اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برخی تصور می کنند که ایجاد امنیت به وسیله ارعاب ممکن است



اخبار,اخبار سیاسی, سید حسن خمینی

 

 اخبار سیاسی - سید حسن خمینی در جمع کارکنان وزارت اطلاعات:
برخی تصور می کنند که ایجاد امنیت به وسیله ارعاب ممکن است

برای ایجاد امنیت در جامعه توجه به ارتزاق مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است. در جامعه ای که فقر وجود داشته باشد بیکاری اوج می گیرد و در چنین جامعه ای برقراری امنیت ممکن نیست.

سید حسن خمینی در جمع کارکنان وزارت اطلاعات گفت: تلاش برای ایجاد امنیت در جامعه بدون حل معضل فقر و معیشت محکوم به شکست است.

به گزارش انتخاب، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در مراسم تجدید میثاق جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات که روز پنجشنبه 22 خرداد ماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین علوی وزیر اطلاعات در حرم مطهر امام خمینی(س) برگزار شد، با بیان این نکته که در قرآن کریم 4 ویژگی برای بیت الله الحرام به عنوان ام القرای جهان اسلام در نظر گرفته شده اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم خطاب به حضرت ابراهیم و اسماعیل می فرماید: «طهرا بیتی للطائفین و العاکفین و الرکع السجود» براساس این آیه قرآن اولین ویژگی بیت الله الحرام پاکیزگی و طهارت آن است.

وی در ادامه ضمن تأکید بر امنیت به عنوان دومین ویژگی بیت الله الحرام افزود: خداوند پس از تأکید بر پاکیزگی بیت الله الحرام به اهمیت امنیت در آن اشاره کرد چنانچه حضرت ابراهیم از خداوند درخواست می کند که این خانه را امن قرار دهد.

به نوشته ی جماران، سید حسن خمینی تصریح کرد: سومین ویژگی بسیار مهم در مورد خانه خدا که در قرآن به آن اشاره شده این است که «وارزق اهله من الثمرات» به این معنا که روزی اهل این خانه باید فراهم باشد. قرآن چهارمین ویژگی خانه خدا را علاقمندی مردم به بیت الله الحرام می داند و می فرماید «واجعل افئده الناس تهوی الیه» قرار داده شدن این ویژگی ها در کنار یکدیگر نشان می دهد که امنیت این خانه با روزی خوردن مردم در آن پیوند خورده است و اهل این خانه علاوه بر امنیت باید از وسعت رزق نیز برخوردار باشند.

یادگار امام افزود: این خانه همچنین باید مأمن و ملجئی برای مردم باشد و مردم باید به آن گرایش داشته باشند که نسبت به دیدار آن علاقه مند باشند و با دیدن آن قلبشان تحت تأثیر قرار گیرد. این مسئله را در نظر داشته باشید که طهارت شرط اصلی این خانه است و اگر پاکیزه نباشد باقی ویژگی ها نیز حاصل نمی شود.

وی جمهوری اسلامی را ام القرای جهان اسلام دانست و اظهار داشت: اگر به این مسئله از زاویه دیگری نگاه کنیم، می توانیم جمهوری اسلامی را ام القرای تمدن اسلامی بدانیم. برای به ثمر رساندن انقلاب اسلامی زحمات بسیاری کشیده شده و خون های پاک بسیاری ریخته شده است.روزی که امام علم جمهوری اسلامی را برداشتند، حرکت ایشان منتقدان بسیاری داشت و افراد زیادی همدل با ایشان نبودند. زین همدمان سست عناصر دلم گرفت/ پیر خدا و رستم دستانم آرزوست/ دی شیخ با چراغ همی گشت گرد شهر/ کز دیو و دد ملولم و انسانم آرزوست/ گفتند یافت می نشود گشته ایم ما/  گفت آنچه یافت می نشود آنم آرزوست. یکی از قدیمی ترین یاران امام، آیت الله حسن صانعی به من می گفتند در ایام مبارزه روزهایی بود که من و پدرت در بیت امام می نشستیم و هیچ کس به آنجا نمی آمد و بسیاری که بعدها به انقلاب پیوستند، از آن سوی خیابان می رفتند که با اهل بیت امام مواجه نشوند.

