اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران خواهان مشارکت در اداره اینترنت‌ جهانی


معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: وزارت ارتباطات مواضع ایران درباره لزوم خروج اداره اینترنت جهانی از حاکمیت کشور آمریکا و مشارکت دیگر کشورها در این موضوع را به سازمان آیکن و اتحادیه جهانی مخابرات اعلام کرده است.

خبرگزاری فارس: نصرالله جهانگرد با اشاره به نظرات ایران درباره لزوم خروج اداره اینترنت جهانی از حاکمیت کشور امریکا و مشارکت دیگر کشورها در این موضوع، اظهار داشت: در موضوع حاکمیت در فضای اینترنت که دولت‌ها بتوانند در اداره اینترنت جهانی مشارکت کنند، مباحث در سازمان آیکن (ثبت جهانی نام‌ها و دامنه‌های اینترنتی) و سازمان ITU (اتحادیه جهانی مخابرات) دنبال می‌شود و هیأت‌های ایرانی به سرپرستی وزیر ارتباطات و معاونانش مواضع ایران را اعلام کردند.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: طراحی شبکه ملی و دولت الکترونیک از منظر داخلی نیز به نحوی در حال انجام است که ۱۰۰ درصد تحت حاکمیت و مسئولیت سیاسی دولت ایران باشد.

وی گفت: دولت ایران دنبال این است که نقش دولت‌ها را در تهیه قوانین، ضوابط و رویه‌های مربوط به حاکمیت اینترنت پررنگ‌تر کند.


ویدیو مرتبط :
روحانی به دنبال مشارکت اقوام در اداره کشور است!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

روسیه: همچنان خواهان مشارکت ایران در ژنو ۲ هستیم



ژنو ۲ ,کنفرانس ژنو ۲

معاون وزیر خارجه روسیه مطرح کرد؛
همچنان خواهان مشارکت ایران در ژنو ۲ هستیم/احتمال برگزاری کنفرانس پس از سپتامبر

معاون وزیر امور خارجه روسیه با مهم خواندن جایگاه منطقه ای جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر بر ضرورت مشارکت کشورمان در کنفرانس ژنو ۲ برای بررسی راههای حل سیاسی بحران سوریه تاکید کرد.

به گزارش تسنیم به نقل از شبکه روسیاالیوم، " گنادی گاتیلوف" معاون وزیر امور خارجه روسیه از احتمال برگزاری کنفرانس "ژنو 2" درباره بحران سوریه پس از ماه سپتامبر خبر  داد.

گاتیلوف در گفتگو با خبرگزاری روسی اینترفکس اظهار داشت کنفرانس ژنو 2 برای حل مسالمت آمیز بحران سوریه که ابتکار آن را مسکو و واشنگتن طرح کردند، ممکن است پس از ماه سپتامبر برگزار شود.

گاتیلوف افزود: آنطور که به نظر می رسد این کنفرانس در ماه سپتامبر برگزار نخواهد شد، زیرا قرار است که اقدامات دیگری در سطح وزارتی و به طور مشخص در مجمع عمومی سازمان ملل متحد انجام شود. ما خواهان برگزاری کنفرانس در سریع ترین زمان ممکن هستیم، اما باید شرایط واقعی را که ممکن است بر برگزاری چنین کنفرانسی تاثیر بگذارد، در نظر بگیریم.

معاون وزیر امور خارجه روسیه در پاسخ به این پرسش که آیا پیش بینی می کند که موضع واشنگتن در خصوص مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2 با توجه به رئیس جمهور شدن حسن روحانی تغییر کند؟ اظهار داشت : "من نمی دانم موضع آنها چگونه خواهد بود، ما در مرحله گذشته تلاش می کردیم تا آمریکایی ها را متقاعد کنیم به اینکه ایران بازیگر منطقه ای مهمی است و مشارکت این کشور در این کنفرانس ممکن است تاثیر مثبتی بر جستجوی راههای حل سیاسی بحران سوریه بگذارد."

معاون لاوروف ابراز امیدواری کرد به توافقی با همتایان آمریکایی خود در خصوص گسترده شدن دایره شرکت کنندگان در کنفرانس ژنو 2 دست یابد.

وی در این زمینه گفت : امیدواریم درباره دایره شرکت کنندگان به توافق برسیم. ما به طور جدی خواهان مشارکت ایران در کنفرانس ژنو 2 هستیم و موضع ما همچنان ثابت است.

گاتیلوف افزود : مسائل فراوانی وجود دارد که مستلزم بررسی مفصل است که قبل از هر چیز مربوط به نمایندگی مخالفان سوری در کنفرانس است، به طوری که هیاتی از سوی مخالفان سوری به معنای هیاتی که نماینده همه طیفهای مخالفان باشد، تا کنون تشکیل نشده است.

معاون وزیر امور خارجه روسیه اظهار داشت :همچنین ما تا کنون تاکید واضحی مبنی بر آمادگی مخالفان برای مشارکت بدون پیش شرط در کنفرانس را دریافت نکرده ایم و تمام این مسائل موضوع بحث ما با همتایان و همکاران آمریکایی خواهد بود./تسنیم