اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اولاند: این فرانسه نیست که اعلام جنگ کرده بلکه گروه تروریستی داعش است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

ائتلاف گسترده مبارزه با داعش با حضور روسیه، آمریکا و فرانسه

رئیس جمهور فرانسه در اظهاراتی از تشکیل یک ائتلاف گسترده با مشارکت روسیه، فرانسه و آمریکا برای مبارزه با داعش خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «فرانسوا اولاند» رئیس جمهور فرانسه اعلام کرد که تصمیم دارد برای بحث و بررسی درباره هماهنگی تلاش ها با رؤسای جمهور آمریکا و روسیه در راستای مبارزه به داعش به گفتگو و تبادل نظر با آن ها بپردازد.

رئیس جمهور فرانسه در این باره گفت: سه شنبه هفته آینده عازم واشنگتن بوده و پنجشنبه به مسکو سفر خواهم کرد. در جریان دیدار با «باراک اوباما» و «ولادیمیر پوتین» رؤسای جمهور آمریکا و روسیه پیرامون هماهنگی تلاش ها و اقدامات لازم برای رسیدن به هدف پیروزی بر داعش گفتگو خواهم کرد.

اولاند که در کنفرانسی با حضور شهرداران شهرهای فرانسه سخنرانی می کرد، افزود: لازم است تا برای وارد آوردن ضربات کاری، یک ائتلاف گسترده تشکیل دهیم.

روز گذشته، کاخ الیزه با صدور بیانیه ای اعلام کرد: اولاند قرار است ۲۴ نوامبر (۳ آذر ماه) به واشنگتن و ۲۶ ام (۵ آذر ماه) به مسکو سفر کرده و با رؤسای جمهور دو کشور مذکور دیدار و گفتگو کند. هدف از این سفر بحث و بررسی پیرامون مبارزه جامعه جهانی علیه داعش و تلاش های در جریان برای حل و فصل اوضاع در سوریه خواهد بود.

فرانسوا اولاند که حمایت های پیدا و پنهان محور غربی از تروریست ها در سوریه با هدف براندازی حکومت قانونی این کشور را از یاد برده، در سخنرانی دو روزگذشته خود در پارلمان فرانسه خواستار تشکیل ائتلافی بزرگ برای مبارزه با کسانی شد که فاجعه اسف بار جمعه گذشته در پاریس را به وجود آورده بودند.

------------------------

اولاند: فرانسه درگیر جنگ با داعش است/این فرانسه نیست که اعلام جنگ کرده بلکه گروه تروریستی داعش است

رئیس‌جمهور فرانسه با حضور در جمع شهرداران فرانسوی اعلام کرده که فرانسه درگیر جنگ با داعش است و این گروه تروریستی است که اعلام جنگ کرده است.

«فرانسوآ اولاند» رئیس‌جمهور فرانسه امروز در پایان اعلام رسمی عملیات پلیس ضدتروریست فرانسه در منطقه سن‌دنی در حومه شمالی پاریس با حضور در جمع شهرداران فرانسوی اعلام کرد: «فرانسه درگیر جنگ با داعش است. این فرانسه نیست که اعلام جنگ کرده بلکه گروه تروریستی داعش است.»

وی با قدردانی از نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه گفت: «ما از نیروهای امنیتی و پلیس فرانسه که با شجاعت اقدام به مداخله در سن‌دنی کردند و مأموریت خود را تا انتها به پیش بردند، تشکر می‌کنیم و از اینکه فرانسه چنین نیروهایی دارد، افتخار می‌کنیم.»


گفتنی است، جمعه گذشته، شش حمله هماهنگ تروریستی در پاریس، تلخ‌ترین و مرگبارترین فاجعه تروریستی فرانسه پس از جنگ جهانی دوم را رقم زدند. در این مجموعه حملات تروریستی، تا کنون بیش از ۱۳۰ نفر کشته و قریب به ۲۶۰ نفر زخمی شده اند.

اخبار بین الملل - مهر،فارس

 


ویدیو مرتبط :
اعلام حمایت شبکه‌های وهابی از گروه تروریستی داعش و حملات تروریستی اخیر در تهران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گروه تروریستی داعش: چاقوی من تشنه خون فرانسوا اولاند است/کابوس فرانسه اکنون آغاز شده است



اخبار,اخبار بین الملل,داعش

 گروهک تروریستی داعش در پیامی ویدئوی ضمن تهدید فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد قصد دارد با خودروهای بمب گذاری شده پاریس را هدف قرار دهد.

به گزارش  «تیک»، پایگاه المصراوی گزارش داد گروه تروریستی داعش فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه را تهدید کرده و اعلام کرد با استفاده از خودروهای بمب گذاری شده قلب فرانسه یعنی پاریس را هدف قرار خواهد داد.

در نوار ویدئوئی که این گروه منتشر کرده گوینده وابسته به داعش می گوید: چاقوی من تشنه خون است... منتظر منفجر کردن و کشتن و بریدن سرتان هستیم. کابوس اکنون آغاز شده است.

این نوار ویدئویی توسط دفتر رسانه ای استان صلاح الدین که وابسته به اعضای داعش مستقر در فرانسه است منتشر شده است.

در این ویدئو گفته می شود: بدانید که اعضای دولت اسلامی در همه جا هستند و به شما رحم نخواهند کرد. ما برای اجرای حکم خداوند اینجا هستیم.

یکی از اعضای داعش با نشان دادن چاقوی خود در پیامی که به فرانسه داده شده می گوید: شما با سبّ نبی از خط قرمز عبور کرده اید چرا برای جنگ به این سرزمین نمی آئید تا به شما نشان دهیم که می خواهیم چه کنیم. و تو ای فرانسوای ترسو این را خوب می دانی!

 

 اخبار بین الملل - تیک