اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوحدی: از سرنوشت ۶۹ مفقود ایرانی فاجعه منا، هیچ خبری نداریم/ آیا مفقودان، زنده هستند؟



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس سازمان حج و زیارت از شناسایی ۲ پیکر دیگر از زائران ایرانی در جده خبر داد و گفت که از سرنوشت ۶۹ زائر ایرانی فاجعه منا، هیچ اطلاعی وجود ندارد.

سازمان حج و زیارت تا ظهر امروز همه مفقودان ایرانی فاجعه منا را جزو جانباختگان محسوب می کرد .  اما از امشب، ادبیات رییس سازمان حج و زیارت در این باره تغییر کرد.

سعید اوحدی از شناسایی ۲ پیکر دیگر از زائران ایرانی در جده خبر داد و گفت که از سرنوشت ۶۹ زائر ایرانی فاجعه منا، هیچ اطلاعی وجود ندارد. این درحالی است که تا عصر امروز تعداد مفقودان ایرانی فاجعه منا، ۷۱ نفر بود.

روز گذشته سیدحسن هاشمی، وزیر بهداشت که به عنوان نماینده دولت ایران هفته گذشته به عربستان رفت و مذاکرات فشرده ای را با مقامات سعودی برای ساماندهی مفقودان ایرانی فاجعه منا داشت،‌ از همه درخواست کرد مفقودان فاجعه منا را جزو جانباختگان محسوب نکنند

او همچنین احتمال بازداشت بودن برخی از مفقودان ایرانی را محتمل دانست. معاون کنسولی وزارت امور خارجه هم چنین موضوعی را رد نکرده است. هرچند احتمال آن را کم دانسته است.

این درحالی است که از سرنوشت دو نفر از مفقودان سرشناس کاروان حج تمتع ۱۴۳۶ ایران، هنوز خبری نیست؛ غضنفر اصل رکن آبادی، سفیر سابق ایران در لبنان و علی اصغر فولادگر، کارشناس مسائل خاورمیانه. همچنین دو خبرنگار صدا و سیما؛ سید حمیدرضا میرزاده و سید حمیدرضا حسینی. این افراد همه عضو کاروان بعثه مقام معظم رهبری بودند که جزو مفقودین هستند.

البته رییس سازمان حج و زیارت هنوز درباره هویت پیکرهای تازه شناسایی شده زائران ایرانی اعلام نکرده است.

او در گفتگو با بخش خبری ۲۱ شبکه یک تلویزیون ایران گفت: تاکنون ۴۵ پیکر از زائران ایرانی در سردخانه جده و ۴۰ پیکر در سردخانه های مکه شناسایی شده اند. این آمار تا عصر امروز است. همچنین در جستجویی که در جده داشتیم، دو پیکر دیگر از مفقودان ایرانی فاجعه منا شناسایی شدند که تیم‌های تفحص ما همراه با دیگر پیکرهای شناسایی شده، مشغول تشخیص هویت آنها هستند.

اوحدی گفت: امیدواریم تا فردا صبح بتوانیم تعداد زیادی از این پیکرهای را تشخیص هویت بدهیم و برای انتقال آنها به ایران اقدام کنیم. البته تعداد زیادی از این عزیزان، قابل شناسایی هستند.

او همچنین گفت: اکنون اعلام می کنیم از سرنوشت ۶۹ تن از زائران ایرانی مفقود شده در فاجعه منا، هیچ اطلاعی نداریم. البته همراه با کنسولگری ایران در عربستان پیگیر سرنوشت مفقودانمان هستیم.

 

اخبار اجتماعی -  خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
پیگیری سرنوشت مفقودان ایرانی فاجعه منا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سازمان حج: سرنوشت ۵ مفقود ایرانی دیگر فاجعه منا مشخص شد/ آنها هم دفن شده‌اند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

رییس سازمان حج و زیارت از مشخص شدن سرنوشت ۵ مفقود دیگر ایرانی فاجعه منا خبر داد.

سعید اوحدی که برای پیگیری وضعیت مفقودان ایرانی به عربستان رفته است، در گفتگو با بخش خبری ۲۱ سیما دراین باره گفت: با تلاش های تیم تفحص سازمان حج و زیارت، مشخص شد ۵ نفر دیگر از مفقودان ایرانی در عربستان دفن شده اند.

او گفت: مشخصات این عزیزان به خانواده هایشان اطلاع داده شده است.

اوحدی گفت: با این حساب همچنان از ۲۸ زائر ایرانی که پس از فاجعه منا مفقود شده‌اند، خبری نداریم.

او همچنین گفت: تعدادی دیگر از اجساد جان‌باختگان منا در سردخانه مکه وجود دارد. تیم های تفحص ما با توجه به ارسال نمونه های دی‌ان‌ای مشغول تفحص اجساد باقیمانده هستند. البته ۶۸ جسد موجود در سردخانه، به دلیل تغییر چهره، قابل شناسایی نیست.

رییس سازمان حج و زیارت گفت: عربستان متعهد شده است تا مشخص نشدن شناسایی اجساد باقیمانده،‌ آنها را دفن نکند.

 

اخبار اجتماعی - صدا و سیما