اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولاند:پوتین بشار اسد را برای ترک قدرت متقاعد کرده است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه روز چهارشنبه اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، بشار اسد همتای سوری خود را برای در پیش گرفتن دوره گذار سیاسی و ترک قدرت متقاعد کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز از پاریس،اولاند در کنفرانسی خبری در کاخ الیزه گفت:«من می خواهم باور کنم که رئیس جمهور پوتین، بشار اسد را برای در پیش گرفتن هر چه سریع تر گذار سیاسی و ترک هرچه سریع تر قدرت متقاعد کرده است. تصور من این است که هدف دیدار بشار اسد با ولادیمیر پوتین در مسکو نیز همین موضوع بوده است».


اولاند تصریح کرد:« اقدام نظامی روسیه در سوریه تنها زمانی هدفدار خواهد بود که این کشور علیه داعش مبارزه کند و اجازه گذار سیاسی در سوریه را بدهد».


رئیس جمهور فرانسه افزود:«اگر روسیه هدفی جز حفظ بشار اسد در قدرت در سوریه نداشته باشد،حل بحران سوریه غیر ممکن می شود».

 

اخبار بین الملل - مهر

 


ویدیو مرتبط :
سفر بشار اسد به روسیه و دیدار با پوتین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

قول پوتین به بشار اسد: تا انتخابات در قدرت باقی خواهی ماند



اخبار,اخباربین الملل ,بشار اسد, ولادیمیر پوتین

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به بشار اسد همتای سوری اش تضمین داد تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور در قدرت باقی بماند.

  منابع مطلع در گفتگو با المیادین تاکید کردند ولادیمیر پوتین به بشار اسد تضمین کامل داد هیچ تعرضی به سمت ریاست جمهوری سوریه تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور انجام نخواهد شد.

بگفته این منابع، مسکو خواهان گفتگو و سپس تشکیل دولت فراگیر در سوریه است تا پس از تشکیل کمیته های مختلف، انتخابات پارلمانی در این کشور برگزار شود.

بر اساس طرح مورد نظر روسیه، انتخابات ریاست جمهوری در سوریه پس از آن در مدت هجده ماه بدون حضور ناظران بین المللی برگزار خواهد شد و همه افراد حق نامزدی در آن را خواهند داشت.

این منابع تاکید کردند بشار اسد پیوستن گروه های مسلح به ارتش سوریه یا گفتگو با آنها را به شرط مشارکت آنها در مبارزه با تروریسم پذیرفته است.


 اخبار بین الملل  - انتخاب