اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

ایجاد شناسنامه الكترونیكی برای اراذل و اوباش تهران



 

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان‌های تهران و البرز از دستگیری 186 اراذل و اوباش بنام از آغاز سال جاری خبرداد.

سرهنگ نادر سركاری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به عملكرد شش ماهه این پلیس در برخورد با اراذل و اوباش گفت: ماموران پلیس اطلاعات و امنیت استان تهران و البرز در راستای تامین امنیت شهروندان و برابر تدابیر فرماندهی انتظامی استان، طرح‌های برخورد با اراذل و اوباش را در نقاط جرم‌خیز در سطح این دو استان در دستوركار خود قرار دادند.

وی با بیان اینكه علاوه بر انجام ماموریت‌های روزانه توسط ماموران این پلیس در بحث برخورد با اراذل و اوباش دو مرحله طرح گسترده برخورد با اوباشگران در خرداد و شهریور ماه در سطح استان‌های تهران و البرز اجرا شد، افزود: بر این اساس طی نیمه نخست سال جاری 287 نفر از اراذل و اوباش شناسایی شدند.

رییس پلیس اطلاعات و امنیت استان تهران و البرز با بیان اینكه از میان افراد شناسایی شده، 283 نفر برای اخذ تعهد به پلیس امنیت احضار شدند، گفت:‌ در این راستا 186 نفر دستگیر و از این میان 75 نفر از اراذل و اوباش بنام با حكم مقام‌قضایی روانه زندان شدند.

سركاری با بیان اینكه مقادیر زیادی سلاح سرد و گرم از این افراد كشف و ضبط شد، گفت: افراد دستگیرشده دارای سوابق متعدد كیفری هستند.

وی با بیان اینكه تمام سوابق و اقدامات این افراد در شناسنامه‌های الكترونیكی ثبت می‌شود، تصریح كرد:‌ بر اساس طرح احضار و كنترل، این افراد در مقاطع زمانی متفاوت احضار می‌شوند و عملكردشان دائما تحت نظارت پلیس خواهد بود.

سركاری با بیان اینكه بیشترین دستگیری اراذل و اوباش در شهرستان‌های پر جمعیت استان شامل كرج، ورامین و شهریار بوده داده است گفت: شناسنامه امنیتی برای اراذل و اوباش شاخص صادر می‌شود و این افراد به صورت دایمی تحت نظارت و كنترل پلیس بوده و موظفند در مقاطع زمانی مشخص خود را به پلیس معرفی و ماموران را در جریان عملكرد و محل سكونت خود قرار دهند.

دستگیری 250 نفر از اراذل و اوباش در سال گذشته

رییس پلیس اطلاعات و امنیت عمومی استان تهران و البرز پیش از این نیز از دستگیری 250 اوباشگر توسط پلیس امنیت در سال گذشته خبر داده و به ایسنا گفته بود كه 145 تن از اراذل و اوباش دستگیرشده در سال گذشته با حكم قضایی راهی زندان شدند.

وی با بیان اینكه در سال گذشته ماموران پلیس امنیت در سطح دو استان تهران و البرز، 575 نفر از اخلالگران در نظم و امنیت جامعه را شناسایی كردند گفته بود كه از این میان 510 نفر احضار و دارای شناسنامه امنیتی شدند..../ایسنا


ویدیو مرتبط :
دستگیری اراذل اوباش در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

عکس؛ نمایش اراذل و اوباش در نظام آباد تهران


تعدادی از اراذل و اوباش و مجرمان سابقه دار صبح امروز پس از دستگیری در عملیات ضربتی پلیس تهران، در چهار راه نظام آباد به نمایش مردم در آمدند.