اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

برادر «حسین پوارو»، گاف پشت گاف!



برادر «حسین پوارو»، گاف پشت گاف!

‌ روزنامه کیهان، متعلق به جناب حسین شریعتمداری که این روزها در حمله به وزرای کابینه اعتدال تخته گاز می رود و ترمز تقوا و انصاف و عدالتش هم بریده، بعد از گاف پریروز خود درباره شرکت متعلق به نعمت زاده، این بار یک سایت شخصی نزدیک به چهره های اصولگرای معتدل نظیر دکتر لاریجانی و دکتر ولایتی را سایت رسمی ریاست جمهوری خواند!

به گزارش آینده ؛ شریعتمداری در ستون اخبار ویژه خود، مدعی شد سایت اعتدال، سایت رسمی ریاست جمهوری است و به وضوح مشاهده می شود که گردانندگان این سایت، یعنی افراد بسیار نزدیک به ایشان- که کیهان مدعی است از هویت و سوابق آنها باخبر است- چگونه سعی دارند با ارائه اخبار دروغ و تحریف واقعیت ها، جناب رئیس جمهور را در محاصره خبری قرار دهند.

کیهان که ظاهرا کنفرانس روحانی آب سردی بر انگیزه خوانی ها و عملیات روانی هایش ریخته، امروز نوشت:
«آقای روحانی در کنفرانس خبری دیروز با قاطعیت اعلام کرد که تحت تاثیر هیچ حزب، گروه و یا شخصیتی تصمیم نمی گیرد که این اظهارنظر قاطع اگرچه امیدآفرین است ولی متاسفانه با برخی از شواهد و قرائن موجود، همخوانی ندارد و از جمله نشانه هایی در دست است که از تلاش یک جریان وابسته به اصحاب فتنه و مدعیان اصلاحات برای وارونه نمایی واقعیت ها در نگاه و نظر ایشان حکایت می کند.

 کاش جناب رئیس جمهور محترم فقط نیم نگاهی به سایت اعتدال- سایت رسمی ریاست جمهوری- بیندازند و به وضوح مشاهده کنند که گردانندگان این سایت، یعنی افراد بسیار نزدیک به ایشان- که ما از هویت و سوابق آنها باخبریم- چگونه سعی دارند با ارائه اخبار دروغ و تحریف واقعیت ها، جناب رئیس جمهور را در محاصره خبری قرار دهند.

به عنوان نمونه این سایت در خبری با عنوان «اعتراف کیهان به عدم محبوبیتش»! اقدام به دستکاری و تحریف یکی از گزارش های خبری کیهان کرده است. در گزارش یاد شده ادعاهای اصحاب فتنه علیه کیهان مطرح شده و در آن به پاسخ های مستند کیهان نیز که به حمایت از رئیس جمهور محترم بود اشاره شده بود.

 

ولی سایت اعتدال پاسخ های مستند کیهان را حذف کرده و تنها به ادعاهای اصحاب فتنه علیه کیهان اشاره نموده و آن را به خیال خود تحت عنوان جعلی «اعتراف کیهان به عدم محبوبیتش» جا زده است! یعنی دقیقا همان اقدام پلشتی که اطرافیان خاتمی علیه وی انجام می دادند. اطرافیانی که امروزه به آمریکا، انگلیس و اسرائیل پناهنده شده اند.»

حسین شریعتمداری,‌روزنامه کیهان,سایت رسمی ریاست جمهوری


اما برادر حسین که مدعی است از پشت پرده و فیها خالدون تمام چهره های سابق و لاحق قبل و بعد از انقلاب ایران و جهان و روابطشان با هم و جورج سوروس و سازمان سیا و MI6 و اسرائیل و منافقین و صدام و.... خبر دارد، نشان داد از درک کوچکترین اطلاعات آشکار درباره فضای مجازی داخل هم ناتوان است و بسیاری از این گنده گویی های او ناشی از حدس و گمان های نادرست است.

در این باره باید گفت، سایت اعتدال نه سایت رسمی ریاست جمهوری، که یک سایت شخصی و خصوصی است که دست اندرکاران آن، از علاقمندان چهره های معتدل اصولگرا نظیر دکتر لاریجانی، رئیس مجلس، ولایتی و محسن رضایی هستند. اما برادر حسین ظاهرا ضرب المثل «هر گردی گردو نیست» را هم نشنیده و تنها به این دلیل که این سایت که چند سالی است فعال است، نامش "اعتدال" است و چند گمانه زنی نزدیک به واقعیت درباره کابینه کرده، این سایت شخصی را سایت رسمی ریاست جمهوری خوانده است!