سید حسن خمینی با تأکید بر چهار ویژگی پاکیزگی، امنیت، وسعت رزق و علاقه مندی مردم به نظام جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای تمدن اسلامی گفت: امنیت از صفات خداوند است. خداوند زمانی که می خواهد در قران صفات خود را بر شمرد می فرماید: الذی اطعمهم من جوع و آمنهم من خوف» بر اساس این آیه ایمنی سازی از صفات خداوند است بنابراین از این نظر مسئولیت مهمی بر دوش دوستان وزارت اطلاعات قرار گرفته است.

یادگار امام افزود: متأسفانه برخی تصور می کنند که ایجاد امنیت به وسیله ارعاب ممکن است، اما از نظر امام خمینی امنیت کشور متکی به امنیت 36 و امروزه 76 میلیون جمعیت کشور است. امنیتی که قطاع کوچکی آن را ایجاد کنند، امنیت نیست. امنیت واقعی به معنای همدلی همگان است.

وی با بیان این مطلب که مهم ترین مسئله در مسیر ایجاد امنیت در کشور همراهی با مردم است، گفت: برای ایجاد امنیت در جامعه توجه به ارتزاق مردم از اهمیت بسیاری برخوردار است. در جامعه ای که فقر وجود داشته باشد بیکاری اوج می گیرد و در چنین جامعه ای برقراری امنیت ممکن نیست.

سید حسن خمینی افزود: برای قدم برداشتن در مسیر ایجاد امنیت در کشور  نیازمند آنیم که اقتضائات ناامنی را نیز در جامعه از بین ببریم. یکی از این اقتضائات فقر است. برای افراد ضد انقلاب، ضد امام، ضد جمهوری اسلامی و ضد ولایت فقیه، آسان ترین راه سرباز گیری از میان فقرا است. تلاش برای ایجاد امنیت در جامعه بدون حل معضل فقر و معیشت محکوم به شکست و نتیجه آن ایجاد نظامی ارعابی است که به راحتی فرو می پاشد.

یادگار امام گفت: مثل معروفی داریم که می گوید یک فرد نظامی تمام عمر خود سر سفره مردم نان می خورد تا روزی جان خود را فدای آنها کند. این مثل تشکیل دهنده فلسفه نیروهای نظامی در جهان است. اگر قرار باشد یک نظامی مثل نیروهای نظامی عراق در برابر نیروهای داعش فرار را برقرار ترجیح دهد، تمام عمر نان حرام خورده است.

وی شجاعت نیروهای اطلاعات را در ارائه تحلیل درست وقایع مهم ترین وظیفه آنان دانست و افزود: شما اعتماد نظام و مردم را جلب کرده اید اما مراقب باشد در همه حال تحلیل واقعی خود از مسائل را ارائه دهید و درگیر مسائل شعاری که برخی رسانه ها منتشر می کنند، نشوید. اگر به دنبال خوشایند دیگران باشید یا از سخنان دیگران بترسید مانند نظامی ای هستید که به هنگام هجوم دشمن صحنه را ترک می کند. مهم ترین ویژگی افراد در مقام مشورت امین بودن است. فرق خائن و خادم در این است که خائن می گوید می خواستم بگویم و خادم می گوید گفتم.

سید حسن خمینی درباره شرط ماندگاری جمهوری اسلامی به عنوان ام القرای جهان اسلام اظهار داشت: اگر بخواهیم این نظام را به عنوان یادگار امام خمینی(س) حفظ کنیم، هرکس باید در هر جایگاهی وظیفه خود را به درستی انجام دهد. در راه انجام وظیفه مهم ترین مسئله گم نکردن راه است. شما به عنوان نیروهای اطلاعات وظیفه دارید به درستی مسائل را ببینید و سپس تحلیل خود را ارائه دهید. اما باید مواظب بود که مبادا در مسیر انجام وظیفه، دشمن را اشتباه بگیرید.

