اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران خودرو: پیکان دوباره تولید نمی شود



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

ایران خودرو: پیکان دوباره تولید نمی شود

وی افزود: صنعت خودرو کشور، بوی‍ژه گروه صنعتی ایران خودرو در این سال‌ها با تولید برندهای ملی جدید اوضاع دیگرگونه‌ای یافته است که در آن امکان تولید مجدد خودرو پیکان و بازگشت به آن وجود ندارد.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو هر گونه اخباری مبنی بر تولید مجدد خودرو پیکان را تکذیب و تاکید کرد: در حال تولید محصولات جدید با برند ملی در جهت کسب افتخار برای ایران اسلامی هستیم. عبداله بابایی در مصاحبه با واحد مرکزی خبر تصریح کرد: انتشار خبر دور جدید تحریم‌های آمریکا در قالب تحریم صنعت خودرو کشورمان، علاوه بر حدس و گمان، برخی را بر آن داشت تا خودی نشان دهند و در پوشش نظر کارشناسی سخنانی بی‌پایه را بر زبان آورند که با توجه به رشد صنعت خودرو در کشور، موجب وهن آن است.

 

  وی افزود: تولید مجدد خودروی پیکان که از سوی برخی مطرح شده و در رسانه‌ها انتشار یافته، خلاف واقعیت است که نشان می‌دهد، گویندگان آن هیچ شناختی از صنعت، به وی‍ژه صنعت خودرو کشور ندارند.

 

بابایی گفت: این عده چشم بر توسعه این صنعت در کشور بسته‌اند و با ذهن جامانده در گذشته، به تحلیل مسایل روز می‌پردازند و متاسفانه حمله به صنعت خودرو را دستمایه کسب شهرت برای خود قرار می دهند.

 

وی افزود: صنعت خودرو کشور، بوی‍ژه گروه صنعتی ایران خودرو در این سال‌ها با تولید برندهای ملی جدید اوضاع دیگرگونه‌ای یافته است که در آن امکان تولید مجدد خودرو پیکان و بازگشت به آن وجود ندارد. معاون ایران خودرو در ادامه اعلام کرد :  گروه صنعتی ایران خودرو با ورود دومین خودرو با برند ملی (رانا) به بازار در سال گذشته و همچنین تولید سومین خودرو با برند ملی(دنا) از سوی این شرکت و برنامه عرضه آن تا اواخر سال جاری ثابت کرده که گام در مسیری بی‌بازگشت گذاشته است.

 

بابایی گفت: صنعتگران در این حوزه تلاش می‌کنند محصولات خود را مبتنی بر نیازهای روزآمد شده بازار تولید کنند. وی افزود: تردیدی نیست که محدودیت‌های اینگونه اگرچه بر سرعت توسعه و رشد تولید تاثیرگذار است و در حکم مانعی در این مسیر تلقی می‌شود، اما هیچ‌گاه نتوانسته است این چرخ را از حرکت بازدارد./واحدمرکزی خبر

 

 

 


ویدیو مرتبط :
رونمایی از پیکان ۲ توسط مدیر عامل ایران خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پایان تولید وانت پیکان در ایران خودرو



اخبار ,اخبار اقتصادی ,تولید وانت پیکان در ایران

 

اخبار اقتصادی - پایان تولید وانت پیکان در ایران خودرو

پیش از این مدیرعامل ایران خودرو از تولید و عرضه یک محصول جدید "غیر چینی" در نیمه دوم سال خبر داده بود.

ایران خودرو تا پایان امسال به تولید وانت پیکان خاتمه داده و خطوط تولید محصولات دیگری را جایگزین آن خواهد کرد.
 
 به گزارش تسنیم، علاوه بر پیکان وانت، ایران خودرو خطوط تولید پژو 405 را تا پایان سال 95 متوقف خواهد کرد تا خطوط تولید این خودرو را به محصولات جدیدتری اختصاص دهد. خودرو جدید ایران خودرو با نام "دنا" یکی از محصولاتی است که جایگزین خواهد شد.
 
پیش از این مدیرعامل ایران خودرو از تولید و عرضه یک محصول جدید "غیر چینی" در نیمه دوم سال خبر داده بود.
 
با حذف وانت پیکان از خطوط تولید ایران خودرو مشتریان خرید خودروهای تجاری کمتر از 20 میلیون تومان فقط با یک گزینه پراید 151 مواجه خواهند شد. 

اخبار اقتصادی - تسنیم