این روزنامه دو هفته قبل هم تلویحا حجت الاسلام صادقی رشاد، چهره روحانی مورد اعتماد رهبر انقلاب را سران فتنه خوانده بود و در حالی که جان هیک، فیلسوف انگلیسی و صاحب نظریه پلورالیسم دینی، در سال ۸۳ به دعوت حجت الاسلام رشاد به ایران سفر کرده و مباحثات متعددی با وی داشت، نوشته بود: «مگر «جان هیک» تئوریسین انگلیسی برای پیشبرد پروژه کودتای مخملی به ایران نیامده و با سران و عوامل فتنه آمریکایی- اسرائیلی ۸۸ جلسات پی درپی نداشته است؟!»

این مورد، عمق تحلیلهای بی پایه و متوهمانه کارگاه حسین پوارو را که به عالم و آدم تهمت می زند، آشکار می سازد و نشان می دهد وقتی کسی درباره حوزه رسانه های داخل کشور که حوزه تخصص او هستند، اطلاعات کافی آشکار را ندارد، چه میزان باید به اطلاعات "پنهان" وی درباره حوزه های دیگر اعتماد کرد.


جالب آن که در همین خبر هم ایشان درباره سایت اعتدال نوشته:گردانندگان این سایت، یعنی افراد بسیار نزدیک به ایشان که ما از هویت و سوابق آنها باخبریم!!
اما بدتر از برادر حسین که حتی در واپسین روزهای ماه مبارک رمضان جانب تقوا و احتیاط را نمی گیرد، نخبگان و مسوولانی هستند که اطلاعات! و تحلیلهایی از این دست از این جریده معلوم الحال را مبنای تصمیم گیری خود قرار می دهند و مشخص نیست چگونه در پیشگاه حضرت حق در این باره پاسخ خواهند داد./انتخاب

 

 


ویدیو مرتبط :
گاف بزرگ شبکه الجزیره قطر (گاف رسانه ای قرن 21)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

چند خطی با او که فیلم‌های میلیاردی می‌سازد و گاف‌های پیاپی می‌دهد: ما اگر دین هم نداشته باشیم آزاده‌ایم! شما چطور برادر ده‌نمکی؟!



مسعود ده نمکی , فیلم های مسعود ده نمکی

چند خطی با او که فیلم‌های میلیاردی می‌سازد و گاف‌های پیاپی می‌دهد: ما اگر دین هم نداشته باشیم آزاده‌ایم! شما چطور برادر ده‌نمکی؟!

برادر عزیز! او که اول بار گفتگوی اختصاصی منیژه حکمت خطاب به شما را منتشر کرد نه سایت شبکه ایران که خبرگزاری نسبتا شناخته شده ای بود که اتفاقا مدیر آن از رفقای نزدیک شماست و شبکه ایران هم به مانند بسیاری دیگر از رسانه ها فقط این خبر را بازنشر داد.اینکه رویتان نمی شود از رفیق قدیمی خود که مدیر آن خبرگزاری است، گلایه داشته باشید به جای خود پر از ایراد است ولی نه فقط شرط عقل که شرط انصاف و اخلاق هم نیست که به جای زیر سوال بردن منبع اصلی گفتگوی حکمت، به شبکه ایران تهمت بزنید!

یکی از زیباترین جملاتی که در طول عمرم شنیده ام همان جمله ای است که امام سوم شیعیان به هنگام سفر به کربلا به آنهایی گفت که دوروبرش را گرفته و در ظاهر از حمایتش دم می زدند و در باطن به دنبال رنگ و ریای دنیا بودند. امام حسین(ع) که به لحاظ آزادگی شخصیتی یکتا داشت چهارده قرن پیش از این گفت:«اگر دین ندارید لااقل آزاده باشید.» و حالا در قرن بیست و یکم بیش از هر چیز کمبود آزادگی در حوامع انسانی است که به چشم می آید.

دو روز قبل یکی از همکاران شبکه ایران خبری را روی خروجی فرستاد؛ خبری که نعل به نعل منطبق بود با حرفهایی که منیژه حکمت درباره ماجرای حکم دو سال حبس تعزیزی دخترش پگاه آهنگرانی در گفتگو با یک خبرگزاری شناخته شده مطرح کرده بود و از آنجا که صحبتهای ایشان در جهت تنویر خبر چند ساعت قبلتر مبنی بر دستگیری پگاه بود طبیعی بود که شبکه ایران هم به مانند بسیاری دیگر از رسانه ها توضیحات حکمت درباره این خبر را منعکس کند.

