اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بررسي تفحص از بازداشتگاه‌ها



 

بررسي تفحص از بازداشتگاه‌ها

 

با حضور وزراي اقتصاد و كشاورزي در صحن علني مجلس؛

بررسي تفحص از بازداشتگاه‌ها و عملكرد سازمان تامين اجتماعي


اصلاح قانون شوراها و بررسي لايحه آئين دادرسي ديوان عدالت اداري بر اساس اصل 85 قانون اساسي از مهمترين دستوركارهاي اين هفته مجلس است.

نمايندگان مجلس شوراي اسلامي هفته آينده پس از يك هفته تعطيلات به بررسي طرح‌ها و لوايح در صحن علني مجلس خواهند پرداخت.
به گزارش خبرنگار ايلنا، وزير اقتصاد و دارايي اين هفته به منظور پاسخ به سئوال جمعي از نمايندگان به مجلس مي‌آيد و خليليان وزير جهاد كشاورزي نيز براي پاسخ به سئوال اقبال محمدي نماينده مريوان و امين شعباني نماينده سنندج به صحن علني مجلس خواهند آمد.
گزارش كميسيون حقوقي و قضايي در ارتباط با تصويب تقاضاي تحقيق و تفحص مصطفي كواكبيان نماينده سمنان از وضعيت بازداشتگاه‌هاي كشور نيز براي چندمين بار متوالي در دستور كار اين هفته مجلس قرار دارد. تقاضاي تحقيق و تفحص جمعي از نمايندگان در مورد عملكرد سازمان تامين اجتماعي و سازمان بازنشستگي نيز مورد بررسي قرار خواهد گرفت.
گفتني است نمايندگان در اين هفته به بررسي هفت گزارش از كميسيون عمران در ارتباط با لايحه الحاق ايران به كنوانسيون بازنگري‌كننده مدارك شناسايي دريانوردان، لايحه الحاق ايران به كنوانسيون بين‌المللي لايروبي درباره انتقال لاشه كشتي‌ها، لايحه الحاق ايران به كنوانسيون بين‌المللي درباره مسئوليت مدني براي خسارت آلودگي نفت سوخت كشتي، لايحه و انصراف ايران از عضويت در قرارداد بين‌المللي مربوط به خط شاهين كشتي‌ها خواهند پرداخت. همچنين بررسي لايحه الحاق ايران به كنوانسيون بين‌المللي كنترل سامانه‌هاي مضر ضد خزه بر روي كشتي‌ها، طرح اصلاح قانون احداث تونل مشترك شهري و طرح حمايت از بازسازي بافت‌هاي فرسوده از ديگر موارد مورد بررسي نمايندگان در هفته آتي است.
لازم به ذكر است نمايندگان مجلس به بررسي دو گزارش از كميسيون كشاورزي در ارتباط با طرح افزايش بهره‌وري بخش كشاورزي و لايحه چگونگي حفاظت دريا و رودخانه‌هاي مرزي از آلودگي به مواد نفتي نيز خواهند پرداخت.
بررسي لايحه نحوه رسيدگي به تخلفات و اخذ جريمه‌هاي مربوط به امور حمل‌ونقل و عبور و امور وسايل نقليه، لايحه الحاق ايران به مقاوله‌نامه كار دريايي و لايحه پيش‌فروش ساختمان نيز در دستور كار اين هفته مجلس قرار دارد.
گزارشات كميسيون اقتصادي در ارتباط با لايحه تسري حكم ماده 191 قانون ماليات‌هاي مستقيم، لايحه موافقت‌نامه بين ايران و مونته‌نگرو به منظور اجتناب از اخذ ماليات مضاعف در مورد ماليات بر درآمد و سرمايه، لايحه موافقتنامه ميان ايران و صربستان به منظور اجتناب از اخذ ماليات مضاعف در مورد ماليات بر درآمد، لايحه الحاق يك تبصره به قانون اصلاح موادي از قانون برنامه چهارم و اجراي سياست‌هاي كلي اصل 44 و همچنين لايحه موافقتنامه اجتناب از اخذ ماليات مضاعف و تبادل اطلاعات در مورد ماليات‌هاي بردرآمد و سرمايه ميان ايران و يمن نيز اين هفته مورد بررسي نمايندگان مجلس قرار خواهد گرفت.
گفتني است گزارشات كميسيون شوراها و امور داخلي كشور در مورد لايحه مستثني شدن شهرداري‌هاي كشور در واگذاري قسمتي از پارك‌ها و ميادين و اموال عمومي اعم از عرصه و اعيان از شمول قوانين مربوط به مالك و مستاجر، طرح اصلاح ماده 68 قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و انتخاب شهرداران، طرح اصلاح ماده 77 قانون شهرداري، لايحه اصلاح قانون تشكيلات، وظايف و انتخابات شوراهاي اسلامي كشور و طرح الحاق يك تبصره به قانون راجع به منع توقيف اموال منقول و غيرمنقول شهرداري‌ها نيز توسط نمايندگان مجلس در اين هفته كاري بررسي خواهد شد.
لازم به ذكر است گزارش كميسيون آموزش و تحقيقات در مورد لايحه حمايت از شركت‌هاي دانش‌بنيان و تجاري‌سازي نوآوري‌ها و اختراعات نيز اين هفته بررسي خواهد شد.
گفتني است دو تقاضاي رسيدگي به لايحه امور گمركي و همچنين لايحه آئين دادرسي ديوان عدالت اداري بر اساس اصل 85 قانون اساسي نيز اين هفته بررسي خواهد شد...../تحلیل:ایلنا


