اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران تا پایان دولت یازدهم صادرکننده بنزین می‌شود



اخباراقتصادی,خبرهای اقتصادی,عباس کاظمی

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران از تبدیل ایران به صادرکننده بنزین تا پایان دولت یازدهم خبر داد.

عباس کاظمی در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: در نیمه سال جاری با راه اندازی فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس، ورادات بنزین را متوقف می کنیم.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح و بسترسازی در دیگر طرح های توسعه ای صنعت پالایش نفت و میعانات گازی کشور، ایران تا پایان دولت یازدهم به صادرکننده بنزین تبدیل می شود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران خاطرنشان کرد: تلاش می کنیم با تحقق برنامه های وزارت نفت در بخش بهره برداری از طرحهای پالایشی و کنترل مصرف، این هدف محقق شود.

 


ویدیو مرتبط :
‫وقتی مخ های ایران در صنعتی شریف در دولت یازدهم بدبخت شدن + کلیپ‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مذاکرات ایران و آمریکا پایان یافت / زیباکلام: دولت یازدهم در مذاکرات هسته ای پیروز می شود




اخبار  سیاست خارجی - مذاکرات ایران و آمریکا پایان یافت

قرار است عراقچی صبح روز چهارشنبه با نماینده فرانسه در گروه 1+5 در ژنو دیدار کند. همچنین وی در ادامه دیدارهای دوجانبه‌اش روز چهارشنبه و پنجشنبه با نماینده روسیه در رم دیدار می‌کند.

 مذاکرات دو جانبه ایران و آمریکا که با حضور هلگا اشمید معاون کاترین اشتون در ژنو انجام شد، پس از دو روز پایان یافت.
 

سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه کشورمان پس از پایان ۲ روز رایزنی‌های ایران و آمریکا با حضور هلگا اشمیت در ژنو در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت که فضای حاکم بر مذاکرات مثبت بود.


به گزارش ایسنا، مذاکرات هیات‌های ایران و آمریکا که به سرپرستی سید عباس عراقچی و ویلیام برنز (معاونان وزیران خارجه ایران و آمریکا) از صبح روز دوشنبه در یکی از هتل‌های شهر ژنو آغاز شده بود عصر روز سه‌شنبه پس از 12 ساعت گفت‌وگو پایان یافت.
 
گفتنی است در حاشیه ملاقات دو جانبه ایران و آمریکا، کارشناسان هیات‌های دو طرف با یکدیگر نیز گفت‌وگو کردند.
 
بنا بر این گزارش قرار است عراقچی صبح روز چهارشنبه با نماینده فرانسه در گروه 1+5 در ژنو دیدار کند. همچنین وی در ادامه دیدارهای دوجانبه‌اش روز چهارشنبه و پنجشنبه با نماینده روسیه در رم دیدار می‌کند.
 
هیات مذاکره کننده ایران را به جز عراقچی، حمید بعیدی‌نژاد، داود محمدنیا و محمد امیری تشکیل می‌دهند.

 

اخبار,مذاکرات هسته ای



زیباکلام: دولت یازدهم در مذاکرات هسته ای پیروز می شود

«صادق زیباکلام»به عملکرد دولت یازدهم در 9 ماهه گذشته از صفر تا 20 نمره 16 داد.

«صادق زیباکلام» استاد دانشگاه و تحلیلگر مسایل سیاسی و بین المللی با تاکید بر اینکه دولت یازدهم در مذاکرات هسته ای پیروز می شود، گفت: مذاکرات نتیجه بخش است و اگر به نتیجه نرسد، شگفت زده خواهم شد.

 

به گزارش  ایرنا، زیباکلام عصر سه شنبه در حاشیه مراسم ترحیم پدر محمد قوچانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ایران و آمریکا بطور جدی اهتمام دارند تا مساله هسته ای را حل و فصل کنند، افزود: مساله هسته ای، موضوع مهمی است و چنانچه دولت آقای روحانی موفق شود کشور را از باتلاق و گرداب هسته ای بیرون بکشد، خدمت بزرگی به کشور کرده است.
 
وی به عملکرد دولت یازدهم در 9 ماهه گذشته از صفر تا 20 نمره 16 داد.
 
زیبا کلام در پاسخ به این پرسش خبرنگار ایرنا که چرا به عملکرد دولت تدبیر و امید نمره16 می دهید؟ گفت: برای اینکه مساله هسته ای مهم است و اگر آقای دکتر روحانی بتواند کشور را از باتلاق و گرداب هسته ای بیرون کشد، بزرگترین خدمت را به کشور انجام داده است.
 
این فعال سیاسی در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری مبنی بر اینکه به خود اعتدال چه نمره ای می دهید؟ اظهار داشت: نمره آن هم 16 است.
 
وی در پاسخ به سوالی درباره عوامل پیروزی آقای روحانی در 24 خرداد 92 چه بود؟ گفت: رد صلاحیت آقای هاشمی رفسنجانی، کناره گیری عارف، درخواست حمایت از مردم در انتخابات، حمایت صریح و علنی آقایان هاشمی و خاتمی از روحانی و مهمتر از همه سوءمدیریت هشت ساله اصوالگرایان از مهمترین دلایل پیروزی آقای روحانی بود.

اخبار سیاست خارجی - ایسنا،ایرنا