اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران معاون مجمع عمومی سازمان ملل!


نیویورك - جمهوری اسلامی ایران به عنوان معاون مجمع عمومی سازمان ملل متحد در شصت و ششمین دوره آن انتخاب شد.

عصر امروز به وقت محلی رای گیری برای انتخاب رییس و معاونین شصت و ششمین مجمع عمومی برگزار شد و محمد خزاعی، سفیر و نماینده دائم كشورمان بعنوان یكی از معاونین مجمع آتی سازمان ملل متحد انتخاب شد.

اجلاس آتی مجمع عمومی از آن جهت دارای اهمیت مضاعف است كه علاوه بر برنامه های معمول اجلاس مجمع، چهار مناسبت مهم و بین المللی با حضور مقام های عالی رتبه كشورها عضو برگزار خواهد شد.

این مناسبت ها عبارتند از: نشست عالی امنیت و ایمنی هسته ای، نشست عالی بزرگداشت دهمین سالگرد اجلاس دوربان برضد نژادپرستی و تبعیض نژادی، نشست عالی بیابان زدایی و نشست عالی پیشگیری از بیماری های غیر واگیر.

دوره مسئولیت رئیس و معاونین مجمع شصت و ششم از هفته چهارم سپتامبر سال جاری به مدت یكسال خواهد بود.

گفتنی است حدود یك ماه پیش جمهوری اسلامی ایران به عضویت مجدد در كمیسیون جمعیت و توسعه سازمان ملل متحد انتخاب شده بود.

منبع: ایرنا


ویدیو مرتبط :
هفتادمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

واکنش ایران به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه سوریه



واکنش ایران به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه سوریه

واکنش ایران به قطعنامه مجمع عمومی سازمان ملل علیه سوریه

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان در واکنش به قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل علیه سوریه گفت: صدور این قطعنامه علیه سوریه در شرایطی انجام می‌شود که سوریه و منطقه بیش از هر زمان دیگر نیازمند آرامش و ثبات است.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به قطعنامه اخیر مجمع عمومی سازمان ملل علیه سوریه اظهار داشت: صدور این قطعنامه علیه سوریه در شرایطی انجام می‌شود که سوریه و منطقه بیش از هر زمان دیگر نیازمند آرامش و ثبات است.

سید عباس عراقچی افزود: از برخی بانیان اصلی قطعنامه انتظار می‌رفت که در این شرایط تلاش خویش را بر محکومیت حمله رژیم صهیونیستی علیه سوریه متمرکز کنند.

وی تاکید کرد: این اقدام و برخی بندهای ذکر شده در قطعنامه نه تنها کمکی به حل مشکل نخواهد کرد، بلکه منجر به تشدید تحرکات و جنایات گروه‌های افراطی در این کشور خواهد شد و مغایر با تلاش‌های بین‌المللی برای یافتن راه حل صلح آمیز می‌باشد./فارس