اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اگر محیط شهرداری محیط ناسالمی است باید به مدیریت آقای قالیباف شک کرد / تفکیک جنسیتی یک تحجر نگران‌کننده است



اخبار,اخبار سیاسی ,تفکیک جنسیتی

 

اخبار سیاسی - رایتی :
تفکیک جنسیتی یک تحجر نگران‌کننده است/تفکیک جنسیتی با مشی امام تقابل دارد

اگر محیط شهرداری محیط ناسالمی است باید به مدیریت آقای قالیباف شک کرد و اگر محیط شهرداری سالم است پس چرا اقدامات این چنینی صورت می‌گیرد و ممکن است این شائبه ایجاد شود که این اقدام بیشتر سیاسی است و انگیزه دینی وجود ندارد.

مشاور امور روحانیت رئیس دولت اصلاحات با بیان اینکه تفکیک جنسیتی با مشی امام تقابل دارد، تاکید کرد: مسئله تفکیک جنسیتی یک تحجر نگران‌کننده است که شایسته و زیبنده جمهوری اسلامی نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین مصطفی درایتی در گفت‌وگو با ایلنا، در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور درباره تفکیک جنسیتی گفت: حرف آقای رئیس جمهور، حرف درستی است و کسانی که برای توجیه کارشان می‌خواهند به این اقدام خود،رنگ و وجه شرعی ببخشند، کارشان بیشتر به یک فرار رو به جلو شبیه است.

وی با اشاره به اقدام شهرداری تهران در تفکیک جنسیتی اظهار داشت: اقدام شهرداری تهران اقدامی است که آقای قالیباف نمی‌تواند به راحتی توجیه‌اش کند. اگر محیط شهرداری محیط ناسالمی است باید به مدیریت آقای قالیباف شک کرد و اگر محیط شهرداری سالم است پس چرا اقدامات این چنینی صورت می‌گیرد و ممکن است این شائبه ایجاد شود که این اقدام بیشتر سیاسی است و انگیزه دینی وجود ندارد.

این فعال سیاسی اصلاح طلب با بیان اینکه تجربه نشان می‌دهد که اقدامات این چنینی جواب نداده است، یادآور شد: این اقدامات موجب لطمه زدن به وجه اجتماعی شهرداری و آقای قالیباف می‌شود و علاوه بر آن، به وجه دینی آقای قالیباف نیز چیزی اضافه نخواهد کرد.

درایتی در ادامه به برخی از اقدامات افراطیون در ابتدای انقلاب برای جداسازی و تفکیک جنسیتی در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: امام نسبت به این مسئله واکنش نشان داد و خواستار برچیده شدن آن وسائل شد و این نشان می‌دهد که تفکیک جنسیتی با مشی امام تقابل دارد.

مشاور امور روحانیت رئیس دولت اصلاحات با تاکید براینکه امام با حذف زنان از محیط اجتماعی مخالف بود، خاطر نشان کرد: امام اعتقاد داشت که زنان باید در اجتماع حاضر باشند و آنها تفاوت چندانی با مردان ندارند.

وی در پایان ابراز داشت: مسئله تفکیک جنسیتی یک تحجر نگران‌کننده است که شایسته و زیبنده وجهه جمهوری اسلامی نیست و هیچ كس حق ندارد و نباید این وجهه را مخدوش كند.
اخبار سیاسی - ایلنا

 


ویدیو مرتبط :
بررسی تفکیک جنسیتی در شهرداری تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آقای قالیباف! چرا در ۶سال گذشته به فکر تفکیک جنسیتی نیافتادی؟



اخبار,اخبارسیاسی,تفکیک جنسیتی در شهرداری


 اخبار سیاسی - سرخو خطاب به قالیباف :
چرا در ۶ سال گذشته به فکر تفکیک جنسیتی نیافتادی؟

عضو شورای شهر تهران درباره طرح سالم‌سازی فضای کار در شهرداری تهران گفت: اگر فضای شهرداری ناسالم بوده چرا در این ۶ سال برای سالم‌سازی اقدامی نشده است.

محسن سرخو در گفتگو با ایلنا گفت: مدتی است که انتقاداتی در شورا نسبت به عملکرد شهرداری می‌شود که متاسفانه این اظهارات دلسوزانه را برخی از اعضای شورا سیاسی تلقی می‌کنند و طوری وانمود می‌شود که فقط بله قربان گویی به شهرداری تهران کار سیاسی نیست و هر کسی کوچک‌ترین نقدی کند باید با زدن انگ سیاسی او را حذف کرده و حرفش را به حاشیه ببرند که این کار پسندیده‌ای نیست.

وی ادامه داد: اگر ما توجه‌مان به مردم باشد و دنبال آسایش و رفاه شهروندان باشیم باید نگاه نقادانه در شورا را همواره حفظ کنیم و به آرای یکدیگر احترام بگذاریم چرا که بی‌احترامی به آرای یکدیگر شورا را از خاصیت می‌اندازد و باعث می‌شود که تکالیف خود را به عنوان منتخبین مردم نتوانیم به درستی انجام دهیم.

عضو شورای شهر تهران یادآور شد: اخیرا بحثی در رابطه با شهرداری تحت عنوان "سالم‌سازی فضای کار در شهرداری تهران"مطرح شده است که جای تأمل دارد. دوستانی که این موضوع را با این عنوان مطرح می‌کنند آیا توجه دارند که مفهوم مخالف این حرف آن است که در 6 سال گذشته شهرداری تهران فضای کاری ناسالم داشته است؟

وی ادامه داد: اگر فضای شهرداری ناسالم بوده چرا در این 6 سال برای سالم‌سازی اقدامی نشده؟یا اینکه سالم‌سازی به این مفهوم است که محدودیت برای کار بانوان ایجاد شود!! و یا به این معناست که با حرکت انقلابی و جهادی ریشه ارتشاء را از شهرداری برای همیشه خشک کنیم که اگر این باشد ما هم از آن استقبال می کنیم اما با هرگونه محدودیت غیرقانونی و غیرشرعی برای بانوان به بهانه سالم سازی فضا مخالفیم.

سرخو تاکید کرد: ما حتما اعتقاد داریم که فضای مناسبی برای کار کردن خانم‌ها در محیط‌های کاری اعم از شهرداری و غیرشهرداری باید وجود داشته باشد تا خانم‌ها نیز همانند مردان در محیطی با آرامش کامل به کار خود ادامه دهند ولی همواره باید این نکته توجه کنیم که در اکثر پرونده های مربوط به ارتشاء متاسفانه رد پای آقایان بیش از خانم‌هاست و در اکثر پرونده‌های مربوط به فسادهای مالی متاسفانه آقایان نقش عمده‌ای داشته‌اند لذا در فضای کاری شهرداری تهران که یکی از چالش‌های اصلی آن مبارزه با مفاسد مالی و زد و بندهای مالی است حذف بانوان ممکن است منجر به دامن زدن به این مشکلات شود.
 اخبار سیاسی - ایلنا