اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت "تمساح‌خلیج" پس از 5 سال عملیات اطلاعاتی



اخبار حوادث - بازداشت "تمساح‌خلیج" پس از 5 سال عملیات اطلاعاتی

رئیس پلیس موادمخدر ناجا گفت: تمساح خلیج یکی از سرشبکه‌های ترانزیت موادمخدر به کشورهای همسایه دستگیر شد.

سردار مویدی رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر اظهار داشت: تمساح خلیج، یکی از سرشبکه‌های ترانزیت موادمخدر به کشورهای حاشیه خلیج فارس در جریان یک عملیات اطلاعاتی 5 ساله دستگیر شد.

وی ادامه داد: این فرد 30 ساله و بی‌سواد است. در چند سال گذشته از طریق دریا 100 تن مواد مخدر را به کشورهای عربی ترانزیت کرده است.

مویدی افزود: گردش مالی وی 500 میلیارد تومان بوده است. این فرد دارای تابعیت ایرانی و اهل یکی از شهرهای جنوبی کشوراست.عمده فعالیت وی در جنوب پاکستان بوده و موادمخدر را به دریای عمان و خلیج فارس ترانزیت می‌کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر گفت: این فرد،‌اغلب اوقات در خارج از کشور سکونت داشت و در یکی از ترددهایی که به ایران داشت دستگیر شد.
اخبار حوادث - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
آموزش 0 تا 100 فتوشاپ : ابزار تیره و روشن‌ کننده و اسفنج (dodge & burn & sponge) | قسمت 50

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

«تمساح خلیج» بازداشت شد


یکی از بزرگترین قاچاقچیان و سوداگران مرگ در منطقه که تاثیر زیادی در اقدامات مجرمانه حوزه جنوب کشور و کشورهای منطقه داشت در عملیات گسترده پلیس دستگیر شد.

خبرگزاری ایسنا: «تمساح خلیج» نام یکی از مافیایی‌ترین سرشبکه‌های قاچاق مواد مخدر طی سالهای اخیر در منطقه است که پس از گذشت بیش از چهار سال کار اطلاعاتی در عملیات مشترک پلیس مبارزه با مواد مخدر، فرماندهی انتظامی استان هرمزگان و غیره دستگیر شد.

این فرد متولد سال 1362 و در سوابقش فرار از سربازی دیده می‌شود، اما علیرغم آنکه بی سواد است یکی از بزرگترین شبکه‌های قاچاق و توزیع مواد مخدر را در ایران و پاکستان رهبری می‌کرده است.

تمساح خلیج در چهره‌های مختلف و پوشش‌های گوناگون در حوزه جنوب ایران و پاکستان فعالیت می‌کرده و حین دستگیری‌اش در حال هدایت برای قاچاق بیش از 100 تن مواد مخدر به حوزه آبهای آزاد بوده است که ناکام ماند.

سردارعلی مویدی رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا با تأیید این سوابق «تمساح خلیج»، درباره دستگیری این سوداگر مرگ اظهار کرد: بین چهار تا پنج سال برای دستگیری این فرد 30 ساله اقدامات اطلاعاتی انجام شد و علیرغم اینکه وی هیچ ردی از خود به جا نمی‌گذاشت سرانجام در حالی که وارد کشور ما شده بود، در دام ماموران پلیس گرفتار شده و دستگیر شد.

مویدی با اشاره به فعالیت مافیایی این فرد گفت: عمده فعالیت تمساح خلیج در خارج از کشور بوده و مواد مخدر را از کشور پاکستان تهیه می‌کرده و در حوزه‌های مختلف منطقه توزیع می‌کرده است.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا گردش ریالی این سرشبکه بزرگ مافیایی مواد مخدر را 500 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این رقم برآوردهای اولیه پلیس است و به احتمال زیاد این رقم افزایش قابل توجهی خواهد یافت.

مویدی عمده فعالیت تمساح خلیج را در بحث قاچاق تریاک اعلام کرد و گفت: هنگام دستگیری این فرد مقادیر قابل توجهی سلاح نیز از وی کشف شد و پیش از آن نیز در جریان تحقیقاتی که برای دستگیری وی آغاز شده بود، تعدادی سلاح گرم نیز از وی کشف و ضبط شده بود.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا، یکی دیگر از فعالیت‌های تمساح خلیج را خرید و فروش املاک منطقه دانست و گفت: فعالیت وی به حدی بوده که اقداماتش روی قیمت املاک منطقه تاثیرگذار بوده است.

وی در پایان از اقدامات سردار محمدی یگانه رئیس پلیس استان هرمزگان قدردانی کرد.