یادگار امام ادامه داد: وظیفه دیگری که روی دوش شما قرار دارد، حرکت عاقلانه به سوی اهداف نظام است. یکی از ویژگی های حجت الاسلام و المسلمین علوی به عنوان وزیر اطلاعات که نشانه انتخاب درست ایشان است، این است که دلباختگی ایشان به نظام احساسی نیست؛ بلکه عقلانیت سیاسی و اعتقادی در آن حکمفرماست. یکی از بزرگان نظام که نمی خواهم نام او را بیان کنم ویژگی مهم حاج احمد آقا را  این می دانست که اگر امام بنابر تشخیص درست خود به کسی تشر می زدند، او به دنبال جذب آن شخص می رفت و اجازه نمی داد کسی به پیروی از سخنان امام برای حذف این شخص از نظام تلاش کند. در واقع این مسئله نشان می دهد که تشر زدن امام به شخصی به معنای این نبود که همه باید به او تشر بزنند.

وی در ادامه به تأکید مقام معظم رهبری به جذب حداکثری اشاره کرد و اظهار داشت: معنای جذب حداکثری، جذب افرادی است که به هر دلیلی از کسی یا چیزی در جمهوری اسلامی دلخور هستند و برخورد همراه با تلخی، کینه، مردود دانستن و طرد مطابق با خواسته ها و سخنان مقام معظم رهبری نیست.

سید حسن خمینی در پایان بندی سخنان خود ضمن آرزوی موفقیت برای کارکنان وزارت اطلاعات گفت: همگان چشم به تدبیر وزارت اطلاعات دوخته اند، بنابراین وظیفه شماست که تدبیری را که اندیشیده اید بدون ترس بیان کنید.
اخبار سیاسی - انتخاب


ویدیو مرتبط :
حوادثی که ممکن است برای توربین های بادی ایجاد شود

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ناجا: پیگیری بدحجابی بازیگران در خارج کشور از طریق اینترپل / ایجاد قرارگاه ویژه امنیت انتخابات



معاون اجتماعی ناجا,پیگیری بدحجابی بازیگران درخارج کشور ازاینترپل

معاون اجتماعی ناجا خبرداد:

پیگیری بدحجابی بازیگران درخارج کشور ازاینترپل/ ایجاد قرارگاه فجر برای تامین امنیت انتخابات

قرارگاه فجر در نیروی انتظامی با ماموریت تامین امنیت انتخابات دایر شد.

سردار منتظرالمهدی معاون اجتماعی نیروی انتظامی صبح امروز در نشست خبری در تشریح اقدامات معاونت اجتماعی در انتخابات آتی، گفت: پلیس با رصد فضای مجازی، شبکه‌های ماهواره‌های معاند و ... تلاش دارد تا با آمادگی و اشراف کامل اطلاعاتی، انتخابات را با امنیت کامل برگزار کند و حماسه پایداری را رقم بزند.

وی با اشاره به تاسیس قرارگاه فجر در نیروی انتظامی، گفت: قرارگاه فجر در نیروی انتظامی با ماموریت تامین امنیت انتخابات دایر شده است.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه باید تلاش کنیم سینما تقویت شود و اگر درصدی خطا می‌کنند، نباید به آن دامن زده شود، گفت: تعامل پلیس با سینماگران مثبت است و هر موقع اراده کردیم، آنان پای میز حاضر بودند.

منتظرالمهدی در مورد "وضعیت سینمای ایران" با بیان اینکه سینماگران، اندیشمندانی متعهد و پایبند به اصول هستند، گفت: درهر مجموعه عده‌ کمی وجود دارد که رفتاری هنجارستیز و پوششی خارج از عرف دارند، اما در کل سینماگران، اندیشمندانی متعهد هستند.

سینماگران،‌ اندیشمندانی متعهد و پایبند به اصول هستند

به گفته معاون اجتماعی ناجا، بنا به درخواست سینماگران، آنان اواسط اردیبهشت ماه با فرمانده ناجا دیدار و نشستی خواهند داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد بی‌حجابی زنان بازیگر در خارج از کشور،‌ اظهار کرد: بدحجابی بازیگران در خارج از کشور از طریق اینترپل پیگیری می‌شود.

منتظرالمهدی با اشاره به اینکه در طرح عفاف و حجاب، 26 دستگاه دخیل هستند، گفت: به دلیل پاسخگویی و در دسترس بودن پلیس، مردم مطالبات خود در این زمینه را از پلیس طلب می‌کنند.

