اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برترین دانشگاه‌های كشور اعلام شد


رئیس مركز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری آخرین آمار تولید علم ایران و برترین دانشگاه‌های كشور را اعلام كرد.

جعفر مهراد رئیس مركز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری با اشاره به آخرین آمار تولید علم ایران در سال 2011 گفت: تعداد مقالات 11 هزار و 650 عنوان اعلام شده و دانشگاه تهران با تولید یك هزار و 119 مقاله در 6 ماهه اول سال 2011 در جایگاه اول قرار دارد.

مهراد تصریح كرد: آخرین آمار تولید علم ایران بر اساس پایگاه‌های اطلاعاتی تامسون رویترز 11 هزار و 650 مقاله اعلام شده است.

وی افزود: پایگاه‌های این مؤسسه هر هفته روزآمد می‌شوند و شاهد هستیم كه همواره بر تعداد تولیدات علم ایران افزوده می‌شود. بر اساس این گزارش، ایران توانسته است جایگاه 21 جهان را بین كشورهای تولید كننده علم حفظ كند.

وی خاطرنشان كرد: میان دانشگاه‌هایی كه در تولید علم سهم عمده‌ای دارند در 6 ماه اول سال 2011 میلادی، دانشگاه تهران با تولید یك هزار و 119 مقاله در جایگاه نخست قرار دارد و پس از آن دانشگاه‌های علوم پزشكی تهران، تربیت مدرس، صنعتی امیركبیر و شریف به ترتیب رتبه‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند.

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلام میزان تولیدات علمی این دانشگاه‌ها را به ترتیب 885 مقاله، 677 مقاله ، 618 مقاله و 581 مقاله اعلام كرد و افزود: دانشگاه شیراز با 427 مقاله رتبه ششم تولید علم را دارا است.

وی اضافه كرد: بین رشته‌های موضوعی كه مقالات دانشمندان ایرانی در آن حوزه به رشته تحریر درآمده مهندسی برق و الكترونیك با 753 مقاله در رده اول، علم مواد (چند رشته‌ای) با 668 مقاله در رده دوم و شیمی (چند رشته‌ای) با 662 مقاله در رده سوم نشسته است.

رئیس مركز منطقه‌ای اطلاع رسانی علوم و فناوری افزود: تعدادی از دانشمندان و پژوهشگران ایران در چاپ و انتشار مقاله‌های علمی در نشریات معتبر بین المللی از بقیه شاخص‌ترند كه در این میان دكتر هاشمی با تولید 69 مقاله حائز رتبه اول بین تمام استادان و اعضای هئیت علمی در دانشگاه‌ها و مؤسسات تحقیقاتی كشور شده است.

وی افزود: جعفری، محمدی، زینلی و احمد به ترتیب با تولید 62 مقاله، 59 مقاله، 51 مقاله، و 50 مقاله رتبه‌های دوم تا پنجم را به خود اختصاص داده‌اند. هاشمی، جعفری، محمدی، زینلی از اعضای هئیت علمی مركز تحقیقتات فیزیك نظری هستند.

مهراد یادآور شد: دانشمندان ایران در چاپ مقالات خود با دانشمندان سایر كشورها همكاری می‌كنند. در این بین تعداد 531 مقاله با همكاری ایرانیان مقیم ایالات متحده و یا دانشمندان این كشور نوشته شده است. در رده دوم كشور كانادا قرار دارد كه سهم این كشور 294 مقاله است كه مشتركاً با همكاری دانشمندان ایرانی نوشته شده است.

وی خاطرنشان كرد: در زمینه همكاری مشترك، انگلستان در جایگاه سوم قرار دارد و تعداد 273 مقاله با همكاری ایرانیان و دانشمندان دانشگاه‌های این كشور به رشته تحریر درآمده است. رتبه چهارم و پنجم به آلمان و فرانسه هركدام به ترتیب با 242 و 173 مقاله تعلق دارد.

منبع: فارس


ویدیو مرتبط :
8. راكت انداز عملیاتی AT4 CS صادر شده به 40 كشور جهان برترین سلاح ها از نظر قدرت آتش (firepower)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

برترین دانشگاه های دنیا


موسسه U.S. News and World Report طبق روال هر سال، فهرست 30 دانشگاه برتر دنیا را منتشر کرد که در آن مشخص شده، هاروارد، بهترین دانشگاه دنیا است.