اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باز شدن پای ایران به موضوع هواپیمای ناپدید شده مالزیایی!



اخبار ,اخبار سیاست خارجی,مذاکرات روسیه و ایران

 
اخبار سیاست خارجی - باز شدن پای ایران به موضوع هواپیمای ناپدید شده مالزیایی!

ادعای ارتباط یک ایرانی با موضوع ناپدید شدن هواپیمای مالزیایی، ادامه ادعاهای رژیم اسرائیل علیه ایران، حاشیه های به وجود آمده در پی سفر کاترین اشتون به ایران، مذاکرات روسیه و ایران برای احداث نیروگاه های هسته ای جدید و ادعاهای ضدایرانی اتحادیه عرب، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

به گزارش تابناک، ادعای یک روزنامه انگلیسی درباره ارتباط یک ایرانی با هواپیمای ناپدید شده خطوط هوایی مالزی، موضوعی است که از شب گذشته تاکنون در شماری از مطبوعات بین المللی بازنشر شده و مورد توجه قرار گرفته است.

روزنامه «جروزالم پست» از جمله مطبوعاتی است که ادعای روزنامه «فایننشال تایمز» را بازنشر کرده و می نویسد بلیت های دو نفر از مسافران پرواز مذکور که گفته می شد با پاسپورت های جعلی و دزدیده شده سفر می کردند، توسط یک ایرانی برای آن ها خریداری شده است. به نوشته این روزنامه، این بلیت ها از سوی یک تاجر ایرانی به نام «علی» خریداری شده و وی گفته آن ها را برای دو تن از دوستان خود خریداری می کند. به گفته مقامات شرکت هواپیمایی مالزی، علی ابتدا قصد داشته بلیت هایی برای دو پرواز مجزا را برای این دو تن بخرد، اما به دلیل عدم تأیید نهایی، خرید با موفقیت انجام نمی شود. بار دوم، دو بلیت برای هر دوی آن ها در پروازی که اکنون به یک معمای بین المللی تبدیل شده خریداری شده است.

اما ادعاهای رژیم اسرائیل درباره ایران، امروز نیز بخشی از مطالب مربوط به ایران را در میان مطبوعات بین المللی به خود اختصاص داده است. به نوشته «آسوشیتدپرس»، رژیم اسرائیل روز گذشته موشک هایی که گفته می شود از سوی ایران به مقصد غزه ارسال می شده و توسط ارتش این رژیم توقیف شده را به نمایش گذاشته است. به نوشته این خبرگزاری، در مراسم به نمایش گذاشتن این موشک ها، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل جامعه بین المللی را متهم کرده که «حمایت ایران از گروه های شبه نظامی» را نادیده گرفته و قربانی ادبیات آشتی جویانه دولت جدید ایران شده است.

جنجال های به وجود آمده در پی سفر کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به ایران، موضوع دیگری است که امروز برخی از مطبوعات و رسانه ها به آن پرداخته اند. در این زمینه، خبرگزاری «رویترز» موضوع هشدار ایران به سفارت اتریش به واسطه ملاقات اشتون با برخی از شخصیت ها را مورد توجه قرار داده است. این خبرگزاری می نویسد پس از آنکه سفارت اتریش میزبانی دیدار اشتون با برخی فعالان حقوق بشری ایرانی را بر عهده گرفت، دولت ایران نسبت به این امر به سفارت مذکور تذکر داده است. در بیانیه وزارت خارجه ایران در این زمینه آمده: «این گونه اقدامات، به افزایش بدبینی میان مردم ما و غرب منجر شده و به روابط میان ایران و اروپا کمکی نمی کند».

در میان دیگر مطالب، خبرگزاری فرانسه از مذاکرات مقامات روس با ایران بر سر ساخت یک تأسیسات هسته ای جدید خبر داده است. به نوشته این خبرگزاری، یکی از مقامات شرکت هسته ای دولتی روسیه امروز (سه شنبه) به ایران سفر می کند تا درباره ساخت دومین نیروگاه هسته ای روسی در ایران به مذاکره بپردازد. بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی ایران ضمن تأیید این موضوع، گفته این مقام روس، نیکلای اسپاسکی، معاون مدیرکل شرکت «روس اتم» است. به گفته کمالوندی، برنامه ایران، ساخت چهار نیروگاه اتمی در بوشهر است؛ با این حال، باید دید که پیشرفت مذاکرات به چه صورتی خواهد بود.

در نهایت، سایت خبری اماراتی «زاویه» از جدیدترین موضع گیری ضد ایرانی اتحادیه عرب خبر داده است. به نوشته این سایت، شورای وزرای اتحادیه عرب، بر «حق حاکمیت مطلق» امارات بر سه جزیره تنب بزرگ، تنب کوچک و ابوموسی تأکید و از تلاش های امارات برای کسب حاکمیت بر این جزایر حمایت کرده است. در بیانیه پایانی نشست این شورا، کشورهای عضو آنچه را «ادامه اشغال سه جزیره از سوی ایران، نقض حاکمیت امارات و بر هم زدن امنیت و ثبات منطقه ای و جهانی» خوانده اند، محکوم کرده اند. این شورا همچنین اقدام ایران در برگزاری رزمایش هایی در این منطقه را محکوم نموده است.
 اخبار سیاست خارجی - تابناک


ویدیو مرتبط :
پیدا شدن بقایای هواپیمای مالزیایی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ رد ژیمناستیک ایران به دعوت فدراسیون جهانی!/ باز هم پای پول در میان است



اخبارورزشی,ژیمناستیک ایران

پاسخ رد ژیمناستیک ایران به دعوت فدراسیون جهانی!/ باز هم پای پول در میان است

فدراسیون ژیمناستیک به دعوت FIG برای حضور در مسابقات برترین‌های ایروبیک در کلمبیا پاسخ منفی داد.

چندی پیش فدراسیون جهانی ژیمناستیک (FIG) در نامه‌ای رسمی به فدراسیون ایران،‌ از تیم ملی ایروبیک دعوت کرد تا در رقابت‌های هشت تیم برتر دنیا حضور پیدا کند.

این رقابت‌ها قرار است مرداد ماه به میزبانی کلمبیا برگزار شود، فدراسیون ژیمناستیک ایران با احتساب هزینه‌های این سفر نیاز به مبلغی معادل 140 میلیون تومان داشت که به دلیل مشکلات مالی موجود در ورزش از اعلام آمادگی برای شرکت در این رویداد امتناع کرد تا نهمین تیم در رده بندی ایروبیک فدراسیون جهانی به این مسابقات دعوت شود.

ایران فرصت داشت آمادگی خود را تا دوشنبه گذشته با واریز مبلغ 6000 دلار برای شرکت در این مسابقات اعلام کند،‌ اما به دلیل مشکلات مالی این اتفاق رخ نداد.

تیم ملی ایروبیک ایران در مسابقات جهانی وارنا بلغارستان به عنوان هفتمی دست یافت و به همین دلیل از طرف فدراسیون جهانی ژیمناستیک برای شرکت در رقابت‌های کلمبیا دعوت شد./ایسنا