اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اپل درخواست اف‌بی‌آی را رد کرد


شرکت "اپل" با درخواست مراکز قضایی در آمریکا مبنی بر همکاری این شرکت با پلیس فدرال در کمک به بازکردن رمز سیستم نرم‌افزارهای IOS مخالفت کرد.

خبرگزاری تسنیم: شرکت "اپل" با درخواست مراکز قضایی در آمریکا مبنی بر همکاری این شرکت با پلیس فدرال در کمک به بازکردن رمز سیستم نرم‌افزارهای IOS مخالفت کرد.

اپل درخواست اف‌بی‌آی را رد کرد/ آیفون امن‌ترین گوشی جهان باقی‌می‌ماند؟

به نقل از خبرگزاری آر‌تی، مخالفت شرکت "اپل" با درخواست مراکز قضایی در آمریکا و عدم همکاری این شرکت با پلیس فدرال در کمک به بازکردن رمز سیستم نرم‌افزارهای IOS، پرونده این شرکت را برای رسیدگی به مراجع قضایی فرستاد.

بر اساس این گزارش این شرکت با شکستن قفل نرم افزارهای مورد استفاده در گوشی همراه یکی از دو ضارب واقعه تروریستی در "سن برناردینو" که از سوی پلیس و به منظور کمک به تسریع در امر تحقیقات درخواست شده بود مخالفت کرد و ضمن این مخالفت اعلام کرد ایجاد یک ورودی به این گوشی هوشمند از نظر ما و مشتریانمان امری خطرناک محسوب می‌شود.

شایان ذکر است شرکت اپل اعلام کرده است که با دستور قاضی در این زمینه به مقابله قضایی خواهد پرداخت.

گفتنی است از آذرماه گذشته FBI تاکنون موفق به رمزگشایی از گوشی همراه یکی از دو ضارب حمله "سن‌برناردینو" نشده است؛ امری که احتمالا می‌تواند سرنخ‌هایی برای رمزگشایی از این پرونده داشته باشد.

لازم به ذکر است یکی قاضی ایالتی به شرکت اپل دستور داده است به منظور کمک به پلیس فدرال و برای هک‌کردن این گوشی ساخت اپل، "روش‌های فنی" را در اختیار FBI قرار دهد.


ویدیو مرتبط :
رد درخواست نخست وزیر انگلیس، توسط شبکه بی بی سی!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست اف بی آی از اپل برای دستکاری تنظیمات امنیتی آیفون



اخبار علمی,خبر های علمی,آیفون

مقامات قضایی و امنیتی آمریکا در ماههای اخیر به روش های مختلف به دنبال مجبور کردن اپل به دستکاری تنظیمات امنیتی گوشیهای آیفون هستند تا بتوانند در صورت لزوم از کاربران این گوشی جاسوسی کنند.

به گزارش مهر، مدیران ارشد اپل این درخواست ها و حتی حکم دادگاه در این زمینه را رد کرده و معتقدند که این کار به تروریست ها و دیگر هکرها هم امکان سوءاستفاده می دهد، زیرا ایجاد اشکال عمدی امنیتی در آیفون از چشم دیگران پنهان نمی ماند.

پیش از این تیم کوک مدیر عامل اپل نیز گفته بود که با اف بی آی همکاری خواهد کرد، اما درخواست های آنها برای ایجاد نقص عمدی امنیتی، به معنای نقض حریم شخصی و امنیت کاربران است.

وی با بیان اینکه با تروریست ها همدردی نمی کنیم اضافه کرد: اما دولت از ما چیزی می خواهد که نداریم و خواستار ایجاد چیزی است که خلقش را بسیار خطرناک می دانیم.

به گفته مدیران ارشد اپل، ممکن بود اف بی آی بتواند به داده های ذخیره شده بر روی گوشی آیفون ۵ سی، «سید فاروق» یکی از عاملان واقعه تروریستی در San Bernardino دسترسی پیدا کند، اما خود این فرصت را از دست داد. چرا که تنها کافی بود یکی از کارکنان FBI این گوشی را به یکی از شبکه های وای فای محلی متصل می کرد تا نسخه پشتیبان جدیدی از داده ها از طریق خدمات iCloud اپل تهیه شود.

اما FBI خود اجرای این ایده را ناممکن کرد، زیرا کلمه عبور حساب کاربری کلود این تروریست، بعد از آنکه گوشی اش به دست FBI افتاد تغییر کرد. این بدان معناست که آی کلود و آیفون همدیگر را شناسایی نکرده اند.

اخبار علمی - مهر