همان زمان انتشار خبر تصمیم داشتیم توضیحات مسعود ده نمکی که اتهامات حکمت متوجه او بود را درباره این خبر منتشر کنیم اما ایشان به تماس ما پاسخ نداد ولی درست 24 ساعت بعد جناب ده نمکی یادداشتی را در وبلاگ شخصی شان قرار داد و به دنبال آن نیز گفتگویی را با «کافه سینما» انجام داد و سایت روزنامه دولت را متهم کرد به عملیات روانی علیه ایشان!

 

ده نمکی در ابتدای یادداشت وبلاگ خود این جمله را آورده است:«سایت روزنامه دولت دیروز خبری را روی خروجی خود قرار داد که تداعی کننده عملیات روانی روزنامه های زنجیره ای دوران اصلاحات بود آن هم در دولتی که شعار اعتدال را سر داده است.» و در میانه های گفتگوی خود با «کافه سینما» هم گفته است:«ببینید سایت دولت چه جوی بر علیه من ایجاد کرده.

 

یواش یواش داریم معنی اعتدال گرایی آقایان را هم میفهمیم! گویا داس ها را بیرون کشیدند و وقت درو کردن است!»

اول باید به برادر ده نمکی بگوییم ناراحتی تان از خانم حکمت به واسطه آن گفتگو را درک می کنیم چون به اندازه خودمان از دلایل حکم صادره برای فرزند ایشان آگاهی داریم اما نمی توانیم از دو گاف بزرگی هم که داده اید به راحتی بگذریم.

گاف اول. برادر ده نمکی! سایت روزنامه دولت که احتمالا می شود سایت روزنامه ایران آدرسش این است http://www.iran-newspaper.com و در این سایت هم هیچ مطلبی علیه شما منتشر نشده است. پس به جای اینکه به نادرستی بگویید سایت روزنامه دولت بگویید سایت «شبکه ایران»!

گاف دوم. برادر عزیز! او که اول بار گفتگوی اختصاصی منیژه حکمت خطاب به شما را منتشر کرد نه سایت شبکه ایران که خبرگزاری نسبتا شناخته شده ای بود که اتفاقا مدیر آن از رفقای نزدیک شماست و شبکه ایران هم به مانند بسیاری دیگر از رسانه ها فقط این خبر را بازنشر داد. اینکه رویتان نمی شود از رفیق قدیمی خود که مدیر آن خبرگزاری است، گلایه داشته باشید به جای خود پر از ایراد است ولی نه فقط شرط عقل که شرط انصاف و اخلاق هم نیست که به جای زیر سوال بردن منبع اصلی گفتگوی حکمت، به سایتی تهمت بزنید که فقط نظاره گر اتفاقات بوده.

آقای ده نمکی! اگر ابتدای نوشته ام سخن امام حسین(ع) را آوردم به خاطر این بود که شما هم یادداشت ات را با همین سخن که زنده ترین مانیفست آزادگان تمام دوران است به پایان رسانیدی. خواستم به شما بفهمانم ما حتی اگر با آثار شما هم مشکل داشته باشیم باز هم به دنبال دروغپردازی علیه شما نیستیم.

 

شما کار رسانه ای را خوب بلدی و این هم برآمده از سوابق ژورنالیستی ات است اما برادر یادت نرود که تهمت آن هم از نوع آشکارش پاشنه آشیل روزنامه نگاری روزگار جدید است. هواداران نشریاتی مانند «شلمچه» و «جبهه» به خاطر لحن صادقانه شما دوستتان داشتند وگرنه تهمت را که نشریاتی که اخبار دختران فراری و ماجراهای عاشقانه فانتزی را تیتر یک خود می کنند بهتر از شما بلدند.

ویل یومئذ للمکذبین
برادر ده نمکی! در قرآن مجید سوره ای وجود دارد به نام «مرسلات»؛ سوره ای مکی با 50 آیه و تکان دهنده اینکه از این 50 آیه در 10 آیه عبارت «ویل یومئذ للمکذبین» عینا تکرار شده! هرگاه بر این تکرار و تاکید پروردگار بر عاقبتی که در انتظار ناراستان است می اندیشم بدجوری به فکر فرومی روم! شما چطور؟/شبکه ایران