اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باهنر: به احمدی نژاد گفتیم پرداخت یارانه را از 20 هزار تومان شروع کند اما نکرد



اخبار,اخبار سیاسی ,هدفمندی یارانه ها

محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت:هنگام اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به آقای احمدی نژاد اصرارکردیم پرداخت هارا از20هزار تومان شروع کندولی گوش نکردواز40هزارتومان آغاز کردکه این مساله موجب شد طراز دریافتی وپرداختی یارانه ها تناسب نداشته باشد.

باهنر روز پنجشنبه در همایشی با عنوان اقتصاد مقاومتی در محل اتاق بازرگانی اصفهان افزود: برای طراز درآمدها و مخارج کشور سه راهکار پیشنهاد می شود.

وی اضافه کرد: یا باید درآمدها را از طریق افزایش قیمت فرآورده های نفتی بالا برد ، یا هزینه ها از طریق کاهش پرداختی به مردم پایین آورد یا اینکه از بودجه بنگاه ها پول برداشت و کاستی بودجه را جبران کرد.

باهنر تاکید کرد: دولت باید تلاش کند بخشی از یارانه بگیرها را حذف کند، مجلس نیز در این زمینه به دولت حکم داده و در این راه از دولت حمایت خواهد کرد.

وی اظهار کرد: هیچ تصمیم اقتصادی نیست که همه از آن سود ببرند بلکه برای افرادی منافع و برای برخی ضرر به همراه دارد.

با همچنین اشاره به تاکیدهای رهبر انقلاب درباره اقتصاد مقاومتی گفت: 23 بند از سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبر معظم انقلاب ابلاغ که این سیاست ها توسط دولت به 700 اقدام عملی تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: یکی از گلایه های رهبرانقلاب این است که درباره اقتصاد مقاومتی تنها سخن گفته می شود و از عمل خبری نیست.

باهنر همچنین نخستین گام برای تحقق اقتصاد مقاومتی را کاهش هزینه های دولت عنوان و بیان کرد: راهکارکاهش هزینه دولت نیزاستخدام نکردن کارمند و ثبات حقوق و دستمزدهاست.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه سال آینده درآمدهای ارزی کشور کاهش می یابد و به 60 درصد درآمدهای امسال می رسد، گفت: کاهش درآمدهای ارزی حاصل از کاهش قیمت نفت از یک سو برای کشور مشکل آفرین خواهد بود و از سوی دیگر می تواند به فرصت تبدیل شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین اتکا به درآمدهای نفتی را عادتی دیرینه برای اقتصاد کشور دانست و گفت: تا پیش از این سالی 100 میلیارد از فروش نفت خام حاصل می شد ولی اگر می خواستیم این رقم را از 20درصد مالیات تامین کنیم باید 500 میلیارد ریال سود حاصل می شد و سالانه 5 هزار میلیارد دلار نیز گردش مالی انجام می شد.

وی متوسط فروش نفت در سال آینده را 50 تا 55 دلار در هر بشکه پیش بینی کرد که چنین درآمدی معادل 40 تا 48 میلیارد تومان بودجه عمرانی کشور است.
اخبار سیاسی - ایرنا

 


ویدیو مرتبط :
پرداخت سالانه 10 هزار میلیارد تومان یارانه برای آرد و ن

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

احمدی‌نژاد: هر ایرانی می‌تواند 70 - 80 هزار تومان در ماه یارانه دریافت کند.



  هدفمندی یارانه‌ها هدفمندی یارانه‌ها,اخبار,اخبار اقتصادی

 

احمدی‌نژاد: فاز دوم هدفمندی اجرا می‌شود

رئیس جمهور اسلامی ایران گفت: در سال 91 مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها با قدرت و جدیت اجرا می‌شود.

تابناک: رئیس جمهور اسلامی ایران صبح چهارشنبه در دومین روز از سفر استانی خود به استان هرمزگان در دیدار عمومی با مردم شهرستان پارسیان گفت: دولت مصمم است مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها را در سال 91 اجرا کند.

 

مهمترین اظهارات محمود احمدی نژاد به نقل از خبرگزاری‌ها در زیر آمده است:

* طرح هدفمندی یارانه‌ها با قدرت ادامه خواهد یافت.

 

* هر ایرانی می‌تواند 70 - 80 هزار تومان در ماه یارانه دریافت کند.

 

* این گفته به مذاق برخی‌ها خوش نیامد و حرف‌هایی زدند که ربطی به هدفمندی یارانه‌ها ندارد و سعی کرده‌اند با سنگ اندازی جلوی اجرای مرحله دوم هدفمندی را بگیرند.

 

* ناآرام کردن بازار سکه و ارز بازی افرادی بود که منافعشان با اجرای هدفمندی یارانه‌ها به خطر می‌افتد اما نوسانات بازار ارز و سکه ربطی به اجرای هدفمندی یارانه‌ها ندارد و دولت سعی خواهد کرد با اصلاح امور مالیاتی و اصلاح نظام بانکی جلوی بسیاری از رانت خواری‌ها و بی‌عدالتی‌ها را بگیرد.

 

* اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نوعی مبارزه در مقابل افراد سودجو و زیاده خواه است.

 

* طبیعی است برخی که 50 یا 60 سال است ثروت بادآورده را بدون پرداخت مالیات و حق مردم به دست آورده‌اند از اجرای این طرح متضرر شده و موجب شود تا مقابل اجرای طرح ایستادگی کنند.

 

* برخی از گفتن ایران ناراحت و گلایه دارند. وقتی می‌گوییم ایران یعنی اینکه ایران یک فرهنگ جاری است زمانیکه به کشورهای مختلف سفر کنیم نشانه‌های فرهنگی و قومیتی را به عنوان یک میراث ایرانی در این کشورها می‌توان مشاهده کرد./فردانیوز