اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایران از اروپا برای ساخت موشک، فلز وارد می‌کند



اخبارسیاسی, ساخت موشک توسط ایران

ایران از اروپا برای ساخت موشک، فلز وارد می‌کند

بعد از اولین روز ماه ژوئن، تجارت معادن از جمله آلومینیوم، ذغال سنگ، مس، طلا، نقره، پلاتین با ایران تحت تحریم قرار می‌گیرد که باید اکسید آلومینیوم نیز به آن اضافه شود؛ اکسید آلومینیوم می‌تواند در کابری‌های حساس نظامی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

ایران فلزات مورد استفاده در ساخت موشک را از اروپا وارد می کند.

به گزارش "ایران دیپلماتیک"، رویترز در گزارشی نوشت: ایران با استفاده از شکاف موجود در تحریم‌های بین المللی، توانسته است اکسید آلومینیوم با درجه بالایی از خالصی را از چند کشور اروپایی از جمله آلمان و فرانسه وارد کند.

احتمالا تهران در تولید بخش های زرهی در تسلیحات و قطعات موشکی از این فلز استفاده می‌کند.

 

تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل و آمریکا علیه ایران به بخش‌های مختلف اقتصاد این کشور از جمله معادن و فلزات، آسیب هایی وارد کرده است.

در ادامه این گزارش آمده است: این تحریم‌ها بر سر برنامه هسته‌ای ایران اعمال می‌شوند اما تهران تاکید دارد برنامه هسته‌ای‌اش ، تنها اهداف صلح آمیز دارد.

در تحریم های اتحادیه اروپا، صادرات آلومینیوم خالص به ایران مستثنی شده است اما آمریکا در تحریم های بعدی، این شکاف را بست.

 

برپایه گزارش وزارت خزانه داری آمریکا، تحریم ها علیه ایران باید دسترسی این کشور به معادن و فلزات خالص یا نیمه خالص آلومینیوم را ممنوع کند.

"مارک دوبویتز" که به باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا و اعضای کنگره این کشور درباره تحریم ایران مشاوره ارائه می‌کرد در این باره گفت: بعد از اولین روز ماه ژوئن، تجارت معادن از جمله آلومینیوم، ذغال سنگ، مس، طلا، نقره، پلاتین با ایران تحت تحریم قرار می‌گیرد که باید اکسید آلومینیوم نیز به آن اضافه شود.

اکسید الومینیوم می‌تواند در کابری‌های حساس نظامی نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

 

براساس گزارش های منتشر شده، در فاصله زمانی ژانویه 2012 تا مارس 2013، ایران چهار هزار تن اکسید الومینیوم وارد کرد که بخش اعظم آن  از فرانسه و آلمان بود.

بخشی از واردات این اکسید الومینیوم به ایران نیز از اسلوونی، ایتالیا، مجارستان و بلژیک نیز انجام شده است.

به گزارش ایران دیپلماتیک کارشناسان و بازرگانان گفته اند که قیمت حدودی 700 تا 100 دلار برای هر تن اکسید الومینیوم و حجم صادرات آن به ایران نشان می‌دهد این اکسید الومینیم خلوص بالایی دارد./ایران دیپلماتیک

 

 


ویدیو مرتبط :
موشک ضد موشک ساخت ایران (بسیار جالب)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ادعای ساخت پایگاه موشک بالستیک در ایران



پرتاب موشک بالستیک,پایگاه فضایی ایران

یک روزنامه انگلیسی ادعا کرد: پایگاه فضایی ایران محلی برای پرتاب موشک بالستیک

یک روزنامه انگلیسی مدعی شد که ایران در حال ساخت پایگاه برای پرتاب موشک‌های بالستیک است.

به گزارش ایسنا، روزنامه تلگراف به نقل از کارشناسان نظامی ادعا کرد که تصاویر ماهواره‌ای از جدیدترین پایگاه فضایی ایران نشان می‌دهد که این پایگاه توانایی پرتاب موشک‌های بالستیک را خواهد داشت و برای پرتاب موشک‌های فضایی طراحی نشده است.

بنا بر گزارش رادیو صدای روسیه، تلگراف مدعی است که در این تصاویر مخازن نگهداری سوخت مایع برای موشک‌های حامل فضایی دیده نمی‌شود و به همین دلیل استنباط می‌شود که مخازن برای سوخت جامد قابل استفاده از موشک‌های بالستیک تهیه شود./ایسنا