اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین شغل دوازده دیکتاتور بزرگ جهان + تصویر



برخی بر این باورند که دیکتاتورها انسان هایی ساخته شده در سیارات عحیبو غریب بوده اند. نگاهی به زندگی آنان اما نشان می دهد که هر یک انسان هایی بوده اند با نوع مشابهی از زندگی همانند دیگر افراد معمولی. آن ها شغل های متفاوتی تا پیش از به قدرت رسیدن داشته اند از پزشکی تا دبیری و وکالت. با این حال، زمانی که قدرت را در دست گرفته اند تبدیل به غول هایی وحشتناک شده اند.

به گزارش خرداد از معلمی تا نقاشی اولین شغل های بزرگترین دیکتاتورهای جهان بوده اند که در دهه های اخیر به قدرت رسیده اند.

جوزف استالین، معلم و کارمند

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,دیکتاتور


"جوزف استالین" دیکتاتور پیشین اتحاد جماهیر شوروی به عنوان معلم و کارمند دولت در تفلیس مشغول به کار بوده است. مادر او دوست داشته که وی به عنوان واعظ مذهبی  و کشیش مشغول کار شود.


موسولینی، روزنامه نگار و روشنفکر سیاسی

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,دیکتاتور

او پیش از به قدرت رسیدن از ایتالیا به سوئیس رفت و در آنجا مشغول به کارهای عجیبی شد. او مدتی در مدرسه کار کرد اما بیش تر به عنوان روزنامه نگار و روشنفکر سیاسی شناخته شده بود.

کیم ایل سونگ، مقام نظامی در ارتش شوروی

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,دیکتاتور

کیم ایل سونگ رهبر پیشین کره شمالی در جریان جنگ جهانی دوم از اعضای ارتش شوروی بود و در سال 1930 میلادی در مقاومت چریکی کره در برابر اشغالگران ژاپنی مبارزه کرد.

آدولف هیتلر، نقاش با آبرنگ

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,دیکتاتور

آدولف هیتلر دیکتاتور آلمان نازی پیش از به قدرت رسیدن با آبرنگ در وین نقاشی نمی کرد اما دو بار کارهایش توسط آکادمی هنرهای زیبا در آن زمان رد شد.

پل پوت، معلم تاریخ، جغرافیا و ادبیات فرانسه

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,دیکتاتور

 پل پوت دیکتاتور پیشین کامبوج مدتی را در مدرسه به عنوان دبیر تاریخ، جغرافیا و ادبیات فرانسه مشغول تدریس بوده است. او با استفاده از بورس تحصیلی و مطالعاتی در پاریس تحصیلات خود را گذراند.

عیدی امین، قهرمان بوکس

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,دیکتاتور

دیکتاتور اوگاندا پیش از کسب قدرت سیاسی در فاصله سال های 1951 تا 1960 میلادی قهرمان بوکس سنگین وزن بوده است. گزارش هایی نیز وجود دارند که نشان می دهند او شناگر خوبی بوده است. او به عنوان آشپز نیز مدتی کار کرده بود.

ژان کلود دووالیه، پزشک

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,دیکتاتور

دیکتاتور پیشین هائیتی به عنوان پزشک تا سال 1943 میلادی در بیمارستان کار می کرد.

چائوشسکو، شاگرد پینه دوز

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,دیکتاتور

نیکلای چائوشسکو دیکتاتور پیشین رومانی مدتی به عنوان شاگرد پینه دوز مشغول به کار بوده است. او تنها آموزش را در دوران ابتدایی گذرانده بود و پس از ترک روستا و به شهر آمدن مراتب به قدرت رسیدن را طی کرد.

ژنرال فرانکو، نظامی

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,دیکتاتور

ژنرال فرانکو دیکتاتور پیشین اسپانیا درسال 1915 میلادی به ارتش اسپانیا پیوست و به جوان ترین فرمانده ارتش تبدیل شد. او از آکادمی نظامی فارغ التحصیل شده بود.

روبسپیر، وکیل

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,دیکتاتور

ماکسیمیلیان روبسپیر پس از انقلاب فرانسه به قدرت رسید و دوران موسوم به دوران وحشت را آفرید که در حال ترورهای زیادی روی داد. او حقوقدان و وکیل بود.

پینوشه، دانش آموخته رشته جغرافیای سیاسی

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,دیکتاتور

آگوستو پینوشه دیکتاتور پیشین شیلی در سال 1937 میلادی در رشته جغرافیای سیاسی از آکادمی جنگ فارغ التحصیل شد.

خورخه رافائل ویدلا، عضویت در ارتش

اخبار بین الملل,خبر های بین الملل,دیکتاتور

خورخه رافائل ویدلا دیکتاتور پیشین آرژانتین در ارتش مشغول به کار بوده است. او در سال 1937 به ریاست ستاد کل ارتش منصوب شد.

اخبار بین الملل - خرداد


ویدیو مرتبط :
تصویر گرفته شده از بزرگ ترین خرس جهان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

کوچک ترین دیکتاتور جهان + تصویر



 

 

دیکتاتور

 با انتشار گسترده فیلمی از شاهزاده حسن 9 ساله، ولیعهد کشور مراکش در سایت های مختلف خبری جهان عرب، نظرسنجی های انجام شده نشان می دهد که اکثریت قریب به اتفاق مردم مراکش و مردم جهان عرب او را کوچک ترین دیکتاتور جهان عرب لقب داده اند.

در این فیلم فرزند پادشاه مراکش برای افتتاح یک باغ وحش در حومه "رباط" پایتخت مراکش به محل رفته و در آنجا به گونه ای رفتار می کند که مقامات و مسئولان ارشد مراکشی حاضر در محل، با سن بالا و جایگاه سیاسی و اداری که دارند، خم شده و دست این کودک 9 ساله که هنوز به سن بلوغ هم نرسیده را می بوسند.

در پی انتشار این فیلم شبکه های خبری جهان عرب در برنامه های مختلف تلویزیونی به بررسی و تحلیل آن پرداخته اند. در یکی از این برنامه ها که تعدادی از روان شناسان و جامعه شناسان مهمان برنامه بودند، این کارشناسان نسبت به این رفتار به شدت هشدار داده و چنین کاری را مورد انتقاد قرار دادند.

این کارشناسان معتقدند که چنین رفتاری باعث احساس حقارت و سرکوب شخصیت مردم می شود و به مرور زمان حس انتقام گیری از چنین فردی را به وجود می آورد.

قابل ذکر است نگاهی گذرا به اوضاع سیاسی و داخلی کشور مراکش که از کشورهای شمال غرب آفریقا و در نزدیکی تونس به شمار می رود، نشان می دهد که مردم مراکش نیز مانند دیگر اعراب آمادگی لازم برای قیام علیه حکومت خود و ساقط کردن یکی دیگر از دیکتاتورهای عرب را دارند.... / تابناک