اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باهنر خبر داد: درخواست استیضاح وزیر کار به خاطر انتصاب قاضی مرتضوی تحویل هیات رئیسه مجلس شد



سازمان تامین اجتماعی ,قاضی سعید مرتضوی , عبدالرضا شیخ الاسلامی

 

نماینده های مجلس تا 15 فروردین 91 هم تحمل نکردند و پس از اعلام خبر معارفه قاضی مرتضوی برای مدیرعاملی صندوق تامین اجتماعی، استیضاح وزیر کار را به هیات رئیسه اعلام کردند.

محمد رضا باهنر، نائب رئیس مجلس شورای اسلامی به فارس گفت: "در پی انتصاب مرتضوی برخی از نماینده های مجلس خواستار استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی شدند. استیضاح عبدالرضا شیخ الاسلامی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به صورت غیر رسمی تحویل هیئت رئیسه مجلس شد. در اولین فرصت زمانی که مجلس باز شود استیضاح اعلام وصول می شود."

به گزارش خبرآنلاین؛ پیش از این 12نماینده مجلس در تذکری به رئیس جمهور از او خواستند تا به دلیل عدم تجربه و تخصص مرتضوی در این زمینه و پرونده مرتضوی در موضوع کهریزک، پست جدیدی را به او اعطا نکند.

چند روز پیش الیاس نادران، نماینده تهران، پس از حضور رییس جمهور در مجلس برای پاسخگویی به 10 سوال نماینده ها، گفت: "ما شنیده ایم که علی رغم این تذکر، در نظر دارند آقای مرتضوی را منصوب کنند. به همین دلیل طرح استیضاح وزیر رفاه را آماده کردیم. اما رئیس مجلس به ما توصیه کردند که فعلا دست نگه داریم. الان هم می گویم که اگر ایشان چنین کاری بکنند، ما استیضاح شان را روز 15 فروردین ارائه می دهیم تا اعلام وصول شود."

به نظر می رسد پس از چالش نحوه پاسخگویی احمدی نژاد به سوالات مجلس که آخرین مواجه دولت و مجلس در سال 90 بود، انتصاب قاضی مرتضوی به ریاست تامین اجتماعی، اولین چالش دولت و مجلس در سال 91 باشد.../خبرآنلاین


ویدیو مرتبط :
فایل تصویری سخنان رئیس مجلس در جلسه استیضاح وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست استیضاح وزیر رفاه تقدیم هیات رییسه مجلس شد



اخبار,اخبارسیاسی,استیضاح وزیر رفاه

نماینده مردم کرمان در مجلس اظهار کرد: درخواست استیضاح وزیرکار، تعاون و رفاه اجتماعی تقدیم هیات رییسه مجلس شد و امیدواریم با همکاری هیات رییسه بعد از بررسی لایحه بودجه اعلام وصول شود.

به گزارش ایسنا، محمدرضا پورابراهیمی در جریان رسیدگی به لایحه بودجه و ارائه پیشنهاد کمیسیون اقتصادی در این لایحه در جلسه علنی، خاطرنشان کرد: ضعف عملکرد وزارت رفاه در بخش تعیین تکلیف بازنشستگان صنعت فولاد و عدم توجه به مصوبات و تاکیدات نمایندگان باعث شده است که این بازنشستگان چند روزی در مقابل مجلس تجمع و تحصن کنند و هنوز نیز مشکل آنها مرتفع نشده است و بر این اساس درخواست استیضاح را تقدیم هیات رییسه کردیم تا این موضوع تعیین تکلیف شود.


 اخبار سیاسی -  ایسنا