اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران سومین کشور ارزان در اینترنت موبایل


مدیرعامل اپراتور سوم ارتباطی کشور با تاکید بر حمایت خود از تعیین کف قیمت برای اینترنت موبایل، این اقدام را به نفع تمام فعالان عرصه اینترنت کشور دانست چراکه در حال حاضر از منظر قیمت پهن باند موبایل، ایران سومین کشور ارزان دنیاست.

ایسنا: مدیرعامل اپراتور سوم ارتباطی کشور با تاکید بر حمایت خود از تعیین کف قیمت برای اینترنت موبایل، این اقدام را به نفع تمام فعالان عرصه اینترنت کشور دانست چراکه در حال حاضر از منظر قیمت پهن باند موبایل، ایران سومین کشور ارزان دنیاست.

ایران سومین کشور ارزان در اینترنت موبایل/دانلود فیلم تنها با 1000 تومان

نشست خبری مدیر عامل اپراتور سوم صبح امروز برگزار شد و مجید صدری علاوه بر ارائه‌ی توضیحاتی در خصوص فعالیت رایتل در سال 1394 و برنامه های این شرکت برای سال جاری به پاسخگویی به سوالات خبرنگاران پرداخت.

وی در بخشی از نشست خود در پاسخ به سوالی که در خصوص ارائه خدمات رومینگ توسط اپراتورهای مختلف تلفن همراه عنوان شده بود، اظهار کرد: در حوزه رومینگ لازم است هر اپراتور تمام خدماتی که به مشترکان خود ارائه می‌کند را در اختیار مشترک میهمان نیز بگذارد، اما زمانی که این طرح اجرا شد اپراتورهای دیگر به مشترکان ما تنها اینترنت 2G می‌دهند که این موضوع باعث نارضایتی مشترکان می‌شود.

صدری ادامه داد: در بحث رومینگ نه تنها هزینه دیتا مطابق تعرفه بسته حساب نمی‌شود، بلکه با این شیوه کاربران از دسترسی به سرعت مطلوب هم باز می‌مانند و به همین دلیل از رگولاتور خواسته‌ایم که در این زمینه ترتیبی اتخاذ کند که رومینگ دیتا به شکل اینترنت 3G باشد.

پهن باند موبایل ایران سومین پهن‌باند ارزان دنیا

مدیر عامل اپراتور سوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود نیز به پاسخگویی به سوالی در حوزه تعیین کف قیمت برای اینترنت موبایل پرداخت و گفت: اگر بخواهیم بازار IT تعادل داشته باشد لازم است حتما کف و سقف قیمت اینترنت رعایت شود.

وی ادامه داد: سال قبل هم در این حوزه پیشنهادی را با سازمان تنظیم مقررات ارتباطات در میان گذاشتیم اما گویا امسال تصمیمات جدی در این حوزه گرفته شده است.

صدری در عین حال تاکید کرد: لازم است توجه داشته باشیم که اجرای این طرح تنها برای اپراتورها نبوده و به نفع تمام فعالان حوزه اینترنت است، چرا که قیمت پهن‌باند موبایل ایران نسبت به بسیاری کشورها پایین‌تر است و این موضوع برای شرکت‌هایی که اینترنت ثابت می‌دهند رقابت را دشوار کرده و می‌تواند آسیب جدی برای آنها به دنبال داشته باشد، چرا که قیمت اینترنت پهن‌باند موبایل در ایران سومین قیمت ارزان دنیاست.

مدیر عامل اپراتور سوم در ادامه در پاسخ به این سوال که آیا بحث تعیین کف قیمت اینترنت درخواست اپراتور سوم بوده تاکید کرد: ما سال گذشته یکبار این پیشنهاد را مطرح کردیم که کف قیمتی برای اینترنت در نظر گرفته شود، اما در نهایت با توجه به شرایط بازار رگولاتور در سال جاری تصمیم به انجام این مهم گرفت و ما به عنوان اپراتور از این طرح استقبال می‌کنیم اما ایننگونه نیست که این اتفاق به درخواست ما رخ داده باشد.

دانلود یک ساعت فیلم با هزینه‌ای کمتر از 1000 تومان

وی در ادامه‌ی صحبت‌های خود در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر این‌که در حال حاضر و با تعرفه‌ای که گفته می‌شود بسیار پایین است همچنان هزینه دانلود یک فیلم سینمایی از طریق موبایل رقمی حدود 260 هزار تومان می‌شود در چنین شرایطی آیا تعیین کف قیمت برای بسته‌های اینترنتی موجب نارضایتی مشترکان موبایل نخواهد شد، توضیح داد: اکنون ما در شرکت رایتل دو مدل تعرفه‌ای داریم که در حالت اول بحث استفاده از شبکه‌های داخلی مطرح است که برای استفاده از این بخش قیمت‌ها مطابق آنچه گفته می‌شود نیست، چرا که اگر از 30 پورتال در نظر گرفته شده توسط رایتل فیلمی دانلود شود، قیمتی که برای یک ساعت فیلم آن هم به شکل آزاد تمام می‌شود، رقمی کمتر از 1000 تومان خواهد بود که این رقم با 260 هزار تومانی که اشاره شد بسیار متفاوت است.

