اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولین خودروی برق خورشیدی وارد ایران شد



اخبار,خبر های اقتصادی,خودروی برق خورشیدی

با مجوز دولت، اولین خودروی تمام برقی دارای پنل خورشیدی توسط یکی از شرکت‌های برق استانی وارد کشور شد.

به گزارش مهر، نخستین خودروی تمام برقی دارای پنل خورشیدی ایران با مصوبه و مجوز رسمی هیات دولت، به منظور انجام تحقیقات و ساخت شارژر سریع آن از انرژی‌های پاك تجدیدپذیر (خورشیدی و بادی) وارد کشور شد.

این خودرو تمام برقی پس از پست سرگذاشتن مراحل شماره گذاری، هم اكنون در حال بهره برداری تحقیقاتی توسط شرکت توزیع برق آذربایجان شرقی و دانشگاه تبریز است.

این خودرو ساخت یک شركت ژاپن بوده و یكی از پرفروش ترین خودروهای برقی در سطح جهان به شمار می‌رود، ضمن آنکه این خودرو با هر بار شارژ، از توان پیمایش بیش از ۱۲۷ كیلومتر برخوردار بوده و فاقد هرگونه آلودگی هوا و صدا است.

یوسف سرافراز مدیرعامل شركت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی، هدف از اجرای طرح تحقیقاتی ورود و شارژ خودروی برقی به کشور را انجام مطالعات برای بررسی تأثیرات آتی ایستگاه‌های تولید برق، شارژرهای سریع و انبوه این خودروها بر روی شبكه‌های برق شهری كشورعنوان کرد و گفت: از این رو با همكاری میان دانشگاه تبریز، مقرر شده روش‌ها و تكنولوژی‌های مرتبط با شارژ این خودروها، فرهنگ استفاده از منابع انرژی‌های پاك و تجدیدپذیر برای توسعه ایستگاه‌های شارژ این خودروها مورد مطالعه و بررسی قرار بگیرد.


اخبار اقتصادی - مهر


ویدیو مرتبط :
هاوین2 اولین و تنها خودروی چهار چرخ خورشیدی در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تصویر اولین خودروی وارداتی به ایران