه مارکو روبیو ارائه شده است.

این طرح اقداماتی را علیه موسسات مالی و از جمله بانک‌های مرکزی وضع خواهد کرد که آگاهانه به فعالیت‌های مالی حزب‌الله کمک می‌کنند. گفته می‌شود یاری رساندن حزب‌الله به دولت سوریه در جنگ داخلی در این کشور در تلاش برای تصویب چنین تحریمی موثر بوده است.

مارکو روبیو پذیرفته است که این طرح به طور غیرمستقیم ایران را هدف قرار داده است. وی به شبکه حمایت مالی از حزب‌الله از خاورمیانه تا نیمکره غربی نیز اشاره کرده است.

سفر چاک هیگل وزیر دفاع آمریکا به عربستان مورد توجه رسانه‌های کشورهای عربی قرار گرفته است. گفته می‌شود موضوع برنامه هسته‌ای ایران و جنگ داخلی در سوریه از جمله موضوعات مورد بررسی طرفین خواهد بود. هیگل علاوه بر مقامات سعودی با وزرای دفاع شورای همکاری خلیج (فارس) نیز دیدار خواهد کرد. این دیدار، اولین دیدار از این نوه از سال 2008 به این سوی است.

روزنامه عمانی تریبون به سخنان سخنگوی پنتاگون اشاره کرده است که این سفر را سومین سفر هیگل به منطقه در یک سال اخیر دانسته و گفته است که این سفر به پیشبرد استراتژی آمریکا در منطقه کمک خواهد کرد.

به گفته وی علاوه بر موضوع جلوگیری از تلاش ایران برای دست یافتن به سلاح هسته‌ای و بی‌ثبات کردن منطقه، همکاری برای دفاع هوایی و موشکی، امنیت دریایی و دفاع سایبری از جمله موضوعات مورد بحث هیگل با وزرای دفاع کشورهای عضو شورای همکاری خواهد بود.

و در انتها این که روزنامه انگلیس گاردین بار دیگر یکی از موضوعات اجتماعی ایران را مورد توجه قرار داده و نوشته که ماده مخدر کریستال متآمفتامین که در ایران شیشه نامیده می‌شود، در ایران طوفان به پا کرده است.

به نوشته گاردین، ارزانی و سهولت دسترسی به این مخدر صنعتی در گسترش استفاده از آن در ایران به ویژه در میان زنان خانه‌دار و دانشجویان موثر بوده است.
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
رای گیری نسل دوم طرح تحریم‌های همه جانبه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

"تحریم کامل ایران" ، طرح جدید کنگره آمریکا



"تحریم کامل ایران" ، طرح جدید کنگره آمریکا

مطابق این طرح، تمامی دارایی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور مسدود می شود و صادرات خارجی به ایران به استثنای مواد غذایی، دارویی و ابزار ارتقای دمکراسی، نظیر دستگاه های ارتباطی، ممنوع خواهد شد و کشورها و بانک های ناقض تحریم ها، در فهرست سیاه آمریکا قرار می گیرند.

 

  اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب  :نمایندگان کنگره آمریکا در حال تهیه طرحی برای تشدید تحریم های ایران هستند که صادرات همه کالاهای خارجی به ایران را ممنوع خواهد کرد.

آسوشیتدپرس به نقل از منابع آگاه در کنگره آمریکا گزارش داده  است که دو سناتور جمهوری خواه و دمکرات ِ فعال در تهیه این طرح، خواهان "تحریم کامل ایران" هستند.

مطابق این طرح، تمامی دارایی‌های جمهوری اسلامی در خارج از کشور مسدود می شود و صادرات خارجی به ایران به استثنای مواد غذایی، دارویی و ابزار ارتقای دمکراسی، نظیر دستگاه های ارتباطی، ممنوع خواهد شد و کشورها و بانک های ناقض تحریم ها، در فهرست سیاه آمریکا قرار می گیرند./انتخاب