مدیر عامل اپراتور سوم ادامه داد: نکته‌ی دیگر آنکه اکنون در بسته‌های اینترنتی میانگین قیمت گیگابایتی هفت تا هشت هزار تومان است.

زیان‌ده نیستیم

صدری در پاسخ به صحبت‌هایی مبنی بر زیانده بودن رایتل نیز عنوان کرد: اگر بر روی درآمدهای این شرکت بررسی داشته باشیم می‌بینیم که در سال 1393 درآمد ما تقریبا چهار برابر به نسبت سال قبل آن رشد داشته و در سال 1394 نیز با رشدی 100 درصدی مواجه بوده و در سال جاری هم امیدواریم این رقم رشدی 100 درصدی داشته باشد.

وی در عین حال اظهار کرد: طبق برنامه معمولا شرکت‌هایی که عملیات توسعه‌ای انجام می‌دهند تا چند سال با زیان انباشته همراه هستند که در مورد ما نیز چنین وضعیتی حاکم است، چرا که قرار نیست زیان انباشته در حجم شرکتی مانند رایتل یک ساله صفر شود، ضمن این‌که به هر حال ما مباحث توسعه‌ای را نیز مدنظر داریم و بخش قابل توجهی از منابع مالی ما صرف توسعه می‌شود.

فروش 200 میلیارد اوراق صکوک رایتل در بورس

مدیر عامل اپراتور سوم در عین حال به واگذاری 200 میلیارد تومان اوراق این شرکت در بورس اشاره کرد و گفت: این رقم در لحظه واگذار شد و شرایط واگذاری آن به گونه‌ای بود که حتی از سوی سازمان بورس برای ارائه‌ی این اوراق سقفی معادل 2.5 میلیارد تومان در نظر گرفته شد و در نهایت این رقم در کسری از ثانیه به فروش رفت.

تماس تصویری دیگر مقرون به صرفه نیست

صدری در پاسخ به سوالی که در ارتباط با از سرگیری تماس‌های تصویری مطرح شده بود، اظهار کرد: طبق آنچه شورای عالی فضای مجازی از ما خواسته ما ارائه‌ این سرویس را مسدود کرده‌ایم و هرگاه از سوی این شورا اعلام شود ما ارائه‌ی این سرویس را از سر خواهیم گرفت، اما پیش از این نیز بارها اعلام کرده‌ایم که ارتباط تصویری تنها یک درصد از طرح تجاری ماست و اکنون آنچه برای ما اهمیت بسیار دارد موضوع ارزش افزوده و سرویس‌های ارزش افزوده به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: حتی اگر امروز هم به ما مجوز ارائه تماس‌های تصویری را بدهند ما در این حوزه نمی‌توانیم ورود کنیم، چرا که با روی کار آمدن OTTها دیگر تماس تصویری معنای چندانی ندارد، چرا که در گام اول برخی گوشی‌ها مانند آیفون اصلا امکان برقراری تماس تصویری نداشته و خود برنامه‌ای خاص در این زمینه دارد. در مورد سایر گوشی‌ها نیز با توجه به این‌که امکان استفاده از تماس تصویری رایگان OTTها وجود دارد منطقی به نظر نمی‌رسد مشترک برای برقراری یک دقیقه تماس تصویری 160 تومان به اپراتور بپردازد.

آمادگی مذاکره با تمام اپراتورهای مجازی

مدیر عامل اپراتور سوم در ارتباط با بحث فعالیت اپراتورهای مجازی (MVNO) نیز متذکر شد: در این حوزه ما اکنون با هفت شرکتی که مجوز دریافت کرده‌اند وارد مذاکره شده‌ایم و با سه اپراتور نیز به توافق نهایی رسیده‌ایم که احتمالا ظرف روزهای آینده این موضوع اعلام رسمی خواهد شد.

وی در عین حال از آمادگی رایتل برای مذاکره با سایر شرکت‌های دارای مجوز فعال در این زمینه نیز خبر داد.

صدری در پایان صحبت‌های خود نیز به سهم بازار رایتل در حوزه دیتا و اینترنت موبایل اشاره کرد و گفت: در دو سال گذشته به مشترکان ما رشد قابل توجهی داشته و اکنون ما می‌توانیم سهمی بین 15 تا 20 درصد بازار را در اختیار داشته باشیم.


