اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

با رئیس‌جمهور مجرد موافقید؟



  اخبار,اخباربین الملل,رئیس‌جمهور فرانسه

اخباربین الملل - با رئیس‌جمهور مجرد موافقید؟

 روزنامۀ فیگارو در یک نظرسنجی این سوال را از فرانسویها را پرسیده است که آیا با رییس‌جمهور مجرد موافق اند؟

اخبار مربوط به زندگی شخصی اولاند همچنان سوژۀ بسیاری از رسانه‌های اروپایی است. روزنامۀ فیگارو، چاپ پاریس، پس از فروکش کردن خبر جدایی رئیس‌جمهور فرانسه از والری تری‌یر ویلر، در یک نظرسنجی از فرانسویها پرسیده است: " آیا یک رئیس‌جمهور در حال خدمت می‌تواند مجرد باشد"؟ در این نظرسنجی نزدیک به 84% از شرکت کنندگان اعلام کرده اند که با رئیس‌جمهور مجرد موافقند و تنها 16% رأی مخالف دادند.

 

اخبار,اخباربین الملل,رئیس‌جمهور فرانسه


البته باید گفت که نمی توان این دست از نظرسنجی‌ها را برای قضاوت ملاک صرف قرار داد. کمااینکه برخی نظرسنجی‌ها حاکی از آنست که این مسئله اصلاً برای فرانسوها اهمیتی ندارد.


کارشناسان در فرانسه بر این باورند فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه که در رقابت انتخاباتی با نیکلا سارکوزی رئیس جمهور سابق این کشور ادعا کرده بود رئیس جمهوری نمونه خواهد بود که هرگز زندگی شخصی اش را وارد سیاست نخواهد کرد، دقیقا به همان سارکوزی تبدیل شده که با آن مبارزه می کرد.


به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس24، زندگی خصوصی اولاند از چندی پیش رسانه ای شده است. جدایی فرانسوا اولاند از والری تری یر ویلر شریک زندگی اش اهمیت بسیار زیادی برای رسانه ها پیدا کرده به طوری که سفر شخصی تری یر ویلر به هند با استقبال صدها خبرنگار مواجه شد.


یک روز پس از اعلام رسمی جدایی اولاند از والری سفر رسمی بانوی اول فرانسه به هند به سفر شخصی شهروندی معمولی از فرانسه تبدیل شد. این درحالی است که دو هفته جنجال رسانه ای درباره زندگی خصوصی اولاند باعث انتقادهای شدید جناح راست فرانسه شده است.


نادین مورانو از مسئولان بلندپایه حزب راستگرای او ام پ گفت : قرار بود اولاند رفتاری نمونه داشته باشد و زندگی خصوصی را وارد حیطه عمومی نکند. عکسهای زندگی شخصی او در نشریه کلوزر منتشر شده است. رفتار خود باعث شده است خبرنگاران به زندگی شخصی اش توجه کنند.
 اخبار بین الملل - خبر آنلاین

 


ویدیو مرتبط :
شوت ترین رئیس جمهور دنیا(فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اولین رئیس‌ جمهور زن کره، هنوز مجرد است!


«پارک گئون های» که امروز به عنوان رئیس‌جمهور کره‌جنوبی انتخاب شد، اولین رئیس‌جمهور زن تاریخ این کشور است. وی هرگز ازدواج نکرده است.

خبرگزاری فارس: «پارک گئون های» که امروز به عنوان رئیس‌جمهور کره‌جنوبی انتخاب شد، اولین رئیس‌جمهور زن تاریخ این کشور است. وی هرگز ازدواج نکرده است.
 
«پارک گئون های» که امروز به عنوان نخستین رئیس جمهور زن کره‌جنوبی انتخاب شد، بزرگ‌ترین دختر «پارک چونگ لی» رئیس جمهور اسبق کره‌جنوبی است که 33 سال پس از آنکه کاخ ریاست‌جمهوری را ترک کرد، هم اکنون به عنوان اولین رئیس‌جمهور زن کره‌جنوبی به آن باز می‌گردد.



پارک که فوریه آینده 61 ساله می‌شود مسیر طولانی را برای رسیدن به این پست طی کرد.


 وی به عنوان سیاستمداری که به اصول و ارزش‌ها پایبند است شناخته شده است و همین عامل سبب شد تا رای‌دهندگان به سوی وی جذب شوند.

پارک گئون های 15 سال به عنوان نماینده در مجمع ملی فعالیت کرده و چندین کار برجسته سیاسی در دوران فعالیت خود به دست آورده که از آن جمله می‌توان به تاسیس شهر مرکزی «سجونگ» اشاره کرد.

پنج دوره نماینده بودن و همچنین رهبری حزب محافظه‌کار ساینوری در چندین دوره بحران، ‌توانایی وی به عنوان رئیس و رهبر داخلی این حزب را به خوبی نمایان کرد.

البته منتقدان، موضوع تاریخی حکومت 18 ساله پدرش بر کره‌جنوبی را از جمله نقاظ ضعف وی عنوان کرده‌اند. همچنین ضعف ارتباط برقرار کردن میان اعضای حزب و عموم مردم از دیگر نقاط مورد انتقاد وی یاد می‌شود.

وی در سال 1952 به دنیا آمد و در سال 1964 و اندکی پس از کودتای نظامی در کره‌جنوبی و زمانی که پدرش قدرت را در این کشور در دست گرفت، وارد کاخ ریاست جمهوری شد.


پارک گئون های پس از طی مراحل تحصیل در سال 1970 در رشته مهندسی الکترونیک وارد دانشگاه سئول شد، رشته‌ای که در آن زمان برای زنان بسیار غیر عادی بود.

پس از فارغ‌التحصیلی و در سال 1974 برای ادامه تحصیل به فرانسه رفت اما اندکی بعد و در پی کشته شدن مادرش در حادثه سوء قصد به پدرش، به کشور بازگشت.

پس از آن، 5 سال به عنوان بانوی نخست کره‌جنوبی فعالیت کرد تا آنکه در سال 1979، رئیس اطلاعات وقت کره‌جنوبی، پدرش را از قدرت سرنگون کرد.

پس از آن، 18 سال را به دور از انظار عمومی سپری کرد، ‌مدت زمانی که وی خیانت بسیاری از نزدیکان پدرش را شاهد بود و تحمل کرد.

در آن زمان وی بخش عمده‌ای از زمان خود را به خواندن کتاب‌های تاریخی و فلسفی سپری کرد تا آنکه در سال 1997 بار دیگر به دنیای سیاست بازگشت و به عضویت حزب بزرگ ملی در آمد.

به عنوان یک زن مجرد که هرگز ازدواج نکرده است، پارک اعلام کرده که وی با کشورش ازدواج کرده و تعهد داده که همواره به خشنودی مردمش فکر کند.