اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بازداشت 4 مظنون در فرانسه به اتهام اعزام نیرو به سوریه



اعزام شبه‌نظامی به سوریه پلیس فرانسه

بازداشت 4 مظنون در فرانسه به اتهام اعزام نیرو به سوریه

پلیس فرانسه از دستگیری چهار مظنون به اتهام اعزام شبه‌نظامی به سوریه برای کمک به مخالفان دولت دمشق خبر داد.

به گزارش ایسنا ، به نقل از خبرگزاری رویترز، این مظنونان بین 22 و 35 سال در حومه پاریس توسط نیروهای امنیت داخلی فرانسه و در پی تحقیقاتی که از اواسط 2012 آغاز شده بود، پیدا و دستگیر شدند.

منابع مطلع پلیس اعلام کردند، یکی از این افراد که 24 سال دارد، مظنون به اعزام شبه‌نظامی به سوریه است و با دلالان بین ترکیه و سوریه ارتباط داشته است.

دادگاهی در فرانسه این چهار تن را تا زمان تحقیقات بعدی به صورت موقت تحت بازداشت قرار داده است.

مانوئل والس، وزیر کشور فرانسه در سپتامبر سال جاری میلادی اعلام کرد، بیش از 100 فرانسوی برای مقابله با شورشیان به سوریه رفتند و نمی‌توان تشخیص داد که آیا این افراد به ارتش آزاد سوریه پیوستند یا به گروه‌های افراطی در سوریه که برخی از آن‌ها با القاعده مرتبط هستند.

وی با مهم جلوه دادن موانعی برای بازداشت این افراد در بازگشت به فرانسه، افزود: وضعیت دشوار این است که آن‌ها برای مقابله علیه دولتی می‌روند که با آن‌ها مخالفیم. برخی از آن‌ها با گروه‌های مخالف می‌جنگند. برخی دیگر در کنار گروه‌های تروریستی‌ای می‌جنگند که در فهرست گروه‌ها و سازمان‌های تروریستی قرار دارند.

دستگیری این افراد جزو جدیدترین دستگیری‌ها در فرانسه از آغاز جنگ سوریه در دو سال و نیم گذشته است.
 /ایسنا


ویدیو مرتبط :
فاکس نیوز:اعزام نیرو زمینی ایران به سوریه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

موضع فرانسه درباره اعزام نیرو به سوریه


نخست‌وزیر فرانسه با اعلام اینکه پاریس قصد ندارد نیروی زمینی به سوریه اعزام کند، اظهار داشت حمله زمینی برخی کشورهای منطقه برای سرکوب داعش سرنوشت‌ساز خواهد بود.

خبرگزاری تسنیم: «مانوئل والس» نخست‌وزیر فرانسه مدعی شده است «حمله زمینی نیروهای محلی و کشورهای عربی (به سوریه) برای سرکوب گروه تروریستی داعش سرنوشت‌ساز خواهد بود.»

وی افزود: «حمله زمینی نیروهای محلی و نیروهای برخی کشورهای عربی سرنوشت‌ساز است و می‌تواند امنیت مناطق آزاد شده را تضمین کند.»

والس در عین حال گفت: « هر کشوری در تصمیم‌گیری مستقل عمل می‌کند. پاریس قصد ندارد نیروی زمینی به سوریه اعزام کند.»

«احمد العسیری» سخنگوی ارتش عربستان سعودی نیز پنجشنبه گذشته اعلام کرد، در صورت تمایل ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش به رهبری آمریکا، آماده است 150 هزار نفر از نیروهای نظامی خود را به سوریه اعزام کند.

امارات و اردن نیز در بیانیه‌‌هایی آمادگی خود را برای اعزام نیرو به سوریه اعلام کرده‌اند.