اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

بارورسازی ابرها نمی‌تواند زاینده‌رود را احیا کند



اخبار,اخبار اجتماعی ,بارورسازی ابرها

 

اخبار اجتماعی - بارورسازی ابرها نمی‌تواند زاینده‌رود را احیا کند

پدر علم کویر‌شناسی با بحرانی‌ خواندن وضعیت زاینده‌رود گفت: بارورسازی ابرها نمی‌تواند زاینده‌رود را احیا کند.

به گزارش تسنیم، پرویز کردوانی با توجه به تاکید رئیس جمهور در روز گذشته در خصوص وضعیت زاینده رود، اظهار د اشت: ارائه طرح‌های متفاوت برای احیای زاینده رود ( بارورسازی برای احیا) اشتباه است؛ درواقع بارورسازی ابرها برای بارش باران اقتصادی نیست و باید این امر در زمستان صورت گیرد و حتماً قطر ابر 2 کیلومتر بوده و دمای هوا منفی 25 درجه سانتی گراد باشد.

وی با بیان اینکه با بارورسازی ابرها نمی‌توان زاینده رود را احیا کرد، گفت: انتقال آب به زاینده رود نیز طرح اشتباه دیگر است که باید بگویم آب زاینده رود اضافه نخواهد شد و باید آن را تنها برای شرب استفاده کنند و از پساب‌ها برای آبیاری فضای سبز و صنعت بهره‌ ببرند.

وی با بیان اینکه نمی‌توان آب زاینده رود را افزایش داد، افزود: آقای نوبخت 210 میلیارد تومان برای جبران خسارت ناشی از فقدان کشت به کشاورزان حوزه زاینده رود اختصاص داده است که کشاورزان این موضوع را قبول کردند.

پدر علم کویر‌شناسی با تاکید بر اینکه حفر چاه‌های بسیار در اطراف زاینده رود امر اشتباهی بود که می‌توان گفت سطح آب چاه( 200 متر است) پایین‌تر از آب زاینده رود بوده و آب زاینده رود به چاه‌ها منتقل می‌شود، افزود: قسمت اعظم آب زاینده رود مربوط به چهارمحال بختیاری نیز است که با گسترش صنعت و شهرسازی و استفاده بیش از حد از آب زاینده رود ما شاهد وضعیت بحرانی برای این رود هستیم که باید استاندار فکر اساسی برای آن بیاندیشد.

کردوانی با بیان اینکه تا شعاع 50 کیلومتر در اطراف اصفهان را صنعت فراگرفته است، اظهار داشت: امسال بهار وزیر نیرو مطرح کرده است که آب به شهر و صنایع داده شود و برای کشاورزان در اصفهان آب نداشته و هزینه آن را به کشاورزان می‌دهند که این خود فاجعه است پس وضعیت این قشر چه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر وضعیت زاینده رود بحرانی است، ادامه داد: برای بهبود وضعیت زاینده‌ رود باید میزان کشاورزی، صنعت و شهر‌سازی کاهش یابد همچنین کشاورزان به سوی کشت با آب کم بروند.
اخبار اجتماعی - تسنیم

 


ویدیو مرتبط :
رود خانه زاینده رود - زاینده رود دات نت

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

معاون اول رییس جمهور: زاینده رود احیا می‌شود



اخبار,اخباراجتماعی, زاینده رود


 اخبار اجتماعی - معاون اول رییس جمهور:
زاینده رود احیا می‌شود

 با تاکید براین‌که احیا و ساماندهی زاینده رود در اولویت برنامه‌های دولت قرار دارد، گفت: مطمئنم با برنامه ریزی‌های انجام شده و اجرای تصمیمات جلسه شورای عالی آب، شاهد احیای مجدد زاینده رود و بهره مندی از زیبایی های آن خواهیم بود.

 اسحاق جهانگیری یکی از اولویت های دولت را حل مشکلات و مسائل مربوط به بحران آب عنوان کرد و افزود: امروز در تمام کشور با بحران جدی آب روبرو هستیم و خشکسالی تقریباً همه ایرانی‌ها را آزار می دهد.

معاون اول رییس جمهور افزود: امروز کلان‌شهرهای کشور با مشکل کم آبی و محدودیت در منابع آب روبرو هستند که باید برای رفع این مشکل برنامه های دقیق تهیه و طبق این برنامه‌ها عمل کنیم .

وی در ادامه با بیان این‌که استان اصفهان از زیبایی ها و آثار تاریخی فراوانی برخوردار است تصریح کرد: البته این استان با مشکلاتی نیز همراه است که رفع این مشکلات نیازمند تدبیر جدی است و با شناختی که از مردم و مسئولین استان اصفهان دارم مطمئن هستم که بر همه این مشکلات غلبه خواهند کرد.

معاون اول رییس جمهور ادامه داد: وضعیت زاینده رود برای هیچ اصفهانی و هیچ ایرانی قابل تحمل نیست و همه علاقمند هستند زاینده رود را همچون گذشته پرآب ببینند؛ چرا که بخشی از توسعه اصفهان مرهون زاینده رود است.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به مشکلات متعددی که کلان‌شهرهای کشور با آن روبرو هستند، به مسائلی همچون ترافیک سنگین و مشکلات زیست محیطی و آلایندگی هوا در شهرهای بزرگ اشاره کرد و گفت: مردم کلان‌شهرها از مشکلات متعددی رنج می‌برند و به همین دلیل دولت در سال جاری تحول در نظام سلامت را در اولویت برنامه های خود قرار داده است.

وی با تاکید بر این‌که ما باید از شاد بودن ملت ایران شاد باشیم افزود: همه ابزار و امکاناتی که در اختیار دولت و نظام قرار دارد باید به کار گرفته شود تا مردم ایران شاد باشند زیرا اگر مردم از روحیه پرنشاط برخوردار باشند بسیاری از آسیب های اجتماعی از میان خواهد رفت.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به افتتاح پارک بازی شهر رویاها و نقش موثر آن در سرگرمی و شادی خانواده‌ها اظهار امیدواری کرد این اقدام الگویی برای سایر شهرها باشد و مسئولین شهرهای دیگر نیز برای زیباسازی شهر و شادی و نشاط مردم با تلاش مضاعف عمل کنند.

اسحاق جهانگیری در آخرین بخش از سفر یک روزه خود به استان اصفهان، پارک بازی شهر رویاها را در کلان شهر اصفهان مورد بهره برداری قرار داد و دقایقی را در جمع مردم اصفهان به ایراد سخنرانی پرداخت.

 

 اخباراجتماعی - فرارو