اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اول مهر، مترو رایگان برای دانشجویان و دانش‌آموزان



اخبار,اخبار اجتماعی,مترو رایگان

مدیر ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری مترو تهران گفت: در طرح استقبال از مهر برنامه‌های ویژه‌ای برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.

به نقل از مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران، احسان مقدم با بیان اینکه همزمان با بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها حجم تردد بین شهری و ترافیک ناشی از آن افزایش پیدا می‌کند افزود: همه ساله استفاده از مترو به عنوان یکی از بهترین و به صرفه ترین وسایل حمل و نقل عمومی برای دانشجویان و دانش آموزان مطرح بوده و در این راستا شرکت بهره برداری هم تمام توان خود را برای ارئه بهترین خدمات در این ایام به کار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در طرح استقبال از مهر برنامه‌های ویژه‌ای برای بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است افزود: این طرح از 16 شهریور تا 15 مهرماه در مترو تهران اجرا می‌شود که استفاده حداکثری از توان مترو، ارائه برنامه‌های ویژه فرهنگی و رایگان بودن خدمات در روز اول مهر برای دانش آموزان و دانشجویان از جمله برنامه‌های این طرح است.

مشاور مدیرعامل و مدیر ارتباطات و امور بین الملل شرکت بهره برداری مترو تهران افزود: در مهر ماه مترو تهران با حداقل هدوی و اعزام قطارهای فوق العاده در زمان ازدحام در ایستگاه‌ها سعی می‌کند تا نسبت به تسهیل تردد در این ناوگان اقدام کند و اکنون قطارهای نیز به صورت کامل تعمیر، بازبینی و نظافت می‌شوند تا به بهترین نحو آماده خدمات رسانی باشیم.

به گفته مقدم برابر برنامه ریزی‌های انجام شده برای توسعه خطوط مترو، در آینده نزدیک نیمه شمالی خط 3 افتتاح خواهد شد که این امر باعث افزایش تردد مسافران در خطوط مترو خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به برنامه‌های ویژه معاونت فرهنگی و اجتماعی شرکت برای استقبال از مهر گفت: در تمام ایستگاه‌های مترو با نصب بنر، لمینت و پخش کلیپ‌های ویژه، فضا سازی لازم جهت استقبال از ماه مهر صورت می‌گیرد. همچنین روز اول مهر کارکنان شرکت بهره برداری مترو تهران با اهدا شاخه گل به دانش آموزان و دانشجویان خوش آمد خواهند گفت.

وی خاطر نشان کرد: اجرای سرود و نمایش‌های مرتبط در ایستگاه‌ها و برپایی کارگاه مشاوره کودک ویژه اولیا و مربیان در 10 ایستگاه منتخب از دیگر برنامه‌های فرهنگی در این ایام است.

مقدم با بیان اینکه اقدامات طرح استقبال از مهر شرکت بهره برداری مترو تهران تنها محدود به ایستگاه‌ها نیست افزود: به منظور آشنایی دانش آموزان با مسائل مرتبط با مترو، نمایش کودک و آموزش شهروندی توسط معاونت فرهنگی اجتماعی شرکت بهره برداری مترو تهران در مدارس منتخب برپا می شود همچنین مسابقه ای هم با موضوع آموزش شهروندی در دو بخش انشا و نقاشی در 50 مدرسه برگزار خواهد شد.

اخبار اجتماعی - فارس


ویدیو مرتبط :
دانش آموزان و مترو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

بلیت نیم‌بهای مترو برای دانش‌آموزان و دانشجویان چه شد؟



اخبار,اخباراجتماعی,بلیت نیم‌بهای مترو دانش‌آموزان

 
 اخبار اجتماعی - بلیت نیم‌بهای مترو برای دانش‌آموزان و دانشجویان چه شد؟

در حالی حدود ۴ ماه از مصوبه چهل و هفتمین جلسه علنی شورای شهر پایتخت مبنی بر اعمال تخفیف ۵۰ درصدی کارت‌های الکترونیک مدت‌دار مترو برای دانش‌آموزان و دانشجویان می‌گذرد که همچنان این تخفیف برای این گروه از افراد درنظر گرفته نشده است.

مجری اعمال تخفیف ۵۰ درصدی در خرید کارت‌های الکترونیک مدت‌دار مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان و دانشجویان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران است اما هرچند ۴ ماه از مصوبه شورای شهر پایتخت می‌گذرد علی‌رغم وعده مسئولان در خصوص زمان اعمال این تخفیف‌های ۵۰ درصدی تا پایان اردیبهشت ماه این موضوع کماکان دچار مشکل است.

قرار بر این بود که پس از اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها افزایش نرخ کرایه‌های مترو و اتوبوس مشخص شود تا پس از آن بتوان تصمیمات لازم در خصوص تخفیف کارت‌های الکترونیک مدت‌دار مترو و اتوبوس را اجرایی کرد. اما کماکان با گذشت حدود ۴۵ روز از زمان اجرای فاز دوم هدفمندی مشکل اعمال تخفیف‌ها برطرف نشده است.

به گزارش ایسنا، برخی از دانش‌آموزان و دانشجویان در حالی کارت‌های الکترونیک مدت‌دار مترو و اتوبوس را بدون تخفیف از سایت مربوطه خریداری کرده‌اند که به هیچ وجه نحوه تصمیم‌گیری درخصوص بازپس دادن پول آن‌ها با توجه به میزان تخفیف ۵۰ درصدی که قرار بوده است اعمال شود مشخص نیست. علاوه بر این بسیاری از دانش‌آموزان و دانشجویان تهرانی کماکان منتظر اعمال تخفیف ۵۰ درصدی کارت‌های الکترونیک مترو و اتوبوس بر سایت خریداری کارت‌ها هستند.

محسن سرخو عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به تشکیل جلسه‌ای با مسئولان مربوطه برای اعمال تخفیف‌های کارت‌های الکترونیک مدت‌دار مترو و اتوبوس اظهار کرد: بحث‌های مفصلی در این جلسه مطرح شد اما عنوان کردیم زمانی کارت دانشجویی یا معرفی‌نامه برای دانش‌آموزان وجود دارد دیگر ضرورتی برای اقدام از طریق وزارتخانه مربوطه نیست چرا که این موضوع روند کار را طولانی‌تر می‌کند.

وی ابراز امیدواری کرد مساله اعمال تخفیف ۵۰ درصدی کارت‌های الکترونیک مترو و اتوبوس برای دانش‌آموزان و دانشجویان تا هفته آینده برطرف شود چرا که معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در این زمینه چند هفته زمان خواسته بود که تا پایان هفته آینده فرصت آن‌ها به پایان می‌رسد.

به گزارش ایسنا، ابوالفضل قناعتی دیگر عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران در جلسه‌ علنی این هفته شورای پایتخت با انتقاد شدید از عدم اعمال تخفیف برای دانش‌آموزان و دانشجویان برای خرید کارت‌های الکترونیک مدت‌دار مترو و اتوبوس نسبت به عدم پاسخگویی مسئولان ذیربط تذکر داد.
 اخبار اجتماعی - ایسنا