اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

باران و رعد و برق در راه است/ تهران فردا پربارش خواهد بود



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی وضعیت بارش باران و برف کشور را طی روزهای آینده تشریح و استان‌های پربارش امروز و روز آینده را اعلام کرد.

احد وظیفه گفت: امروز (شنبه) در مناطق شمال غرب، غرب، جنوب غرب، سواحل غربی و مرکزی دریای خزر، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های زاگرس مرکزی بارش باران پیش‌بینی می‌شود که بارش در مناطق کوهستانی به شکل برف و در مناطق جنوبی با رعد و برق و در مناطق مستعد با تگرگ همراه خواهد بود.

او گفت: شدت بارش در این روز در جنوب آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، جنوب اردبیل، کردستان، کرمانشاه، لرستان، زنجان، قزوین، مناطق شمالی تهران، ایلام، شمال خوزستان و گیلان خواهد بود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه روز یکشنبه با تشدید بارش در مناطق ذکر شده گستره آن دامنه‌های البرز شرقی، بخش‌هایی از جنوب و مرکز کشور را نیز در بر خواهد گرفت، گفت: شدت بارش در این روز در آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال خوزستان، شمال و غرب فارس، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، همدان، مرکزی، زنجان، قزوین، تهران، گیلان و مازندران خواهد بود.

به گفته وظیفه، از اواخر روز دوشنبه با کاهش بارش از غرب، جنوب غرب و دامنه‌های زاگرس مرکزی دمای هوا در این مناطق به طور نسبی کاهش می‌یابد.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی در مورد وضعیت هوای استان تهران طی دو روز آینده، گفت: آسمان تهران در روز یکشنبه 4 بهمن همراه با بارش باران و گاهی رعد و برق و در ارتفاعات بارش برف و مه‌آلود با حداکثر و حداقل دمای 12 و 5 درجه سانتیگراد و در روز دوشنبه همراه با بارش باران در پاره‌ای نقاط وزش باد و در ارتفاعات بارش برف به تدریج کاهش ابر با حداکثر و حداقل 9 و 2 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

 

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
رعد و برق و باران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزش باد شدید فردا در تهران/رگبار و رعد و برق در شرق و غرب کشور



اخبارجدید,خبرهای جدید,اخبار جدید

سازمان هواشناسی کشور پیش‌بینی کرده است که فردا در دامنه‌های جنوبی البرز از جمله تهران باد شدیدی می‌وزد و در شرق و غرب کشور رعد و برق و رگبار رخ می‌دهد.

 پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با مهر گفت: براساس آخرین داده های هواشناسی امروز با عبور موج تراز میانی جو در برخی از مناطق غربی و شرقی کشور رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد رخ خواهد داد.

احد وظیفه افزود:  بعد از ظهر فردا در برخی مناطق دامنه های جنوبی البرز، غرب و بتدریج نواحی مرکزی  کشور افزایش ابر رگبار و رعد و برق و وزش باد رخ خواهد داد.

به گفته وی، روز جمعه با تقویت سامانه بارشی در غرب کشور، بارش در غرب، مرکز و برخی مناطق شمال شرق کشور ادامه خواهد داشت.

همچنین امروز شرایط برای تشکیل توده گرد و خاک و انتقال آن به غرب و جنوب غرب کشور مهیاست و فردا پنج شنبه در دامنه های جنوبی البرز نیز در بعضی ساعات وزش باد شدید رخ خواهد داد که از جمله برای آسمان تهران در این روز وزش باد شدیدی پیش بینی می شود.

سازمان هواشناسی کشور هوای پایتخت را امروز قسمتی ابری در بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد پیش‌بینی کرده و بیشترین و کمترین دمای هوای تهران ۳۰ و ۱۹ درجه سانتیگراد اعلام کرده است.