بررسی قرارهای فیس‌بوکی در پارک‌ها

معاون اجتماعی ناجا در مورد اظهارات روز گذشته فرمانده ناجا مبنی بر برنامه روز پنجشنبه که در راستای تقدیر از برگزارکنندگان طرح نوروزی قرار است اجرا شود، افزود: مراسم تقدیر همه ساله در سطح کمتر و مقیاس کوچکتر اجرایی می‌شد و فرمانده نیروی انتظامی پیشنهاد دادند که این مراسم همانند سال‌های قبل برگزار شده و هزینه آن صرف کارهای جاده‌ای شود.

وی در مورد قرارهای فیس‌بوکی در پارک‌ها همانند آب‌بازی در پارک آب و آتش، گفت: رصد شبکه‌ها در حال انجام است و برخوردها در فضای مجازی و سایبری انجام می‌شود. پلیس در مواردی که احتمال می‌دهد، پیشگیر‌ی‌های لازم را انجام داده، اما با افزایش فهم و درک جوانان، امیدواریم چنین اتفاقات مشابهی نیفتد.

منتظرالمهدی در پاسخ به این سوال که آیا فرمانده نیروی انتظامی گفتمانی با کاندیداهای ریاست جمهوری و یا شورای شهر خواهد داشت یا خیر؟ افزود: فعلا این مسئله در دستور کار نیست.

معاون اجتماعی ناجا همچنین در مورد وضعیت قرارگاه فجر با بیان اینکه با اشراف اطلاعاتی و رصد فضای مجازی و جامعه و همچنین با استناد به تجربیات نیروی انتظامی، یقینا انتخابات خوبی خواهیم داشت و مشکل خاصی به وجود نمی‌آید، تصریح کرد: امیدواریم مشکل خاصی پیش نیاید که بخواهیم از نیروهای سلبی استفاده کنیم.

به گفته وی، کاندیداها برای برگزاری میتینگ‌های انتخاباتی خود باید از وزارت کشور مجوز گرفته و آن را به نیروی انتظامی ارائه کنند.

منتظرالمهدی در مورد برنامه‌های معاونت اجتماعی در انتخابات گفت: این معاونت در انتخابات تلاش می‌کند که فضای جامعه امنیتی نشود، اما در جامعه امنیت برقرار باشد.

رضایت 76 درصدی مردم ازعملکرد پلیس

به گزارش ایسنا، معاون اجتماعی نیروی انتظامی در ادامه در تشریح اقدامات صورت گرفته این معاونت برای تعیین سطح میزان رضایتمندی مردم از پلیس و همچنین تعیین میزان احساس امنیت در جامعه، گفت: از چهارم تا هشتم فروردین ماه سال جاری، نیروی انتظامی از 5645 نفر که بیش از 18 سال سن داشتند، در تمامی مراکز استان‌ها در مورد عملکرد پلیس نظرسنجی کرده‌ است.

وی با بیان اینکه 66 درصد پاسخگویان، مرد و الباقی زن بودند، گفت: میانگین سنی این پاسخ‌دهندگان 36.5 سال بوده و بیشترین مشارکت در تهران و کمترین در استان کهگیلویه و بویراحمد به ثبت رسیده است.

منتظرالمهدی با بیان اینکه 25 درصد از پاسخ‌ها مربوط به خدمات پلیس راهور بوده است، اظهارکرد: مردم رضایت 76 درصدی خود را از عملکرد این پلیس اعلام داشته‌اند.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه میزان رضایت مردم از وضعیت پلیس راهور در درون شهر 83 درصد بوده است، گفت: در این نظرسنجی شاهد رضایتمندی حدود 80 درصدی مردم از برقراری اسکان مسافرین، 75 درصدی روان‌سازی ترافیک جاده و همچنین شاهد رضایتمندی 78 درصدی برخورد متواضعانه پلیس با مردم بوده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه 30 درصد از مسافران نوروزی منازل خود را به اقوام سپرده و حدود 24 درصد منازل خود را به همسایگان سپرده‌اند، گفت: این در حالی است که حدود 19 درصد از مسافران نوروزی تنها به روشن کردن لامپ‌های منازل خود اکتفا کرده و هیچ یک از مسافران که در این نظرسنجی شرکت‌ کرده‌اند، منازل خود را به پلیس نسپرده‌اند.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه 88.8 درصد از مسافران نوروزی از وسایل نقلیه خود استفاده کرده‌اند، گفت: 38 درصد از پراید، 12 درصد از پژو 405 و حدود 10 درصد از خودروی سمند برای مسافرت استفاده کرده و 76.1 درصد از مسافران از امنیت خودروی خود در حد بسیار زیاد مطمئن بودند.

