اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین قربانی چهارشنبه سوری در یک قدیمی نابینا شدن



انفجار ترقه‌ای دست ساز در یک واحد مسکونی در بلوار سیدرضی شهر مشهد 2 مجروح بر جای گذاشت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ظهر امروز  رهگذران خیابان سید رضی شهر مشهد با صدای انفجار مهیبی شوکه شدند. این انفجار مربوط به تخریب قسمتی طبقه سوم یک ساختمان مسکونی بود.

انفجار مهیب که با شکستن شیشه های برخی از منارل و آتش همراه بود سریعا خودرو‌های آتش نشانی را به محل کشاند و این آتش پس از تلاش بی‌وقفه امدادگران آتش نشانی مهار شد و 2 جوان کم سن و سال از میان شعله‌های آتش بیرون آورده شدند و توسط عوامل اورژانس به بیمارستان منتقل شدند.

مهدی رضایی مدیر حوزه 1 عملیات آتش نشانی شهر مشهد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران در تشریج این حادثه دلخراش اظهار داشت: ظهر امروز، حادثه انفجار توام با آتش سوزی در یک ساختمان 3 طبقه به ستاد فرماندهی اطلاع داده شد که بلافاصله 3 دستگاه خودروی اطفای حریق و امداد و نجات به محل حادثه اعزام شدند.

وی افزود: آتش نشان‌ها به محض حضور در محل مشاهده کردند، 2 جوان 20 و 15 ساله در حین ساخت مواد محترقه در یکی از اتاق این ساختمان بودند که به دلیل نامعلومی انفجاری شدیدی رخ می‌دهد و بخشی از طبقه سوم ساختمان تخریب و دو پسر به شدت مجروح می‌شوند.

بر اساس گزارش خبرنگار ما، با حضور به موقع اورژانس پسر جوانی که 20 سال سن داشت به دلیل شدت جراحت به بیمارستان امام رضا (ع) شهر مشهد منتقل شد.

همچنین در بررسی‌های دقیق تر از واحد‌های دیگر این ساختمان مسکونی نزدیک به 500 عدد ترقه دست ساز کشف و با توجه به خطر آفرین بودن بمب دست ساز و عدم امکان جابجایی آنان تیم وبژه خنثی سازی مواد منفجره نیروی انتظامی در محل حاضر شدند.

یک منبع آگاه پزشکی در بیمارستان امام رضا (ع) شهر مشهد به خبرنگار ما گفت: جوان 20 ساله ای که ظهر امروز به بیمارستان منتقل شده است  از ناحیه چشم ،‌بینی ، صورت و نیم تنه راست بدن دچار سوختگی شده و همچنان خدمات درمانی ادامه دارد.

این منبع پزشکی در پاسخ سوال خبرنگار ما مبنی بر وضعیت فعلی این جوان خاطر نشان کرد: بررسی‌های اولیه پزشکان روی این قربانی چهار شنبه سوری از دست دادن بینایی چشم راست حکایت دارد ولی بررسی‌های دقیق تر متخصصان طی ساعات آینده این موضوع روشن خواهد کرد.

 

اخبار حوادث - باشگاه خبرنگاران

 


ویدیو مرتبط :
جشن چهارشنبه سوری | آتیش بازی شب چهارشنبه سوری | کلیپ جدید چهارشنبه سوری مبارک

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست دیه برای قربانی جنایت در چهارشنبه سوری



درخواست دیه برای قربانی جنایت در چهارشنبه سوری

جلسه رسیدگی به پرونده قتل پسر جوان در شب چهارشنبه سوری برای پرداخت دیه از بیت المال در دادگاه کیفری استان تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مقتول به نام امیر شب چهارشنبه سوری سال 87 در جریان یک نزاع خیابانی به قتل رسید که با گذشت بیش از سه سال از ماجرا و شناسایی نشدن قاتل پرونده برای بررسی پرداخت دیه از بیت المال به دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد.

در جلسه دادگاه که صبح امروز در شعبه 113 و به ریاست قاضی همت یار برگزار شد، در ابتدای جلسه شفیعی نماینده دادستان اظهار داشت: مقتول در تاریخ 27 اسفند ماه سال 87 در جریان درگیری با دو نفر به قتل رسید که علی رغم تحقیقات صورت گرفته شناسایی عامل جنایت به سرانجام نرسید، به همین خاطر باتوجه به درخواست اولیاء دم مبنی بر پرداخت دیه تقاضای رسیدگی به موضوع و کشف حقیقت را از محضر دادگاه دارم.

 

در ادامه پدر مقتول با حضور در جایگاه گفت: در زمینه این جنایت به کسی مشکوک نمی باشم و از فردی هم شکایت ندارم تقاضای من پرداخت دیه از بیت المال می باشد.

رئیس دادگاه سپس یکی از شاهدان جنایت را به جایگاه احضار کرد که او در تشریح ماجرا گفت: حدود ساعت 8:30 شب تصمیم گرفتیم برای شرکت در مراسم چهارشنبه سوری به فلکه اول تهران پارس برویم. به خاطر اینکه تاکسی گیر نمی آمد من، مقتول و یکی از دوستانمان سه نفری روی صندلی جلو نشستیم. روی صندلی عقب نیز دو پسر جوان بودند که از پشت سر ما را اذیت می کردند.

 

وی ادامه داد : وقتی به کار آنها اعتراض کردیم راننده توقف کرد و همگی پیاده شدیم هنوز درگیری آغاز نشده بود که یکی از متهمان با نارنجک دستی به سر امیر کوبید که باعث مرگ او شد ما متهم را دستگیر کرده و تحویل یکی از دوستانمان به نام مجید دادیم اما نمی دانیم چرا از دست او فرار کرد.

در ادامه مجید با حضور در دادگاه مدعی شد چند ثانیه بعد از این ماجرا ماموران به افراد حاضر در محل حمله کردند که من به خاطر ترس با رها کردن متهم از آنجا گریختم.

با اظهارات گواهان و درخواست اولیای دم قضات دادگاه برای تصمیم گیری درباره این پرونده وارد شور شدند./مهر