اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران به دنبال حل مشکل آب هیرمند از طریق طالبان



 

یك فرمانده محلی طالبان كه در ولایت فراه در جنوب غرب افغانستان دستگیر شده ادعا كرد كه در ایران آموزش دیده تا در افغانستان عملیاتی را انجام دهد.

به گزارش عصر ایران ، سایت خبری "اوراسیا نت" در گزارشی از افغانستان مدعی شد:  " ملا داد الله " فرمانده محلی طالبان كه اخیرا در منطقه" لاشه زوین " در ولایت فراه در نزدیكی مرز با ایران دستگیر شده ، مدعی شد كه به مدت 3 ماه در ایران آموزش دیده و از وی خواسته شده بود تا در ازای دریافت 50 هزار دلار سد " كمال خان " در ولایت نیمروز افغانستان را منفجر كند.

این فرمانده طالبان كه رهبری 150 شبه نظامی مسلح را بر عهده داشته در ادامه ادعاهای خود گفته است كه آموزش دهندگان وی در ایران افغانی ، پاكستانی و عرب بودند.

فرمانده پلیس استان فراه مدعی شده است كه ملا داد الله در استان فراه ، هلمند و نیمروز عملیات های تروریستی مختلفی را رهبری كرده است.

سد در دست احداث كمال خان در منطقه " چهاربرجك " در ولایت نیمروز افغانستان و در نزدیكی مرز با ایران قرار دارد . در صورت تكمیل این سد ، قسمت اعظمی از ورودی آب هیرمند كه از افغانستان سرچشمه می گیرد و به مناطقی از استان سیستان و بلوچستان وارد می شود كاسته خواهد شد.

برخی مقامات افغان پیش از این ایران را به سنگ اندازی در اجرای پروژه سد " سلما " در غرب استان هرات و در منطقه مرزی افغانستان و ایران متهم كرده اند.

این اتهامات در حالی مطرح می شود كه ایران بر اساس تعهدات خود در كنفرانس بن برای بازسازی افغانستان بیش از500 میلیون دلار برای كمك به بازسازی افغانستان اختصاص داده و هم اكنون بسیاری از پروژه های عمرانی و بازسازی ایران در این كشور در دست اجراست.

جاده دوغارون - هرات یكی ازهمین پروژه های عظیم زیربنایی در افغانستان بود كه به دست ایران اجرا شده و هم اكنون این اتوبان تبدیل به یكی از شاهراه های مهم مواصلاتی در افغانستان شده است..../عصر ایران


ویدیو مرتبط :
برای حل مشکل آب شهرک گلیان چه باید کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر نفت ونزوئلا : ایران مشکل بنزینش را حل کرد و نیازی به خرید از ما ندارد



 

 

 

وزیر نفت ونزوئلا : ایران مشکل بنزینش را حل کرد و نیازی به خرید از ما ندارد

 

وزیر نفت ونزوئلا اعلام كرد كه ایران دیگر نیازی به بنزین وارداتی از ونزوئلا ندارد.

" رافائل رامیرز " وزیر نفت ونزوئلا در جریان یك كنفرانس خبری در كاراكاس با اشاره به این موضوع گفت كه ایران مشكل بنزین خود را حل كرده و دیگر نیازی به بنزین ونزوئلا ندارد.

رامیرز افزود كه قطع سوبسید بنزین از سوی دولت ایران مصرف بنزین را كاهش داده و افزون بر این مجتمع های پتروشیمی ایران با تولید بنزین ، نیاز این كشور به واردات از ونزوئلا را مرتفع ساخته اند.

گفتنی است كه قرار داد واردات روزانه 20 هزار بشكه بنزین از ونزوئلا دو سال پیش و در جریان سفر هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا به تهران به امضای مقامات دو طرف رسیده بود.

ونزوئلا و هوگو چاوز رییس جمهوری این كشور یكی از نزدیك ترین متحدان ایران در منطقه آمریكای لاتین محسوب می شوند....../تحلیل:عصرایران