پلیس کاریزماتیک، هدف ناجا

منتظرالمهدی با بیان اینکه معاونت اجتماعی به عنوان چشم بینای پلیس سعی دارد که با نزدیک کردن ادبیات پلیس با متن جامعه، چهره پلیس را انسان‌دوست، دین‌دار و کاریزماتیک کند، گفت: پلیس باید تجلی اخلاق حسنه و مهرورز باشد.

وی در مورد اقدامات صورت گرفته پلیس در رسانه ملی، گفت: این اقدامات بی‌سابقه بوده است.

معاون اجتماعی ناجا با اشاره به پیش تولید ساخت سریالی به نام «سوداگر»، گفت: این اولین سریالی است که در حوزه پلیس زن و مأموریت‌هایش ورود پیدا می‌کند.

منتظرالمهدی همچنین از ساخت سریالی در راستای آشنایی مردم با سامانه نظارت همگانی (147) و همچنین با هدف پالایش درون سازمانی خبر داد و گفت: جشنواره‌ای نیز با موضوع «نظم و امنیت ملی» با محوریت "رسانه‌های مکتوب و دیواری" در شهریور ماه برگزار می‌شود.

تشکیل انجمن فیلمنامه‌نویسان در ناجا

راه‌اندازی سایت آنلاین «کشف خودروهای سرقتی»

وی از تشکیل انجمن فیلمنامه‌نویسان در ناجی هنر خبر داد و گفت: تجزیه و تحلیل فیلم‌های فجر نیز در دستور کار این معاونت قرار دارد و همچنین در آینده نزدیک شاهد برگزاری کلاس‌های حادثه‌نویسی و راه‌اندازی شبکه خبرنگاران افتخاری خواهیم بود.

معاون اجتماعی ناجا همچنین از راه‌اندازی سایت آنلاین "امین جامعه" در راستای کشف خودروهای مسروقه موتوری خبر داد و گفت: این سامانه از هفته آینده برای تسهیل در یافتن صاحبان خودروهای مسروقه کشف شده ایجاد می‌شود که لینک آن در سایت "پلیس" نیز موجود است.

منتظرالمهدی در مورد طرح "امنیت اجتماعی" با بیان اینکه از اوایل اردیبهشت ماه تقویت می‌شود، گفت: در پیمایش سال 91 که با نمونه آماری 14 هزار نفری صورت گرفت، اولویت مطالبات مردمی از نیروی انتظامی، خرید و فروش مواد مخدر، برخورد با اراذل و اوباش و بدحجابی و بدپوششی بوده است.

وی با بیان اینکه پس از آن سرقت، برخورد با مزاحمین نوامیس، آلودگی صوتی و همچنین جمع‌آوری معتادان خیابانی در مراتب پلیس قرار دارند، گفت: در حوزه مواد مخدر، معاونت اجتماعی آموزش همگانی دانش‌آموزان در مقاطع مختلف تحصیلی در دستور کار قرار داده است.

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه برخورد با توزیع‌کنندگان و جمع‌آوری معتادان خیابانی از اول اردیبهشت ماه به جد دنبال می‌شود، گفت: این مسئله به عنوان یکی از دغدغه‌های نیروی انتظامی نیز مطرح است.

منتظرالمهدی همچنین در مورد برخورد با اراذل و اوباش با بیان اینکه این مسئله یکی از مطالبات اصلی مردم است، گفت: امروزه شناسنامه و بانک اطلاعاتی گسترده‌ای از اراذل و اوباش تهیه شده است که هر موقع لازم باشد، این افراد جمع‌آوری شده و اقدامات مقتضی در این مورد صورت می‌گیرد، ولی برخورد با اراذل و اوباش همواره در دستور کار نیروی انتظامی است.

من مخالف طرح عنوان مبارزه در بدحجابی هستم

اغنا، ترغیب، اصرار و اجبار، 4 مرحله برخورد با بدپوششان

وی در مورد برخورد با سرقت خرد نیز گفت: متاسفانه در سال گذشته شاهد افزایش این جرم در جامعه بوده‌ایم که مطمئنا با افزایش قیمت مواد مخدر، سرقت‌ها نیز افزایش می‌یابد که کاهش وقوعات نیز در دستور کار پلیس قرار دارد.

