اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوضاع سوریه وخیم تر می شود



اوضاع سوریه وخیم تر می شود

بی بی سی: «اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه می گوید اوضاع در این کشور بسیار بد است و وخیم تر می شود.»

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

بی بی سی فارسی(BBC Persian) نوشت: «اخضر ابراهیمی، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور سوریه می گوید اوضاع در این کشور "بسیار بد است و وخیم تر می شود." آقای ابراهیمی این سخنان را پس از ارائه گزارشی به شورای امنیت سازمان ملل متحد بیان می کرد.»

بنابر این گزارش، ابراهیمی که در مقر سازمان ملل متحد با خبرنگاران صحبت می کرد، گفت: «هیچ اختلاف نظری درباره وخامت اوضاع در سوریه و وخیم تر شدن آن وجود ندارد، وضعیتی که منطقه و صلح و امنیت جهانی را تهدید می کند. فکر می کنم در آینده ای نه چندان دور گشایشی پیدا شود.»

در حالی که مقامات سوری بارها بر مذاکره با مخالفان تاکید کرده و در مقابل هر بار شورشیان به بهانه های واهی از مذاکره طفره رفته اند، باربارا پلت، خبرنگار بی بی سی در سازمان ملل متحد، مدعی شد: «با توجه به عزم دو طرف مناقشه در سوریه به ادامه درگیری ها به جای گفتگو و ادامه اختلاف های عمیق در شورای امنیت به نظر نمی رسد که اخضر ابراهیمی بتواند به راه حلی برای بازگرداندن آرامش در این کشور دست پیدا کند./جام نیوز

 


ویدیو مرتبط :
اوضاع وخیم در کریمه اکراین

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اوضاع سوریه، تکان دهنده و فاجعه بار



اوضاع سوریه، تکان دهنده و فاجعه بار

بی بی سی: «اخضر ابراهیمی فرستاده جدید سازمان ملل متحد در امور سوریه در مجمع عمومی این سازمان، شمار کشته‌شدگان در سوریه را "تکان دهنده" و تخریب‌ها در این کشور را "فاجعه بار" خواند.»

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

جام نیوز؛ بی بی سی فارسی(BBC Persian) نوشت: «اخضر ابراهیمی فرستاده جدید سازمان ملل متحد در امور سوریه در مجمع عمومی این سازمان، شمار کشته‌شدگان در سوریه را "تکان دهنده" و تخریب‌ها در این کشور را "فاجعه بار" خواند. از زمانی که آقای ابراهیمی مسئولیت فرستادگی ویژه سازمان ملل متحد در حل بحران سوریه را بر عهده گرفته است، این نخستین سخنان رسمی وی در مجمع عمومی این سازمان است. آقای ابراهیمی در سخنان خود خواست که همه برای حل بحران در سوریه با یکدیگر متحد شوند. او گفت در طی چند روز آینده به سوریه سفر خواهد کرد و به کمک سازمان ملل متحد در برداشتن قدم‌های بعدی احتیاج خواهد داشت.»

این سایت ادامه داد: «همزمان، سفیر دولت سوریه در سازمان ملل متحد از آمادگی کشورش برای همکاری با آقای ابراهیمی خبر داد. آقای ابراهیمی در سخنان کوتاه خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت وضعیت در سوریه "رو به بدتر شدن" است و مردم در این کشور "رنج زیادی را متحمل شده اند". وی در ادامه سخنانش گفت: "آینده سوریه تنها به دست مردم این کشور ساخته خواهد شد". همزمان فرستاده ویژه سازمان ملل، بر حمایت جامعه بین المللی در حل بحران سوریه تاکید کرد و نیاز به آنرا "فوری" دانست. وی در ادامه گفت راه حل تنها زمانی موفقیت آمیز خواهد بود که همه با هم کمک کنند.»

بی بی سی افزود: «طرح صلح کوفی عنان، فرستاده پیشین سازمان ملل برای حل بحران در سوریه به نتیجه نرسید و در نهایت وی از سمت خود استعفا داد. بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، ماموریت آقای ابراهیمی را "بسیار دشوار، اما قابل انجام" خواند. آقای بان در سخنان خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت وضعیت در سوریه "به سوی خشونت بیشتر" پیش می رود. او استفاده بیشتر از اسلحه را "بسیار خطرناک و تاثرآور" دانست. قرار است اخضر ابراهیمی در سفر خود به سوریه برای اولین بار با بشار اسد دیدار و گفتگو کند. آقای ابراهیمی روز دوشنبه (۱۳ شهریور) به بی‌بی‌سی گفت که ماموریت برقراری صلح در سوریه ماموریتی "تقریبا ناممکن" است./جام نیوز