ویدیو مرتبط :
اهدا جوایز سومین کارگاه یکروزه اینترنت و موبایل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ایران سومین کشور آلوده هوا و پنجمین کشور دارای جاده‌های خطرناک در جهان



جاده‌های خطرناک در ایران,رتبه ایران دربین کشورهای آلوده,معاینه فنی خودروها

ایران سومین کشور آلوده هوا و پنجمین کشور دارای جاده‌های خطرناک در جهان

مدیرعامل ستاد مرکزی معاینه فنی خودرو با اشاره به آمار های سازمان بهداشت جهانی گفت: ایران در میان آلوده ترین کشورهای جهان از لحاظ آلودگی هوا رتبه سوم را داراست. همچنین در میان کشورهای با جاده‌های خطرناک مقام پنجم را کسب کرده است که این موارد لزوم توجه بیشتر به معاینه فنی را تاکید می کند.

به گزارش  مهر، سید علی رضوی در نشستی خبری که پیش از ظهر روز دوشنبه برگزار شد با اشاره به افزایش آلودگی هوای پایتخت پس از 5 ساله شدن معاینه فنی گفت: پیش از این ایران هشتمین کشور جهان از لحاظ آلودگی هوا بود که در سال 2013 به رتبه سوم رسیده است.

ارسال پیامک به دو میلیون خودرو فاقد معاینه فنی
وی در ادامه با اشاره به شناسایی بیش از 2 میلیون خودرو فاقد معاینه فنی که از لحاظ قانون پنج ساله شدن خودرو ها باید به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند گفت: پلیس برای این خودرو ها پیامک ارسال خواهد کرد و آن ها فرصت دارند طی 10 روز به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند در غیر این صورت با آن ها برخورد های قانونی صورت می گیرد.
به گفته رضوی روزانه برای ده هزار خودرو پیامک ارسال می شود.

بیشتر تصادفات به دلیل نقص فنی
مدیر مرکز معاینه فنی مرکزی با اشاره به این که بیشتر تصادفات جاده به دلیل نقص فنی است تا عامل انسانی گفت: با آغاز سفرهای تابستانی ما آمادگی آن را داریم تا روزانه 5 هزار خودرو را در هر شیفت معاینه فنی کنیم و اگر شخصی مشاهده می شود به دلیل بی نظمی است نه نبود ظرفیت در مراکز ما.

وی با اشاره به ظرفیت شبانه روزی شدن مراکز معاینه فنی گفت: ما امکان فعالیت سه شیفت کاری را داریم اما این مستلزم آن است که خودرو ها به صورت مستمر به مراکز ما مراجعه کنند.

وی با اشاره به طرح کاهش معافیت معاینه فنی از 5 سال به دو سال گفت: امیدواریم این قانون هر چه زودتر در مجلس به تصویب برسد و پلیس نیز با تردد هر گونه خودرو فاقد برگه معاینه فنی برخورد کند.

برخورد با مراکز معاینه فنی متخلف
رضوی با بیان این که یکی از مشکلات برگه های فنی صدور برگه های معاینه فنی بدون مراجعه خودرو به این مراکز است گفت: بیشتر این برگه ها توسط مراکز حاشیه شهر صادر می شود که باید این مشکلات حل شود. در تمامی مراکز تهران دوربین های پلاک خوان نصب شده و عکس خودرو به همراه اطلاعات آن به پلیس داده می شود و ما هرچه به سمت مکانیزه شدن پیش رویم دست سودجویان قطع می شود.

رضوی اضافه کرد: پیش از این برای خودرو ها تنها برگه رد یا قبولی در معاینه فنی صادر می شد اما حالا به اضافه کارت و عکس خودرو جدولی که وضعیت تطبیق خودرو با استانداردهای ایمنی را نشان می دهد پیوست این کارت است.
وی تاکید کرد: تمامی مراکز معاینه فنی باید بر اساس استاندارد 9181 فعالیت کنند و تمامی مراجعات با این استاندارد سنجیده شود.

به گفته رضوی کشور هلند با شاخص کشته شدن تصادفات از هر 100 هزار نفر 4.8 نفر و آلایندگی 29 درصد خودروها هر ساله به مراکز فنی مراجعه می کنند یا در کشور آلمان که شاخص کشته شده ها 6 نفر است هر دو سال یک بار چگونه است در کشور ایران که شاخص کشته شدن از هر 100 هزار نفر 34.1 نفر است و شاخص آلودگی هوا 92 درصد ما باید هر 5 سال خودروهایمان به مراکز معاینه فنی مراجعه کنند./مهر