مجهز بودن دزدان به طلا یاب شایعه است

معاون اجتماعی ناجا با رد برخی شایعات مبنی بر اینکه "با افزایش نگهداری طلا در منازل، دزدان به دستگاه طلایاب مجهز شده‌اند" نیز گفت: با تلاطم بازار ارز و طلا، مردم اقدام به نگهداری سکه، ارز و طلا در منازل خود می‌کنند که جدیدا شائبه‌ای پیش آمده که دزدان مجهز به دستگاه طلایاب هستند که این صحت ندارد و بیشتر از لحاظ روانی مردم را آزار می‌دهد که به مردم توصیه می‌شود از صندوق‌های امانات بانک‌ها و یا از وجود نگهبان محله برای افزایش امنیت استفاده کنند.

تشریح شیوه جدید ناجا در برخورد با بدحجابان

منتظرالمهدی همچنین در مورد نقش نیروی انتظامی در بدپوششی و بدحجابی افراد جامعه، با اشاره به اجرایی شدن طرح صیانت از شأن و منزلت زنان، گفت: من با طرح عناوینی چون مبارزه با بدحجابی مخالف هستم، چرا که باید علت اصلی بدحجابی ریشه‌یابی شود و تعیین شود که این بدحجابی برای چیست؟

معاون اجتماعی ناجا با بیان اینکه حجاب نماد یک کشور اسلامی و موهبتی الهی است که خدا به زنان و مردان اعطا کرده است، گفت: ما باید از خداوند بابت حجاب تشکر کنیم و باید عنوان کنم که حجاب مسئله اجتماعی و نه فردی است و برای حفظ حریم زنان باید این مقوله گسترش داده شود.

یگان ویژه از لحاظ بصری نیز به ارتقای امنیت کمک کند

وی با بیان اینکه 26 دستگاه در حوزه حجاب دخالت می‌کنند که از آن میان 24 دستگاه کار ایجابی داشته و قوه قضاییه و نیروی انتظامی علاوه بر کارهای ایجابی، اقدامات سلبی نیز انجام می‌دهند، تصریح کرد: حد لسانی را مردم انجام دهند و باید گفت حدود 80 درصد از کار نیروی انتظامی نیز کار ایجابی است و به عنوان آخرین درمان، کار سلبی باید انجام دهیم.

منتظرالمهدی با بیان اینکه شیوه‌های بسیار زیادی برای اجرای طرح "صیانت از شأن و منزلت زنان" وجود دارد، گفت: در مرحله اقدامات اغنایی باید صورت گیرد و پس از آن شیوه‌های ترغیبی و اصرار باید در دستور کار قرار گیرد و به عنوان شیوه آخر، شیوه‌های اجباری و سلبی انجام می‌گیرد که تعداد کمی در این دسته قرار گرفته و اگر لازم باشد بر اساس بند "ج" قانون نیروی انتظامی،‌ با این اصرارکنندگان برخورد می‌شود.

معاون اجتماعی ناجا در مورد حضور یگان ویژه در استادیوم‌ها و طرح دریا، افزود: یگان ویژه باید با شکل و شمایل خاصی وارد این گونه‌ طرح‌ها شود و از لحاظ جنبه بصری نیز باید به ارتقای امنیت کمک کند که به نظر می‌رسد تا اواخر خرداد ماه شاهد نتایجی در این زمینه باشیم.

گاهی گرداندن اراذل و اوباش برای بازگرداندن احساس امنیت لازم است

وی در پایان در مورد سوالی در خصوص ضرورت چرخاندن اراذل و اوباش در محلات، گفت: این بحث همواره مورد توجه و سوال بوده است، اما در مواقعی این کار لازم و گاهی نیز من هم مخالف این موضوع بودم، اما گاهی برای بازگرداندن احساس امنیت، این اقدام لازم است و به عنوان مثال می‌توان به پخش فیلم‌های زورگیری در فضای مجازی اشاره کرد که برای برگرداندن احساس امنیت در آن محله، این اقدام ضروری به نظر می‌رسد./ایسنا