اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اوباما و بان‌کی‌مون به جنایت «چپل هیل» واکنش نشان دادند



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

در بخشی از بیانیه اوباما آمده است: «هیچ‌کس نباید در آمریکا به خاطر اینکه چه کسی است، چه شکلی دارد یا چکونه عبادت می‌کند، هدف حمله قرار بگیرد.»

به گزارش فارس، پس از اعتراض مسلمانان به بایکوت خبری  کشته شدن سه دانشجوی مسلمان در یک حادثه تنفر نژادی، «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور آمریکا و «بان‌کی‌مون»، دبیر کل سازمان ملل متحد با صدور بیانیه‌های جداگانه‌ای به این حادثه واکنش نشان دادند. 

شامگاه روز سه‌شنبه، سه دانشجوی آمریکایی مسلمان، 23 ساله، 21 ساله و 19 ساله (زن، شوهر و خواهر) در نزدیکی دانشگاه «کارولینای شمالی» در «چپل هیل» مورد اصابت گلوله قرار گرفتند و کشته شدند.

کشته‌شدگان، دو خواهر فلسطینی به نام‌های «رزان» (19 ساله) و «یسر» (21 ساله) همراه با یک پسر اهل سوریه به نام «ضیاء برکات» (23 ساله) بودند.

قاتل فردی به نام «کریگ استفن هیکس» 46 ساله است که مدام در صفحه فیس‌بوک خود مطالب ضد اسلام و مسلمانان به اشتراک می‌گذاشته است.

باراک اوباما در بیانیه‌ای در روز جمعه وعده داده پلیس اف‌بی‌آی تحقیقات درباره این حادثه را آغاز کرده است.

رئیس‌جمهور آمریکا در این بیانیه این حادثه را به خانواده قربانیان تسلیت گفته است.

وی همچنین به تلویح ادعاهای رسانه‌های غربی مبنی بر اینکه قربانیان پس از نزاع بر سر پارک ماشین کشته شده‌اند را رد کرده است.

در بخشی از بیانیه اوباما آمده است: «هیچ‌کس نباید در آمریکا به خاطر اینکه چه کسی است، چه شکلی دارد یا چکونه عبادت می‌کند، هدف حمله قرار بگیرد.»

دبیر کل سازمان ملل متحد هم در بیانیه‌ای با بیان اینکه قربانیان این حادثه در برنامه‌های کمک‌های بشردوستانه مشارکت داشته‌اند آنها را نماینده‌های ارزش‌های شهروند جهانی دانسته است.

در بیانیه آقای بان‌‌کی‌مون آمده است: « در دورانی از تنش‌های دردسر ساز که حاصل تلاشهای عده‌ای برای انحراف در آموزه‌های مذهب و پاشیدن بذر اختلاف است این سه جوان مظهر ارزش‌های شهروندی جهانی و عطوفت فعال جهت ساختن جهانی بهتر برای همگان بودند.»
اخبار بین الملل - فارس


ویدیو مرتبط :
شهدای چپل هیل

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نامه عربستان به بان کی مون: ایران به مرزهای ما تجاوز می کند؛ حق واکنش داریم



نامه عربستان به بان کی مون: ایران به مرزهای ما تجاوز می کند؛ حق واکنش داریم

دولت ریاض حق اتخاذ هر گونه اقدام مناسب برای حمایت از آب ها و تاسیسات نفتی اش را برای خود محفوظ می داند و مسؤولیت کامل همه عواقب احتمالی را برعهده مقامات ایرانی می داند.عربستان سعودی در نامه ای به بان کی مون مدعی شد ایران بارها مرزهای دریایی این کشور را نقض کرده است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری رسمی کویت (کونا)، نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد با ارسال نامه ای به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت ریاض از اقدامات ایران در نقض حریم تاسیسات نفتی فراساحلی خود در خلیج فارس شکایت کرد و گفت: عربستان سعودی حق واکنش و پاسخگویی را برای  حمایت از آب ها و تاسیسات نفتی اش برای خود، محفوظ می داند.

عبدالله المعلمی ادامه داد: یک فروند بالگرد ایرانی در ماه گذشته میلادی چند مرتبه بر فراز تاسیسات در میدان نفتی الحصبه پرواز کرد؛ همچنین دو شناور نظامی ایران مانع از حرکت یک فروند کشتی متعلق به پیمانکار شرکت آرامکو (شرکت ملی نفت عربستان سعودی) در میدان نفتی العربیه شدند.

وی توضیح داد:  براساس توافقنامه امضای شده میان تهران و ریاض در سال 1968 ، میدان نفتی الحصبه متعلق به عربستان سعودی است. براساس توافق 1968 دو کشور مرزهای دریایی خود را در میدان های نفتی فراساحلی تعیین کرده اند.

در این نامه اضافه شده است: دولت ریاض حق اتخاذ هر گونه اقدام مناسب برای حمایت از آب ها و تاسیسات نفتی اش را برای خود محفوظ می داند و مسؤولیت کامل همه عواقب احتمالی را برعهده مقامات ایرانی می داند.

همچنین وزارت خارجه عربستان سعودی نیز نامه ای را در این باره به وزارت خارجه ایران ارسال کرد و از تهران خواست چنین اتفاقاتی تکرار نشوند.

این خبر در حالی منتشر می شود که مقامات ایرانی در روزهای اخیر از توقیف یک فروند شناور عربستان سعودی به دلیل ورود غیرمجاز به آب های استان بوشهر در جنوب ایران خبر دادند.ایران تمامی ساحل شمالی خلیج فارس و عربستان سعودی بخش عمده ساحل جنوبی این دریا را در اختیار دارند.

عربستان سعودی بارها شناورهای ایرانی را به بهانه ورود غیرمجاز به آب های خود توقیف کرده بودند./عصرایران