اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

با اجرایی شدن برجام ارزش بورس قطر و دبی سقوط کرد



اخبار,اخبار اقتصادی,بازار  بورس

در پی اجرایی شدن برجام ارزش سهام بورس قطر و دبی ۶ درصد کاهش یافت.

  ارزش سهام بورس قطر و دبی (در امارات) امروز یکشنبه شش درصد کاهش یافت.

خبرگزاری فرانسه این اتفاق را نتیجه اجرایی شدن برجام و کاهش شدید بهای جهانی نفت اعلام کرد.

بر اساس این گزارش، بورس ابوظبی 4.5 درصد و کویت نیز 2.3 کاهش داشته است.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دیشب رسما تائید کرد که ایران تمام گام‌های لازم برای اجرایی شدن برنامه جامع اقدام مشترک را برداشته است و طی آن برجام اجرایی شد.

 

  اخبار اقتصادی  -  جام جم 


ویدیو مرتبط :
5: بورس ، بازاری قانونی ، مطمئن و ارزش آفرین برای سرمای

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادامه سقوط ارزش بورس عربستان


ارزش بازار بورس عربستان در نخستین روزهای هفته جاری تحت تاثیرعوامل داخلی و خارجی سقوط قابل ملاحظه ای داشت.

الحیاه: کاهش سود شرکت های موجود دربورس درسه ماهه اول و نیمه نخست سال جاری و توقف عرضه سهام برخی ازشرکت ها به دلیل افزایش زیان آن ها از مهم ترین عوامل داخلی سقوط ارزش بورس است.

کاهش ارزش بهای هر بشکه نفت به زیر 50 دلار، کاهش رشد اقتصادی چین، بحران یونان و حوادث و بحران های کشورهای عربی نیز مهمترین عوامل کاهش ارزش بازاربورس عربستان به شمارمی رود.

هفته گذشته نیز کاهش تقاضا دربورس عربستان باعث شد چند واحد افزایش ارزش بورس در دو روز نخست هفته نیز خنثی شود.

درهفته گذشته بیش ترین نقدینگی بورس عربستان به سمت بخش های پتروشیمی با 18.3 درصد از کل نقدینگی بورس، بخش بانکی 17.76 درصد، بیمه با 15.77 درصد و ارتباطات با 8 درصد سرازیر شد.

ارزش معاملات هفته گذشته بورس عربستان نسبت به هفته پیش از آن 15 درصد کاهش یافت و به 17.5 تریلیون ریال عربستان رسید درحالی که هفته پیش ازآن این رقم 20.6 تریلیون ریال بوده است.

  حجم معاملات نیزبا کاهش 21 درصدی از782 میلیون سهم به 621 سهم کاهش یافت که این تعداد سهم در397 معامله داد و ستد شد که نسبت به 440 معامله هفته پیش ازآن 10 درصد کاهش نشان می دهد.

از166 شرکتی که سهام آن ها هفته گذشته دربورس عربستان عرضه شد، 72 شرکت با افزایش ارزش سهام و 93 شرکت با کاهش ارزش سهام روبه رو شدند.شرکت های هفت بخش از جمله بخش بیمه، کشاورزی، مواد غذایی، پتروشیمی و بانکی شاهد افزایش و هشت بخش ازجمله حمل و نقل، ساخت و ساز و ارتباطات شاهد کاهش ارزش بهای سهام خود بودند.

کارشناسان نسبت به ورشکستگی عربستان به دلیل بی تدبیری در هزینه کرد منابع و ورود به جنگ های بی فرجام در منطقه هشدار دادند.عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه رای الیوم نوشت : بی تدبیری در مدیریت منابع و دارایی ها به زودی عربستان را به ورشکستگی می کشاند.

وی افزود: بی تدبیری در مدیریت اموال، هزینه کرد درآمدها، زیاده روی دربستن قراردادهای خرید اسلحه با اهداف سیاسی، خرید مزدوران و دستپاچگی بی سابقه به سرعت عربستان را به سمت ورشکستگی می کشاند.

وی گفت: پژوهش های غربی نشان می دهد که عربستان سعودی که ازنوامبر گذشته با اخلال در بازار نفت وارد یک قمار خطرناک شده است دردو سال آینده با مشکلات اقتصادی شدیدی روبه رو خواهد شد.