اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازی های خشن کامپیوتری چه بلایی سر شما می آورد؟



اخبار,اخبار اجتماعی,بازی های کامپیوتری

 
اخبار اجتماعی - بازی های خشن کامپیوتری چه بلایی سر شما می آورد؟


محققان سنگاپوری دریافتند افرادی که بازی‌های کامپیوتری خشن انجام می‌دهند، احتمال بیشتری برای بروز رفتارهای پرخشونت برایشان وجود دارد.

محققان با بررسی سه ساله بر روی سه هزار و 34 کودک دبستانی 11 ساله که سه چهارم آنها پسر بودند و بر اساس پاسخ کودکان به پرسشنامه‌های موجود در این تحقیق، دریافتند که بروز افکار و رفتارهای تهاجمی در بین کودکانی که به طور مکرر بازی‌های کامپیوتری انجام می‌دهند، بالا است.

البته نتایج نشان می‌دهد که پاسخ‌های به دست آمده در بین دخترها و پسرها یکسان است و دخالت‌های والدین نیز تاثیری در تغییر این رفتارها ندارد.

در این پاسخنامه، شش سوال در رابطه با رفتارهای پرخشونت طرح شده و برای هریک از جواب‌های داده شده نیز نمره گذاری خاصی در نظر گرفته شده بود؛ مثلا برای سوال "زمانی که شخصی مرا عصبانی یا تحریک کند، من با کتک زدن آن شخص، واکنش نشان می‌دهم." امتیازهایی از یک تا چهار که شامل گزینه‌هایی از "کاملا مخالف" تا "کاملا موافق" می‌شد، در نظر گرفته شده بود.

سه سوال نیز در رابطه با افکار خصومت آمیز عنوان شده بود؛ مثلا برای سوال "تصور کنید پسری ناسزایی را به پسر دیگری به نام جان بگوید، آیا اشکال دارد که جان آن پسر را کتک بزند؟" نیز نظیر سوال قبلی، جوابها شامل گزینه‌هایی از "کاملا درست" تا "کاملا اشتباه" امتیازگذاری شده بود.

به گفته محققان هرچند بین بازی‌های خشن ویدئویی و بروز رفتارهای پرخاشگرانه رابطه وجود دارد، اما مؤید هیچ رابطه علت و معلولی نیست.

این پژوهش در مجله انجمن پزشکی آمریکا تحت عنوان "JAMA Pediatrics" منتشر شده است.
اخبار اجتماعی - ایسنا


ویدیو مرتبط :
ببینید سر یک زرنگ بازی چه بلایی سر ماشین آوردن!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمار نگران کننده پرسپولیس در چهار بازی/ چه بلایی سر تیم دایی آمده؟



اخبار ,اخبار ورزشی,تیم فوتبال پرسپولیس

 

اخبار ورزشی - آمار نگران کننده پرسپولیس در چهار بازی/ چه بلایی سر تیم دایی آمده؟

تیم فوتبال پرسپولیس که تا چند هفته پیش یکی از شانس‌های اصلی قهرمانی به حساب می‌آمد، چهار هفته است که رنگ پیروزی را ندیده و از 12 امتیاز ممکن در خوشبینانه‌ترین حالت، فقط 2 امتیاز را از آن خود کرده است.

این اتفاق در شرایطی رخ داده که در نیم فصل اول پیش‌بینی می‌شد شاگردان دایی در نیم فصل دوم کار سخت‌تری پیش رو خواهند داشت.

به گزارش خبرنگار مهر، با نزدیک شدن مسابقات لیگ برتر فوتبال به هفته‌های پایانی، تیم‌های مدعی قهرمانی به تدریج با افزایش امتیازاتشان، جای خود را در صدر جدول مستحکم‌تر می‌کنند. در میان تیم‌های بالانشین جدول، پرسپولیس اوضاعی متفاوت‌تر از سایر حریفانش دارد.

شاگردان علی دایی که نیم فصل دوم را امیدوارانه شروع کرده بودند، به یکباره با افت مواجه شدند. آنها آخرین برد خود را در هفته بیستم به دست آوردند و از چهار بازی فقط دو امتیاز کسب کرده‌اند؛ تا جایی که حالا حتی کسب سهمیه آسیایی را هم در خطر می‌بینند.

باخت پرسپولیس به گسترش فولاد در حالی رخ داد که با وجود برگزاری بازی در تبریز، سرخپوشان به سه امتیاز آن نیاز مبرم داشتند. با وجود این پرسپولیس حتی موفق نشد یک امتیاز از این مسابقه خارج از خانه کسب کند تا کسب عنوان قهرمانی، حالا دورتر از قبل به نظر بیاید.

در خوشبینانه‌ترین حالت ممکن پرسپولیس از چهار مسابقه گذشته خود می‌توانست 12 امتیاز کسب کند. بازی با تیم‌های بالانشین جدول، این مزیت را برای علی دایی و تیمش داشت تا با شکست این رقیبان جدی، با اختلاف زیاد صدرنشین باشد ولی نتیجه مساوی برابر نفت تهران، باخت برابر فولاد و تساوی مقابل استقلال این شانس را از سرخپوشان گرفت. باخت به گسترش فولاد هم تیر خلاصی بود بر کسب حداکثر امتیاز از چهار مسابقه پی در پی تا کار پرسپولیس برای برگشتن به صدر جدول دشوارتر از قبل بشود.

هرچند رقابت دیگر تیم‌های بالانشین در هفته‌های باقیمانده مجددا این شانس را برای دایی و تیمش فراهم می‌کند که اختلاف امتیازاتش را با آنها کمتر کند، ولی حالا همه چیز در دست رقیبان پرسپولیس است. البته زمانی که اکثر بازی‌های پرسپولیس در نیم فصل اول در تهران برگزار می‌شد، بسیاری از کارشناسان پیش بینی می‌کردند که تیم دایی به خاطر بازی‌های خارج از خانه در نیم فصل دوم با افت و کسر امتیاز مواجه شود.

کسب دو امتیاز از چهار مسابقه آن هم بعد از تساوی کسل کننده برابر استقلال در دربی 78 و باخت به گسترش فولاد، حالا هواداران پرسپولیس را ناامید کرده است؛ بخصوص اینکه وضعیت این باشگاه بعد از استعفای محمد رویانیان هم مبهم است. باید دید پرسپولیس از دو بازی سرنوشت ساز آتی خود برابر فولاد خوزستان در جام حذفی و سپاهان در هفته بیست و پنجم لیگ برتر می‌تواند سربلند خارج شود یا اینکه شاگردان دایی جام قهرمانی و کسب سهمیه آسیایی را دورتر و دورتر از دستان خود خواهند دید.
اخبار ورزشی - مهر