اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولاند درباره جاسوسی‌های آلمان توضیح خواست



اخبار,اخبار بین الملل ,رئیس جمهور فرانسه

رئیس جمهور فرانسه گفت: بهتر است برای حفظ روابط دوستانه دو کشور، اطلاعات مربوط به جاسوسی آلمان از کاخ الیزه در اختیار فرانسه قرار گیرد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه از مقامات آلمان درباره مسئله جاسوسی این کشور از کاخ الیزه پاسخ خواست.

رسانه های آلمانی فاش کردند سرویس اطلاعات آلمان از رئیس جمهور فرانسه جاسوسی می کرده است. به نوشته این رسانه ها جاسوسان آلمانی علاوه بر مقامات شرکت ها و سازمانهای بین المللی در فرانسه را نیز هدف قرار دادند.

اولاند با اشاره به این اطلاعات گفت روابط دو کشور آلمان و فرانسه در وضعیت مطلوبی به سر می برد و بهتر است برای حفظ این روابط، برلین اطلاعات مربوط به این جاسوسی را در اختیار پاریس قرار دهد.

اولاند که برای شرکت در نشست اتحادیه اروپا در مالت حضور یافته بود، افزود: این نوع رفتارهای متناقض با دیپلماسی دوستانه بین دو کشور است.

چند هفته پیش نیز این موضوع فاش شده بود که سازمان اطلاعات امنیت آلمان نه تنها به سفارش آژانس امنیت ملی آمریکا بلکه به صورت مستقل از متحدان خود جاسوسی می‌ کند.

این در حالی است در اکتبر سال ۲۰۱۳ آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان حمله جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا به مکالمات خصوصس تلفن همراهش را محکوم کرده و از جاسوسی در بین همپیمانان انتقاد کرده بود.

 

اخبار بین الملل - مهر

 


ویدیو مرتبط :
جاسوسی آمریکا از آلمان و فرانسه و لو رفتن آن...

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آلمان و فرانسه خواستار امضای توافقنامه «جاسوسی نه» با آمریکا شدند



موضع فرانسه وآلمان از جاسوسی آمریکا

بیانیه مشترک برلین و پاریس
آلمان و فرانسه خواستار امضای توافقنامه «جاسوسی نه» با آمریکا شدند

به دنبال جاسوسی سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا از شهروندان فرانسوی و همچنین شنود موبایل صدراعظم آلمان، رهبران این ۲ کشور خواستار امضای یک توافقنامه با آمریکا برای توقف این اقدامات شدند.

به گزارش  فارس به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان شب گذشته ضمن انتقاد از آمریکا خواستار امضای یک توافقنامه میان برلین-پاریس با واشنگتن درباره عدم جاسوسی از یکدیگر شد و تاکید کرد کرد جاسوسی از دو متحد بسیار نزدیک واشنگتن سریعا باید متوقف شود.

صدراعظم بعد از گفت‌وگو با رهبران اروپایی،  که به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره جاسوسی آژانس امنیت ملی آمریکا از هزاران شهروند فرانسوی و شنود مکالمات تلفنی مرکل صورت گرفت، تاکید کرد که ما خواستار اقدام عملی از سوی باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا و نه فقط عذرخواهی خشک و خالی هستیم.

در حال حاضر آلمان و فرانسه به دنبال چارچوبی برای همکاری بین سرویس‌های اطلاعاتی خود با آمریکا بدون جاسوسی هستند که دیگر کشورهای اتحادیه اروپایی نیز قرار است به آن بپیوندند.

روز گذشته بعد از نشست 28 رهبر عضو اتحادیه اروپا، دیگر کشورهای اروپایی از ابتکار فرانسه و آلمان در این زمینه حمایت کردند.

براساس این گزارش، آمریکا توافقنامه ای تحت عنوان «5 چشم» در زمینه عدم جاسوسی با کشورهای انگلیس، استرالیا، نیوزلند و کانادا بعد از جنگ جهانی دوم امضا کرده است.

آنگلا مرکل همچنین گفت: دوستی و شراکت کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان با آمریکا خیابان یک طرفه نیست. ما به آن وابسته هستیم اما واضح است که واشنگتن نیز نیاز به دوستانی در جهان دارد./فارس