اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باهنر: داشتن شغل با درآمد مکفی حداقل حقوق شهروندی است



 اخبارسیاسی ,خبرهای  سیاسی, محمدرضا باهنر

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه اقتصاد ما متکی به رانت نفت است، اقتصاد تک محصولی مانع پیشرفت و توسعه همه جانبه کشور شده است.

به گزارش ایسنا  محمدرضا باهنر شامگاه گذشته (سه‌شنبه) در مسجد بیت‌الأصغر شهرضا در جمع مردم، با توجه به نامگذاری سال 95 تحت عنوان "اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" با اشاره به بخش‌هایی از اوضاع منطقه خاورمیانه، تصریح کرد: مهم‌ترین مزیت کشور ما بر دیگر کشورهای منطقه، امنیت پایدار آن است که مانع نفوذ جریان‌های خرابکاری به داخل کشور و یا انجام عملیات‌های تروریستی می‌شود.

وی اضافه کرد: در تمام خانواده‌های ایرانی یک یا چند فرزند تحصیل‌کرده بیکار وجود دارد، مشکلات اقتصادی مردم را عاصی کرده و این در حالی است که داشتن شغل با درآمد مکفی، حداقل حقوق شهروندی است که متأسفانه به دلیل اقتصاد نابسامان داخلی بسیاری از مردم به ویژه جوانان از آن محروم هستند.

نایب رئیس مجلی سورای اسلامی تصریح کرد: با وجود امنیت امکان استقرار سایر زمینه‌های پیشرفت و توسعه نیز در کشور وجود دارد، اما استمرار وضعیت موجود نیازمند همدلی و اتحاد دولت و مجلس و تبعیت آن‌ها از ولایت فقیه است.

باهنر گفت: بعد از مسئله امنیت، ما نیازمند تقویت ساختارهای اقتصادی هستیم، اما در این زمینه نباید بیش از حد به نیروهای خارجی وابسته باشیم، بعد از مسئله برجام و توافق هسته‌ای علی رغم افزایش صادرات نفت خام کشور از 700 هزار بشکه به 2.5 میلیون بشکه به علت افت قیمت نفت، درآمد ارزی کشور باز هم کمتر شد.
 


ویدیو مرتبط :
پایان نامه ارشد: حقوق شهروندی در پرتو اصول حاکم بر وظایف پلیسی در حقوق داخلی ..

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ابلاغ دستورالعمل "رعایت حقوق شهروندی" به کلانتریها



 

 

ابلاغ دستورالعمل

 

 

فرمانده نیروی انتظامی، از ابلاغ دستورالعمل "رعایت حقوق شهروندی" به تمامی کلانتریهای کشور خبر داد و گفت: این دستورالعمل در تمامی کلانتریها لازم الاجراست.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه هفتمین نشست سراسری روسای پلیس پیشگیری سراسر کشور با بیان اینکه در ۵ سال گذشته همواره احساس امنیت ارتقاء پیدا کرده است، افزود: بر اساس بررسیهای انجام شده که در قالب سنجش احساس امنیت اندازه گیری می شود این روند همواره رو به ارتقاء بوده است البته در برخی از استانها در این سالها نوساناتی داشته ایم اما میانگین کشوری همواره افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه رضایت مردم از راهنمایی و رانندگی، پلیس آگاهی و کلانتری مورد ارزیابی قرار گرفته است، گفت: مردم از کلانتری و پلیس آگاهی رضایت کمتری داشته اما میزان رضایت مردم از پلیس راهنمایی و رانندگی افزایش داشته است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه مردم بین ۶۵ تا ۷۰ درصد از عملکرد پلیس آگاهی و پلیس کلانتری رضایت داشته اند، افزود: این در حالی است که میزان رضایت مردم از عملکرد پلیس راهنمایی و رانندگی ۷۰ تا ۷۵ درصد گزارش شده است.

وی افزود: مطالبات مردم بیشتر در حوزه مبارزه با موادمخدر، برخورد با معتادان ولگرد و توزیع کنندگان خرد، مزاحمت و تاخیر پلیس در صحنه و رسیدگی بوده است.

احمدی مقدم در ادامه با اشاره به ابلاغ دستورالعمل "رعایت حقوق شهروندی" به تمامی کلانتریهای کشور گفت: دستورالعملی درباره چگونگی رفتار و برخورد با شهروندان و مراجعه کنندگان به تمامی کلانتریها ابلاغ شده است که در تمامی کلانتریها لازم الاجرا است.

فرمانده ناجا با بیان اینکه اساسا در شهرهای بزرگ به خصوص تهران به دلیل انبوه جمعیت، عدم تناسب عدد پلیس با ماموریتها، حجم کار و رسیدگی به پرونده ها سخت است، افزود: در دستورالعمل ابلاغ شده چگونگی رفتار با مرجعه کنندگان، نحوه برخورد با متهمان، نحوه انتقال آنان به دادسرا به صورت دقیق مدنظر قرار گرفته است که ماموران ملزم به اجرای آن هستند.

وی با بیان اینکه منکر اشتباه در نیروی انتظامی نیستیم، گفت: در برنامه پنجم توسعه قصد داریم که به حد مطلوب دستیابی و با شناسایی نقاط ضعف به نقطه مطلوب دست یابیم..../خبرگزارى مهر