اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

با موافقت دولت شماره‌گذاری خودروهای داخلی آغاز می‌شود+قیمت خودروهای داخلی



شماره‌گذاری خودروهای داخلی

با موافقت دولت شماره‌گذاری خودروهای داخلی آغاز می‌شود

مصوبه دولت درباره بلامانع بودن ادامه شماره‌گذاری خودروهای سواری یورو 2 به سازمان‌های ذی‌ربط ابلاغ شد. به این ترتیب شماره‌گذاری خودروهای داخلی به زودی از سر گرفته خواهد شد.

پلیس راهنمایی و رانندگی از ابتدای امسال شماره‌گذاری خودروهای داخلی را به دلیل عدم ارتقاء به استاندارد آلایندگی یورو 4 متوقف کرد.

این در حالی است که طبق قانون از ابتدای سال 92 وزارت نفت باید سوخت متناسب با استاندارد آلایندگی یورو 4 را توزیع کرده و خودروسازان نیز باید محصولات خود را به این استاندارد ارتقاء می‌دادند.

با این حال به دلیل عدم اجرای این قانون و توقف شماره‌گذاری خودروها، هیات وزیران در جلسه هجدهم فروردین ماه خود به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت با ارائه مهلت جدیدی به خودروسازان برای ارتقاء محصولات تولیدی به استاندارد آلایندگی یورو 4 موافقت و مقرر شد که از ابتدای تیر ماه این کار صورت گیرد.

با ابلاغ این مصوبه به وزارت کشور، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حفاظت محیط زیست انتظار می‌رود پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری خودروهای داخلی را آغاز کند./ایسنا

قیمت خودرو‌های داخلی در بازار

قیمت خودروهای داخلی,قیمت خودرو در بازار داخلی

 دنیای اقتصاد

 

 


ویدیو مرتبط :
گزارشی درباره کیفیت و قیمت خودروهای داخلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شماره‌گذاری خودروهای داخلی آغاز شد/ تاثیر آن بر قیمت‌ها!



اخبار,اخبار اجتماعی,شماره‌گذاری خودرو

 اخبار اجتماعی - شماره‌گذاری خودروهای داخلی آغاز شد/ قیمت‌ها کاهش می‌یابند

 پلیس راهنمایی و رانندگی شماره‌گذاری خودروهای داخلی را آغاز کرد؛ با این اقدام قیمت‌ها در بازار آزاد کاهش می‌یابد.

پلیس راهنمایی و رانندگی از ابتدای فروردین امسال شماره‌گذاری خودروهای داخلی با استاندارد آلایندگی یورو ۲ را متوقف کرده بود.

با این حال هیات دولت در مصوبه دهم اردیبهشت امسال زمان ارتقای استاندارد آلایندگی خودروهای داخلی به یورو ۴ را ابتدای شهریور ماه تعیین کرد.

با صدور مصوبه هیات دولت و ابلاغ آن به وزارت صنعت، معدن و تجارت، این وزارتخانه مصوبه دولت را به پلیس راهنمایی و رانندگی ابلاغ کرده و به دنبال آن شماره‌گذاری خودروهای داخلی از امروز، سه‌شنبه، آغاز شد.

با توجه به تولید ۳۵ هزار دستگاه خودرو در شرکت‌های خودروساز و عدم عرضه آن‌ها به دلیل نداشتن پلاک، آغاز شماره‌گذاری این خودروها و تحویل آن‌ها به مشتریان تاثیر قابل توجهی بر کنترل قیمت‌ها در بازار خودرو خواهد داشت.

این در حالی است که در طول یکی، دو هفته اخیر تحت تاثیر توقف شماره‌گذاری و کاهش عرضه، قیمت خودروهای داخلی در بازار آزاد به طور میانگین یک تا دو میلیون تومان افزایش یافته بود.

با توجه به افزایش حدود ۷۰ درصدی تولید خودرو در فروردین، پیش‌بینی می‌شود که رشد عرضه خودرو کاهش و تثبیت قیمت این محصولات در بازار را به دنبال داشته باشد.
اخبار اجتماعی - ایسنا