اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران از طریق هواپیمایی "ماهان"، تجهیزان نظامی به سوریه می فرستد!





اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

ایران از طریق هواپیمایی "ماهان"، تجهیزان نظامی به سوریه می فرستد!

یک روزنامه آمریکایی، بار دیگر مدعی «استفاده دوباره ایران از حریم هوایی عراق برای ارسال کمک نظامی به سوریه» شد.

انتخاب  : یک روزنامه آمریکایی، بار دیگر مدعی «استفاده دوباره ایران از حریم هوایی عراق برای ارسال کمک نظامی به سوریه» شد.

نشریه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از "منابع دولت آمریکا" نوشته است که با تشدید عملیات مخالفان علیه حکومت سوریه و تلاش آنان برای کنترل مرزهای زمینی آن کشور، دولت ایران بار دیگر ارسال کمک های نظامی به نیروهای بشار اسد از طریق حریم هوایی عراق را از سر گرفته است.

براساس این گزارش، ارسال کمک های نظامی ایران به سوریه با استفاده از خطوط هواپیمایی غیرنظامی ایران مانند ماهان ایر صورت می گیرد، هر چند دولت عراق می تواند با توسل به تمهیداتی مانند اصرار بر بازرسی هواپیماهای عبوری به مقصد سوریه، مانع از انتقال کمک های نظامی ایران برای بشار اسد شود.

نیویورک‌تایمز در گزارش خود نام مقام‌های ارشد آمریکایی که منبع خبر ازسرگیری این پروازها هستند را ذکر نکرده اما افزوده‌است که به گفته یکی از این مقامات، جو بایدن، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا، نسبت به ازسرگیری این پروازها ابراز نگرانی کرده‌است.

در همین رابطه هشام جابر، از ژنرال‌های بازنشسته ارتش لبنان و رئیس کنونی مرکز مطالعات خاورمیانه در بیروت، در مصاحبه با نیویورک‌تایمز گفت که ایران در رفت‌وآمد هوایی در این مناطق با مشکلی مواجه نیست و حکومت بشار اسد نیز هم‌چنان کنترل فرودگاه‌های سوریه را در دست دارد./انتخاب

 


ویدیو مرتبط :
#27 چرا به AMP نیاز داریم؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تحریم یک شرکت هواپیمایی و سه مقام نظامی ایران از سوی آمریکا



تحریم ایران,تحریمهای جدید ایران,تحریم شرکت هواپیمایی,اخبار تحیریم ایران,اخبار تحریم 91

 

تحریم یک شرکت هواپیمایی و سه مقام نظامی ایران از سوی آمریکا

یک شرکت هواپیمایی و سه تن از فرماندهان نظامی ایرانی در فهرست تحریم‌های ایالات متحده بر ضد ایران قرار گرفتند.

فارس به نقل از وال‌استریت ژورنال: دولت ایالات متحده آمریکا یکی از خطوط هوایی ایرانی را به بهانه آنچه کمک به دولت سوریه خوانده است، تحت تحریم قرار داد.

این خط هوایی متهم است که با رساندن کمک‌های ایران به دولت سوریه، این کشور را در مواجهه با ناآرامی‌های اخیر یاری کرده است. مقامات ایرانی و سوری بار‌ها این اتهام را رد کرده‌اند و ابراز داشته‌اند که ایالات متحده و رژیم‌های عربی در حال تحریک مخالفین دولت سوریه به شورش و آشوب هستند.

 

همچنین بنابراین گزارش، سه تن از فرماندهان نظامی ایرانی نیز به اتهام آنچه قاچاق سلاح به آفریقا خوانده شده است، تحت تحریم‌های جدید ایالات متحده قرار گرفته‌اند. ایالات متحده اتهاماتی را نظیر ارسال سلاح به گامبیا، متوجه برخی ارگان‌های نظامی ایرانی می‌کند.

این تحریم‌های جدید که از سوی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده اعمال شده است، شرکت هوایی «یاس ایر» را هدف تحریم‌های خود قرار داده است و شهروندان آمریکایی را از هرگونه ارتباط با این شرکت هواپیمایی و همچنین سه فرمانده نظامی تحریم‌شده، بازمی‌دارد.

این تحریم‌ها در ادامه سلسله تحریم‌هایی است که از سوی غرب متوجه مقامات و شرکت‌های ایرانی شده است. بیشتر این تحریم‌ها در خصوص برنامه هسته‌ای ایران اعمال گردیده‌اند./شفاف