ویدیو مرتبط :
کی داده کی گرفته؟!بازداشتگاه اوین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نشست اوبامابامشاوران براي بررسي وضعيت



نيويورک - رييس جمهوري آمريکا براي دهمين بار در کمتر از دو ماه گذشته مسوولان و مشاوران امنيتي خود را براي بررسي وضعيت افغانستان به کاخ سفيد فرا خواند.

به گزارش روز دوشنبه شبکه هاي تلويزيوني آمريک, عمده ترين مسئله مورد بحث در اين نشست همچنان موضوع افزايش شمار سربازان آمريکا در افغانستان بود.

مقاومت افغانستاني ه در برابر سربازان اشغالگر به نظر مي رسد که رييس جمهوري آمريکا را در اعزام سربازان بيشتر به آن کشور دچار ترديد کرده است.

حضور سربازان اشغالگر در افغانستان باعث تقويت گروههاي افراطي شده که زماني توسط خود آمريکا شکل گرفته اند و اکنون همان گروهها از خواست مردم افغانستان براي پايان اشغال کشورشان سوء استفاده کرده و در حال تحکيم موقعيت خود هستند.

اوباما اوايل تابستان امسال ژنرال استانلي مک کريستال را به سمت فرمانده جديد نيروهاي مشترک آمريک و ناتو در جبهه هاي افغانستان تعيين کرد و قرار شد مک کريستال طي ارزيابي هاي جامعي از شرايط موجود در اين جبهه ها گزارشي تهيه کرده و در اختيار اوباما بگذارد تا وي بتواند استراتژي جديد واشنگتن در اين منطقه را بر اساس اطلاعات موجود طرح ريزي کند.

مک کريستال در گزارش مربوط به ارزيابي هاي خود ضمن ارائه تصوير تيره اي از شرايط سربازان آمريکايي در اين جبهه ها بر اين نکته تاکيد کرد که در صورتي که آمريکا خواهان پيروزي در اين نبرد به بن بست رسيده مي باشد, دست کم بايد 40 هزار نيروي ديگر به آن کشور اعزام کند.

وي هشدار داد اگر اوبام به اين خواسته توجه نکند جنگ افغانستان نيز به جنگ فرسايشي و نامحدودي تبديل خواهد شد.

رابرت گيبز، سخنگوي کاخ سفيد روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که او گمان نمي کند رييس جمهور امريکا در نظر داشته باشد به برگزاري نشست هايي از قبيل نشست امنيتي امروز خود با سران نظامي امنيتي کشور ادامه دهد و پيش بيني کرد که وي ظرف هفته هاي آينده تصميم نهايي خود را در اين زمينه اعلام کند.